Gå til innhold

Eg har ikkje Firewire inngang på pc'n, hjelp


Anbefalte innlegg

I går lånte eg eit Sony Handicam av onkelen min som eg skulle bruke til å filme når vi brukte helikopter til å frakte materiale osv inn til hytta vår.

No sitter eg her og har lyst å redigere litt på filmen, få brent det over på DVD. Eg har Pinnacle Studio 9 til å redigere med. Men så har det seg slik at for å kunne overføre filmen inn på pc'n (Dv utgang på kameraet), så trenger eg Firewire inngang, men det har eg ikkje!

 

Så derfor vil eg spør dokke allvetande folk der ute - Kva skal eg gjere?:D

 

Først og fremst er eg interessert i å kjøpe nokon kabler som eventuelt kan gjere Firewire om til usb2 eller nokke sånt, og på den måten få det inn på pc'n:) Siste utveg er å kjøpe kort som har Firewire inngang...

 

Edit: Eg har sett på dette kortet, det er vell eit ok kjøp til mitt bruk?: Firewire kort

Endret av Simon88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor har du det fra at man som regel kan overføre med USB? Man kan overføre stillbilder fra kameraets bildebrikke med USB, ikke video. USB2 kan til nød brukes -forutsatt at captureprogrammet støtter det, noe slett ikke alle gjør. Så firewire er eneste gode løsning, og det er en billig og enkel sak å installere.

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar

PCI eller PCMCIA? Såg litt på komplett og PSData, men fann ikkje noko PCI-kort med både 4-pins og 6-pins inngang. PCMCIA-kort derimot, kan ein få med både 4-pins og 6-pins, slik som t.d. dette. (Det har og 2stk. USB 2.0 portar.)

 

 

Edit: Søkte på Google og fann dette.

 

Veit ikkje heilt om eg leser det rett, men det ser ut som det er eit kombinert Gigabit Lan/WLan/1394 kort, der det er ein 4-pins og ein 6-pins firewire port.

 

Du kan jo sende ein mail til komplett å høyre kva det er...

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Skulle ikke være nødvendig med både 4 og 6 pin utganger på kortet, holder mer en nok med bare 6 pin. Overgangskabel fra 6 til 4 pin får du kjøpt. Så vist du er ute etter PCI kort skulle denne gjøre jobben.

 

Skal du ha til PCMCIA må det bli alternativet til Incanus. Husk at du må bruke ekstern strømforsyning til dette PCMICA kortet for bruk utstyr som trenger 6 pin kontakten. Vurder derfor om du trenger 6 pin, 4 pin er som regel godt nok til kamera og slikt utstyr.

 

Etter det jeg har forstått er de 2 ekstra pinnene i 6 pins kontakten beregnet for strømforsyning til utstyr som f.eks eksterne HD- kabinetter som drives (får spenning) via firewire. PCMCIA kortet krever derfor ekstern strømforsyning for og ikke trekke for mye strøm fra PCMCIA slotten og batteriet til bærbar pc'n.

Lenke til kommentar

Trenger det ikke hvis det ikke er nødvendig. Men skal jeg da satser jeg på det and_mit forslo. Er smart det, ikke sant?

 

Eller er det et bedre kjøp med det som netshop oppga da jeg spurte de? Digitus Firewire-kort 2+1 port

 

Det er jo også et spøsmål om DV-kabel og Firewire kabel. Det er det samme i8kke sant? Vil denne duge: Firewire 1394a kabel

Passer den til Panasonic NV GS400?

Endret av Ozzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...