Gå til innhold

Eg har ikkje Firewire inngang på pc'n, hjelp


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problemet. Har et kort uten firewire (Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP8X,"Ultra/1960 XP GS"ViVo/2xDVI,Retai).

 

Må jeg da kjøpte meg nytt kort med firewire for å få overført bilder til pc'en? Har et sony dcr-pc9e videokamera.

 

Hvis jeg må kjøpe meg et nytt skjermkort, må jeg da drive å bytte skjermkort for hver gang jeg skal overføre en video? Eller kan begge stå i samtidig?

 

Eller finnes det en annen måte å løse problemet på??

 

Takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar

Da har jeg skaffet meg det jeg trengte. Fikk koblet det opp, men jeg får ikke lastet inn videoen fra kameraet. Jeg har sjekket i menyen på kameraet at "A/V DV OUT" står på "ON".

 

Windows finner enheten og spør om jeg vil laste inn filmen, så alt skulle være greit. (Bruker WMM) Filmen ble spolt tilbake av WMM, så det er jo tydelig at kameraet og WMM kommuniserer. Men da overføringen skulle begynne, kom det bare opp en beskjed om at "Et ukjent problem har oppstått" og overføringen ble avbrutt.

 

Har søkt i hjelp-menyen, og forsøkt de forslagene uten at det hjalp.

 

Prøvde å laste inn med at annet program (som fulgte med skjermkortet), men heller ikke der lot det seg gjøre å overføre filmen.

 

Er det noe som har peiling på hva som kan være galt?

 

Rimelig fortvilet nå... :blush:

 

Trodde dette skulle bli plankekjøring :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...