Gå til innhold

Lånt vekk min P900- Riper i displayet


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lånte vekk min P900 telefon for en stund siden til en kompis, og når har han klart å få en ripe som går fra topp til bunnen av displayet nesten. Har selv ikke sett ripen, men tenker nå på å selge mobilen. Og tviler på jeg får noe særlig siden det er ripe på displayet, siden det er touchscreen også. Hva vil det koste å få noe slikt fikset, jeg tror igrunn det ikke er noe lønnsomt, mht pris og ventetid. Han bruker nå den telefonen fast, så jeg lurer på å spørre om han vil kjøpe den. Men hva skal jeg ta i pris? vet det er vanskelig å si pris når dere ikke ser bilde eller noe, men siden han bruker telefonen og liker den. Ellers er telefonen i toppstand, sist jeg så den :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Lånte vekk min P900 telefon for en stund siden til en kompis, og når har han klart å få en ripe som går fra topp til bunnen av displayet nesten. Har selv ikke sett ripen, men tenker nå på å selge mobilen. Og tviler på jeg får noe særlig siden det er ripe på displayet, siden det er touchscreen også. Hva vil det koste å få noe slikt fikset, jeg tror igrunn det ikke er noe lønnsomt, mht pris og ventetid. Han bruker nå den telefonen fast, så jeg lurer på å spørre om han vil kjøpe den. Men hva skal jeg ta i pris? vet det er vanskelig å si pris når dere ikke ser bilde eller noe, men siden han bruker telefonen og liker den. Ellers er telefonen i toppstand, sist jeg så den :ermm:

Ny Lcd skjerm til P900 koster ca 2000kr, altså det lønner seg IKKE å kjøpe ny skjerm :thumbup:

Lenke til kommentar
Vent... Skal du gi rabatt på telefonen pga ripe, TIL han som lagde ripen?

Ta full pris, selvsagt! Sjekk qxl.no eller noe.

Hvis du skal selge til han som lagde ripen, så får han gi full pris. Mellom 1500-2000for brukt p900. Hvis du skal selge den til noen andre må du mye ned i pris.

Lenke til kommentar
Vent... Skal du gi rabatt på telefonen pga ripe, TIL han som lagde ripen?

Ta full pris, selvsagt! Sjekk qxl.no eller noe.

Skjønner hva du mener, greit det er en venn, men syns ikke jeg bør "svi" for det. Men saken er vel at han ikke har mye penger, men om en reprasjon koster ca 2000kr, som sir-alex sa, så lurer jeg på å be han enten kjøpe telefonen for 2000,-, eller fikse den, og da regner jeg med han velger første alternativ, siden han da faktisk får telefonen.

Som sagt, jeg vet ikke hvor ille den ripen er, men vet selv at jeg aldri hadde kjøpt en telefon, vertfall ikke en P900 med ripe i. Så blir vel ikke akkurat lettere å få solgt den da.

Lenke til kommentar
Vent... Skal du gi rabatt på telefonen pga ripe, TIL han som lagde ripen?

Ta full pris, selvsagt! Sjekk qxl.no eller noe.

Skjønner hva du mener, greit det er en venn, men syns ikke jeg bør "svi" for det. Men saken er vel at han ikke har mye penger, men om en reprasjon koster ca 2000kr, som sir-alex sa, så lurer jeg på å be han enten kjøpe telefonen for 2000,-, eller fikse den, og da regner jeg med han velger første alternativ, siden han da faktisk får telefonen.

Som sagt, jeg vet ikke hvor ille den ripen er, men vet selv at jeg aldri hadde kjøpt en telefon, vertfall ikke en P900 med ripe i. Så blir vel ikke akkurat lettere å få solgt den da.

Jeg så prisen på Lcd skjerm var 2000, det er uten rep, du må koble den på selv, ellers koster det mere

Lenke til kommentar

Noen jeg har sett, har hatt sinsykt med utstyr. Nå gidder jeg ikke å skrive opp alt (fordi jeg er sulten og skal spise), den hadde alt extra utstyr du kune tenke deg. 4000,- NOK - tipp topp P900 i flott stand og masse extra utstyr! Nevnte jeg at du får ett 512mb minnekort med på kjøpet?

Lenke til kommentar
Noen jeg har sett, har hatt sinsykt med utstyr. Nå gidder jeg ikke å skrive opp alt (fordi jeg er sulten og skal spise), den hadde alt extra utstyr du kune tenke deg. 4000,- NOK - tipp topp P900 i flott stand og masse extra utstyr! Nevnte jeg at du får ett 512mb minnekort med på kjøpet?

nevnte at p900 ikke støtter mer enn 128 mb? :p

Lenke til kommentar

Du har fått flere svar på hva du kan gjøre.

 

Det jeg vil forelå er da:

 

1. Du selger telefonen til en pris som tar høyde for ripene, og lar kompisen din betale mellomlegget for det du får, kontra det du kunne forventet å få for den uten riper.

 

2. Kompisen din kjøper telefonen til den prisen du kunne forventet å få uten riper. Det er det greieste.

 

Å skifte display er uforholdmessig dyrt, og ville ikke vært noen god løsning.

 

Dersom man låner noe, har eier krav på å få det tilbake i samme stand. Hvis ikke, bør låner ta ansvar, slik at du ikke blir skadelidende. Det bør han gjøre uoppfordret. Om skaden skyldes uhell eller skjødesløshet er ikke ditt problem. Dersom han prøver å vri seg unna, er han ingen kompis eller venn. Da er han en unnalurer og en gnager.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Hm, hva vil dere si bruktprisen på en P900 ligger på ? Har sett litt rundt omkring, ser alt fra 1200 til 4000kr.

Alt over 3000 er LATTERLIG for en brukt p900, uansett stand!! :thumbup:

P910i koster jo ned i 3000-3500 kr, så jeg er eig med deg der. En P900 kan ikke bli dyrere enn en P910i med mindre den har masse ekstra :)

Lenke til kommentar

Hei..Vel, jeg tror jeg rett og slett bare sender han en regning på 2000kr. Nå svarer han meg ikke på SMS eller MSN, grei venn, eller hva ? Synes heller ikke det er "galt" av meg å gjøre dette slik, siden han ikke svarer eller noe.

Hard to find good friends.

 

Må vel også få med at jeg har aldri hatt planer om å selge telefonen for over 3000kr. Jeg skrev bare at det er mange som gjør det. Jeg er vel en person som tar for lite når jeg først selger noe.

Endret av Pedersen2k
Lenke til kommentar
Noen jeg har sett, har hatt sinsykt med utstyr. Nå gidder jeg ikke å skrive opp alt (fordi jeg er sulten og skal spise), den hadde alt extra utstyr du kune tenke deg. 4000,- NOK - tipp topp P900 i flott stand og masse extra utstyr! Nevnte jeg at du får ett 512mb minnekort med på kjøpet?

nevnte at p900 ikke støtter mer enn 128 mb? :p

Du kan oppgradere P900 til P910 software (ikke offisielt støtta). Da støtter den PRO kort også, dvs. 2-4 GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...