DJViking Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Noen som kan fortelle om sine erfaringer med sin bredbåndsleverandør? Telenor, NGT, UPC og Tele2 Jeg skal få meg ADSL ganske snart og er ikke så vel opptatt av pris og ytelse som jeg er av stabilitet, service og at jeg får det jeg betaler for i ytelse. Jeg har vurdert NGT til fordel for Telenor. Ser ut som NGT har gode tilbud og endel jeg kjenner bruker dem.
rvenes Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Har Telenor ADSL 4mbit linje. Alt har fungert greit heile tida, fikk ganske kjapt oppgradert linja. Har også iptelefon fra IP24, og den fungerer heilt fint sjølv om eg har på masse nedlastinger av torrenter og vanlig nedlasting. Ventetiden på kundeservice er også kort, måtte ringe og bestille ny hastigheit, sida eg skulle ha fra 1 til 4mbit. Av og til nettet er nede natt til mandag, det er da Telenor har sin tid dei mekker på nettet sitt, men det er aldri nede meir enn par minutter. Bror min har Bluecom, fungerer også veldig bra. Kun 1 gang han har ringt til meg og spørt kvifor ikkje internetn hans har virka. Da var det eit eller anna bluecom driev med som gjorde at det ikkje fungerte.
Martinabc Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Jeg har t415n0r jeg, funker greit. Meget god kundeservice, ringte for noen uker siden og spurte om de kunne oppgradere fra 2 til 4 mbit.. på torsdag for internett av, får ikke adsl tilbake før mandag..
Moltrez Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Har linje fra Catch Communications. Er ikke noe og klage på der, nei. Stabilt, god kundeservice (Folk har faktisk litt peiling der), bra utlinje, "god" pris. Jeg hadde så uflaks at jeg signerte binding rett før sommertilbudene kom, dermed betaler jeg nesten det dobbelte av hva det koster nå. Har også hørt mye godt om Nextgentel, derfor skal jeg ha linje fra Nextgentel når jeg flytter til Trondheim til høsten. Mye linje for pengene.
DJViking Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Skrevet 2. juli 2005 Det jeg ikke har likt med Telenor er at de bruker PnPPP(tror jeg den heter) protokollen... som gjør at man må logge inn med brukernavn og passord når man skal ut på Internett, mens andre leverandører bare trengs det å koble til kabelen og fikse IP adressen...
So|o Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 (endret) Det jeg ikke har likt med Telenor er at de bruker PnPPP(tror jeg den heter) protokollen... som gjør at man må logge inn med brukernavn og passord når man skal ut på Internett, mens andre leverandører bare trengs det å koble til kabelen og fikse IP adressen... PPPoE heter det. Brukernavnet og passordet ligger i routeren på modemet Telenor leverer. Man slipper å "logge på" hver gang man skal bruke nettet. Endret 3. juli 2005 av asdfgh
Znoken Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Har linje fra Catch Communications.Er ikke noe og klage på der, nei. Stabilt, god kundeservice (Folk har faktisk litt peiling der), bra utlinje, "god" pris. Jeg hadde så uflaks at jeg signerte binding rett før sommertilbudene kom, dermed betaler jeg nesten det dobbelte av hva det koster nå. Har også hørt mye godt om Nextgentel, derfor skal jeg ha linje fra Nextgentel når jeg flytter til Trondheim til høsten. Mye linje for pengene. Hvis du betaler nesten dobbelt så mye som det koster nå så lønner det seg faktisk vel og bryte kontrakten og tegne et nytt abonnement isteden ville jeg vel tro....Tror man må betale 1000,-nkr hvis man bryter kontrakten før bindingstiden går ut....Ville undersøkt det hvis jeg var deg....mye og spare på det tipper jeg.... Til trådstarter så vil jeg bare si at Bluecom er veldig godt alternativ...Er kjempefornøyd med de----
erikstein Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Har selv catch, bare lovord om den..rask linje, stabil, OK pris. Meget god ping. Jeg har sjekket ut dette med å bryte kontrakten med catch. De skal ikke ha 1000,- men de skal ha rabatten du har fått i avslag i forhold til "vanlig" pris på linja. Om noen forsto hva jeg mente..
riktig Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Jeg er Telenor-kunde. Jeg skaffet meg ADSL for litt over et år siden, og det tok ca en ukes tid fra jeg bestilte til jeg var på nett. Linja er dønn stabil, med unntak av noen problemer jeg hadde i starten (feil på sentralen). Har aldri hatt nedetid bortsett fra det, og når de har vedlikehold, men det har skjedd maks 3-4 ganger. Nå har jeg hatt tilkobling i flere måneder. Kundeservicen er veldig god, du slipper å vente år og dag, og du får stort sett snakke med folk som kan sakene sine. Prisene er noe høye, men etter oppgraderingen kan de absolutt forsvares.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå