Gå til innhold

X-530 5.1 eller X-230 2.1


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe høyttalere til pcen som jeg mest skal bruke til å høre musikk. Jeg har sett hovedsaklig på de billige pakkene fra Logitech: X-530 og X-230. Siden forskjellen mellom disse er bare på to hundrelapper lurer jeg på om lydkvaliteten på musikken forbedrer seg med flere høyttalere.

Jeg tror Sub'en på X-530 har 25W mot X-230 som har 22W. På 5.1 settet kommer jo også med senterhøyttaleren på 15,5W. Satelittene er på ca 9W.

 

Burde jeg gå for 5.1 eller 2.1?

Endret av Flanger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et par 10-meters kabler her, så jeg ser filmer på TV heller (Der har jeg et greit 5.0 anlegg). Du mener altså at 2.1 er "bedre" å ha på når du hører på musikk?

 

Edit: En ting til: Kan du med X-530 velge å koble fra surround-høytalerne hvis jeg ikke trenger dem. Altså koble høyttalerne fysisk fra resten? Slik at det er et 2.1 anlegg hvis jeg ønsker det, og 5.1 hvis jeg heller vil ha det? Vil 2.1 anlegget (X-530 med frakoblet surround- og senterhøyttalere) da ha like god lyd som X-230 har?

Endret av Flanger
Lenke til kommentar

forstår ikke helt hva du mener med å koble fysisk ifra... men du kan jo i lydkort-instillingene dine velge mellom 5.1 og 2.1 blant annet.

 

Men hallo, 200,- kan du vel spandere på deg så får du jo noen ekstra høytalere og du kommer ikke til å angre når du skal spille eller se film :)

 

Har X-530 selv og er meget godt fornøyd med det settet der, når jeg kobler over til 2.1 i lydkortet merker jeg at du kan skru litt høyere.

På papiret så er jo X-530 ett bedre 2.1 anlegg en X-230 pga. de 3 ekstra watt'a.

 

dette er ikke noe å tenke på en gang... kjøp X-530 :thumbup:

 

EDIT: Hvis du mener å fjerne høytalerene helt fra selve settet så er jo det bare å ta ut RCA kontakten fra den høytaleren i subben.

Alle høytalerene har sin egen kabel som går til subben og en "stor" kabel til høyre front og videre til lydkort.

Endret av e321
Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg montert høyttalerne :D Er meget fornøyd til nå!

Men, opplever skurring i høytallerne når de er på veldig lavt lydnivå og når lyden er helt dempet, er det normalt? Kan det ha noe med mitt lydkort å gjøre som er integrert i hovedkortet?

Lenke til kommentar
jeg har ikke noe skurring iallefall... ?

Har bare et billig Creative 5.1 lydkort jeg

ikke jeg heller... men jeg leste i HW testen at det var noe skurring på lavt nivå..

har bare det lyd kortet som fulgte med til pc'en og det er bare 2.1 :cry: så må nok kjøpe meg 5.1 :yes:

Lenke til kommentar
Sånn, da har jeg montert høyttalerne :D Er meget fornøyd til nå!

Men, opplever skurring i høytallerne når de er på veldig lavt lydnivå og når lyden er helt dempet, er det normalt? Kan det ha noe med mitt lydkort å gjøre som er integrert i hovedkortet?

altså du har lyden på , men spiller ikke av noe

 

mestsansynelig er det støy fra andre komponeter i datan som vifter ol , eg plages at hvist eg ikke demper lyden helt får diverse rare lyder fra høtalerne når jeg ikke spiller av noe som lager lyd på datan , men det er jo rimelig ltt og bare skru av lyden og da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...