Gå til innhold

Lyden kommer etterpå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skulle brenne en avi. fil til DVD for å se på min DVD spiller.

Jeg brukte Nero 6 til dette. Den enkoder den nemlig til MPEG. Så gjorde jeg det og det tok ca. 1 1/2 time som er normalt. Men når jeg skulle se den på DVD spilleren så kom enkelte scener helt skeivt ut. Lyden kom nemlig etterpå. Dvs. at du kunne se munnen snakke uten å høre noe for så å høre det 3 sekunder etterpå.

ENORMT irriterende. Det var ikke sånn når jeg så avi. filen på datamaskinen.

Hva skal jeg gjøre? Kan det hjelpe å ta ned brennehastigheten fra 4x til noe mindre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ingen løsning for dette? Bør jeg bruke et annet program?

En annen ting... utenpå DVD spilleren min så er det et klistremerket der det står

DivX. Betyr det at jeg kan brenne en DivX film på en DVD eller CD og spille den på min DVD spiller?

Og er AVI DivX? Sånn at jeg kan brenne en avi. fil til DVD eller CD og se den på dvd spelleren min?

Edit: Venter fortsatt...

Er det INGEN som har opplevd dette før?

Merkelig

Endret av Edmund Blackadder
Skrevet (endret)

Det er ikke mulig å skifte audio raten når jeg enkoder med Nero vel?

Og jeg har allerede prøvd å bruke avi2DVD, men når jeg skulle legge inn filen så fikk jeg en feilmelding.

edit:

Eller rettere sagt NÅR jeg skal lage iso. fil av den. Under prosessen får jeg følgende melding:

"Avisynth open failure:

AVISource: couldnt locate a decompressor for fourcc xvid

(F:\---navn på mappe hvor avi fil var i\Avi2DVD_temp\Avisynth_file.acs,line2)"

Skrevet (endret)

Tror kanskje jeg har funnet et program som kan være løsningen.

Det heter ReJig. Har noen hørt om det?

Edit:

Finnes det er program som sjekker hvor mange millisekund sen lyden er til en MPEG fil? Altså hvor mye den "lagger".

Skrevet

Takk for tipset. Selv tror jeg at jeg har funnte en løsning, men jeg har ikke fått bekreftet det. Først så må jeg konvertere avi. (xvid) filen med et program som heter DivX to DVD (du kan bruke andre, men dette har jeg brukt siden "TMcPEng" ikke virket med denne type xvid filen) så bruker jeg nevnt før programmet ReJig til å splitte lyden og bildet samtidig som den da fikser denne laggingen. Så bruker jeg TMpGnec DVD Author eller hva det nå heter til å legge sammen filene igjen og skrive en ferdig MPEG fil til Harddisk (bare dropp menylaging).

Få inn seperat videofil, få inn seperat lydfil (Ac3), hopp over DVD menus og alt det der, og gå direkte til Output hvor du gjør som nevnt.

Men som sagt.. vet ikke om dette fungerer, men skal prøveteste imorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...