Gå til innhold

Krangel og uenighet mellom kunde og Databutikken!


Gjest Slettet+654231

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+654231

Etter at et skjermkort skulle byttes ut hos databutikken.com/no ble jeg nødt til å sende hele kabinettet mitt pga garanti lov hos dem. Da jeg senere fikk den tilbake var den totalvrak. De nektet seg skyld og mente det var en fraktskade (selv om det ikke var synlige skader på boks eller embalasje inne i boksen.)

Derfor ble maskin og klage sendt til posten hvor de konstaterte at dette umulig kunne skjedd i en frakt skade og at det var mye større skader. De mente dette måtte ha blitt gjordt for hånd.

Derfor ble da PC'en sendt videre fra posten til databutikken.com/no med brev fra posten. Vi fikk snart etter høre fra databutikken at de nektet skyld i dette uansett og ville ikke ha noe med dette å gjøre. De ville også at jeg skulle betale 350 som var ekstra kostnad på det nye skjermkortet som hadde blitt byttet ut no som jeg nektet i den tilstanden maskina var i!

Etter lang tid ut mot slutten av mai fikk jeg beskjed vi E-mail at de skulle destruere PC'n min om 2 uker. og hvis jeg ikke tok kontakt innen det så fikk jeg skylde meg selv. De hadde heller ikke ringt eller lignende.

Så jeg ble nødt til å betale de 350,- og her nylig mottok jeg pc'en med enda værre skader + at PC'n ikke starter lenger!'

 

Hva f*** skal jeg gjøre? :dontgetit:

P.S. Forbrukerombudet er trege jævler og vet ikke hva de kan gjøre i denne saken (har de sagt til meg) :hrm:

 

 

P.S. desverre er det ikke mulig å legge inn store bilder her i forumet, for ellers hadde dere fått sett mye skummelt :(

 

 

 

 

Hvis noen har gode råd, elller har opplevd det samme hos databutikken.com/no så skriv gjerne en e-mail til meg på [email protected]

Endret av Slettet+654231
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..Vi fikk snart etter høre fra databutikken at de nektet skyld i dette uansett og ville ikke ha noe med dette å gjøre.

 

Etter lang tid ut mot slutten av mai fikk jeg beskjed vi E-mail at de skulle destruere PC'n min om 2 uker. og hvis jeg ikke tok kontakt innen det så fikk jeg skylde meg selv. De hadde heller ikke ringt eller lignende...

 

Så jeg ble nødt til å betale de 350,- og her nylig mottok jeg pc'en med enda værre skader + at PC'n ikke starter lenger!

Først av alt, skal vi boikotte en butikk fordi DU har hatt EN negativ erfaring? Jeg har handlet ved to anledninger fra denne butikken selv før og har aldri opplevd noe negativt. Det jeg har opplevd er hyggelige priser og rask forsending.

 

Over til problemet ditt så høres det utrolig ut, tror du virkelig noen fra denne butikken har gått løs på kabinettet ditt med en hammer manuelt?

 

Og ikke minst, hvordan har tonen din vært mot dem i emails, krass? tverr? gjelder å holde hodet kaldt ellers får ikke butikken lyst til å hjelpe deg heller.

 

Jeg personlig tror du smører litt ekstra på denne historien... kommer hvertfall ikke til å boikotte butikken pga dette, det grenser jo til dumt å si noe sånt.

Lenke til kommentar

Synes emnetittelen er god nok!

 

At trådstarter sier

Etter lang tid ut mot slutten av mai fikk jeg beskjed vi E-mail at de skulle destruere PC'n min om 2 uker.
forteller jo hvor lenge saken har trukket ut. Og ikke minst trussler om ødeleggelse av privat eiendom, som forøvrig høres ut som mafiametodikk gjør at jeg er svæært skeptisk til å prøve ut databutikken.com.. Investerer ikke titusenvis i datadeler hos noen som bruker slike metoder for å få viljen sin, uansett om de har ødelagt pc'en eller ikke! Kunden skal alltid være fornøyd!

 

Nå går jeg jo god for at trådstarter forteller story slik den er, kunne godt postet sensurerte e-post korrespodanse slik at folk selv kan trekke konklusjoner.

 

Lykke til iallefall!

Endret av Plukk
Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe tvil om at databutikken.com har oppført seg svært klanderverdig i denne saken. Og det er ikke akkurat noen nyhet at de ikke vet hva kundeservice er. Er ikke noe tvil om at du har krav på erstatning fra butikken, og hvis du legger frem kvitteringer og mail/brevveksling med posten og butikken burde du ha en god sak. Høres ut som en klassisk TV2 hjelper deg sak.

Lenke til kommentar
Og ikke minst trussler om ødeleggelse av privat eiendom, som forøvrig høres ut som mafiametodikk

her bommer du totalt.

 

Det er fast praksis å kaste utstyr kunder ikke henter igjen, så å klandre de for det blir helt feil

 

hvorvidt de har opptrådt klanderverdig ved andre sider av denne saken er noe annet

 

edit:skriveleif

Endret av Grokster
Lenke til kommentar

Det første som slår meg,er at personen faktisk blir bedt om å sende inn HELE pc`n sin, faller ikke dette merkelig for noen andre? eller er det normal praksis rundt om kring? I allle fall; da jeg fikk problem med et komponent, sendte jeg kun inn dette komponentet, noe som ordnet seg raskt og godt, men dette var hos Mpx da, mulig de har en annen policy enn databutikken.. Synes uansett at dette er en ytters merkelig sak, som trådstarter bør gå videre med, forutsatt at ovennevnte opplysninger stemmer.

 

GL

Lenke til kommentar
Og ikke minst trussler om ødeleggelse av privat eiendom, som forøvrig høres ut som mafiametodikk

her bommer du totalt.

 

Det er fast praksis å kaste utstyr kunder ikke henter igjen, så å klandre de for det blir helt feil

 

hvorvidt de har opptrådt klanderverdig ved andre sider av denne saken er noe annet

 

edit:skriveleif

De krever jo penger av han for at han skal få det ut! Ellers kastes utstyret....

Hadde skjønt det, hvis det ikke hadde vært for at det er et pengekrav for å få hentet det! Uansett ikke kundevennelig...

Lenke til kommentar
...... gjør at jeg er svæært skeptisk til å prøve ut databutikken.com..

Hei,

 

Du bør nok kaste din skepsis på trådstarter, der jo tilhører den yngste gruppe av forumbrukerne.

 

Desuten bør man vare sig med uttalelser/konklusioner - før man har hørt eller sett dokumentation fra begge/alle parter i en sak av denne kaliber.

 

PS. Har bare hatt bra erfaringer med databutikken så langt.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Har aldri prøvd databutikken.

 

Men din historie lukter dårlig fisk. Nekter å tro at du er helt ærlig med dette. Få se epostkorespondansen du har hatt.

 

Databutikken er forresten kontaktet angående denne diskusjonen slik at de har mulighet til å forsvare seg mot eventuelle anklager som dukker opp. Det er bare rett og rimelig.

 

Merker forresten et lite snev av skadefryd når jeg leser dette. dårlig fisk lukter det!

Endret av Atypic
Lenke til kommentar
Går det an å få hjelp av politiet i denne saken?

Hei,

 

Det er nok ikke så bra en idè.

 

Børn under 18 år har ikke lov til å handle postordre via f.eks internettet (i flg. norsk lov).

Dette er jo nok årsagen til, at forbrukerrådet "ikke vett hva de skal gjøre" - siden det da er foreldrene/formynder, der ska føre saken videre.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...