Gå til innhold

24 til 20 pin. --> Går det ann?


Anbefalte innlegg

jeg har veldi irriterende PSU som har stygg vifte lyd, så derfor tenkte jeg å selge den til min venn for billig penge. Men han har 20 pin. tilkobling på Hk og jeg har 24 pin. på PSU min.

 

Har hørt at det er overgang fra 20 til 24 pin, fins det fra 24 til 20?

 

MÅ ha svar så fort som MULIG!

 

 

Takker for raske svar! beklager for CAPS LOCK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det det går desverre ikke, du må ha en slik jeg linket til :thumbup: Grunnen er at det blir hokjønn i den enden det skal vere hankjønn og hankjønn i den enden det skal vere hokjønn visst du skjønner hva jeg mener :p

jo, jeg skjønner! det er skam at disse produsentene skal være så egoistiske . . .

Lenke til kommentar
jeg har veldi irriterende PSU som har stygg vifte lyd, så derfor tenkte jeg å selge den til min venn for billig penge. Men han har 20 pin. tilkobling på Hk og jeg har 24 pin. på PSU min.

 

Har hørt at det er overgang fra 20 til 24 pin, fins det fra 24 til 20?

 

MÅ ha svar så fort som MULIG!

 

 

Takker for raske svar! beklager for CAPS LOCK.

Det er fult mulig å bruke en 24pins kontakt på et 20pins hovedkort. Det er faktisk bare å sette den rett i sokkelen. Det forutsetter jo selvfølgelig at det er fysisk plass på hovedkortet for de fire kontaktene som stikker utenfor sokkelen. Det er ikke mulig å gjøre dette feil fordi kontakten passer bare en vei.

Lenke til kommentar
Så det betyr ikke at man MÅ ha en adapter hvis det faktisk passer i kontakten?

Jeg har det problemet selv...

ja, tror det. Men det er mulig å bruke en 20 pin på 24 pin. Hk uten en overgang, så det er mulig at man kan bruke en 24 pin. på 20 pin. Hk(er litt usikker på det)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Så det betyr ikke at man MÅ ha en adapter hvis det faktisk passer i kontakten?

Jeg har det problemet selv...

Jepp!! Du trenger adapter KUN hvis det er så trangt rundt atx-sokkelen på hovedkortet at du ikke får fysisk plass for de kontaktene som vil stikke utafor sokkelen.

 

Hvis du ikke får tak i overgang og du ikke har plass til de kontaktene som stikker utafor sokkelen kan du "opperere" de vekk med en tapetkniv. Er egentlig ikke å anbefale men det funker.

Lenke til kommentar

nå har ikke jeg sett hver eneste PSU i verden, hehe, men samtlige PSU`er jeg har sett med 24 pin tilkobling har mulighet for å koble fra de siste 4 på kontakten, dvs. at det er to kontakter som er satt sammen med skinner... men dette er sjekket regner jeg med :) synes bare det er litt rart, det er alt, spesielt siden de fleste HK i dag har 20-pin, og mange av dem har også noen dingsebomser som stikker opp ved siden av kontakten i HK så det ikke går å ha 4 pin utafor...

Lenke til kommentar
Det det går desverre ikke, du må ha en slik jeg linket til :thumbup: Grunnen er at det blir hokjønn i den enden det skal vere hankjønn og hankjønn i den enden det skal vere hokjønn visst du skjønner hva jeg mener :p

jo, jeg skjønner! det er skam at disse produsentene skal være så egoistiske . . .

Har faktisk nok noe å gjøre med at enkelte HK trenger 24 pins for å få nok strøm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...