Jonhoo Skrevet 2. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Heisann, jeg har en D-Link og et DWL-G520+ D-Link trådløst kort. Routeren står i 2. etasje, maskinen med det trådløse kortet står i første etasje og det står enda en maskin med et annet D-Link kort i kjelleren... Problemet mitt er som følger, signalet til maskinen i kjelleren er for svakt og faller ut hele tiden. Er det mulig å få maskinen i første etasje til å repeate/styrke signalet den får videre, eller må jeg kjøpe en egen boks for dette? Og hva slags boks må isåfall dette være? PS: Routeren er en D-Link DI-624+ På forhånd takk Endret 5. juli 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2005 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 2. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2005 Det enkleste du kan gjøre er å kjøpe en ny router, en Linksys WRT54G (koster ca 600kr), for så å installere svasoft firmware på den. Da kan du booste signalet ganske heftig! Du kan kjøre med en utgangseffekt fra routeren på 250mW istedet for 28mW som er vanlig (eller noe i den duren, husker ikke tallene nøyaktig) Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Er det ikke mulig å bruke D-Link kortet til å booste signalet, må jeg ha en ny boks? Er det mulig med andre routere? Og er det ikke billigere å skaffe seg en boks som bare forsterker signalet enn en helt ny router? PS: Tror det heter Sveasoft.... og Sveasoft Firmware koster penger... Endret 2. juli 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2005 *BUMP* Må vite hva hva jeg skal gjøre Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 3. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2005 Du kan nok neppe booste signalet med d-link kortet ditt... Det du må ha er noe som kan fungere som en repeater, gjerne da en wlan router, men dette blir gjerne like dyrt som å kjøpe en ny router. Personlig har jeg en WRT54G med en utgave av sveasofts talisman fw. Denne kjører jeg på 150mW og pcene som er to etasjer unna har utmerket på forhold. Sveasoft firmwarern kan du laste ned gratis fra flere steder på nettet, deriblandt flere fildelingsnettverk. Det er ikke ulovlig å gjøre dette, da det er en GNU (eller hva det nå enn heter) lisens og det du betaler for hos sveasoft er support og tilgang til de nyeste utgivelsene raskest. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2005 Så jeg må gå til innkjøp av en Linksys router? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juli 2005 Skal jeg laste ned den originale Sveasoft Firmwaren eller en av de som er modda? http://wrt54g.thermoman.de/ Lenke til kommentar
SleepOO Skrevet 4. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2005 Du får kjøpt antenner (rp-sma) med små forsterkere på. Det vil gjøre susen for deg. Det finnes tråder om disse i forumet. Du finner de sikkert hvis du søker på rp-sma. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 4. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2005 Skal jeg laste ned den originale Sveasoft Firmwaren eller en av de som er modda? http://wrt54g.thermoman.de/ Jeg bruker den modda utgaven, er ikke sikker på hvem som er best, men den jeg bruker funker som et skudd! (FreemanBasic_V1.0.4_wrt54g.zip) Lenke til kommentar
schox Skrevet 4. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2005 Det enkleste du kan gjøre er å kjøpe en ny router, en Linksys WRT54G (koster ca 600kr), for så å installere svasoft firmware på den. Da kan du booste signalet ganske heftig! Du kan kjøre med en utgangseffekt fra routeren på 250mW istedet for 28mW som er vanlig (eller noe i den duren, husker ikke tallene nøyaktig) Anbefaler IKKE å gå over 100mW på denne routeren uten å modde kjølinga først + at det er tvilsomt at man får noe økt rekkevidde / fart over dette nivået... THD øker drastisk ved høyere effekt... (trinnet er beregnet for typisk ~50mW) Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 4. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2005 Det enkleste du kan gjøre er å kjøpe en ny router, en Linksys WRT54G (koster ca 600kr), for så å installere svasoft firmware på den. Da kan du booste signalet ganske heftig! Du kan kjøre med en utgangseffekt fra routeren på 250mW istedet for 28mW som er vanlig (eller noe i den duren, husker ikke tallene nøyaktig) Anbefaler IKKE å gå over 100mW på denne routeren uten å modde kjølinga først + at det er tvilsomt at man får noe økt rekkevidde / fart over dette nivået... THD øker drastisk ved høyere effekt... (trinnet er beregnet for typisk ~50mW) Lærer så lenge man lever Hva er THD? Lenke til kommentar
schox Skrevet 5. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2005 Lærer så lenge man lever Hva er THD? Det er en god egenskap (å lære noe) THD = total harmonic distortion (forvregning som (blandt annet) oppstår når man overstyrer et effekt trinn) Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg har fortsatt noen spørsmål.... 1. Linksys med modifiset firmware, den forsterker signalet fra min nåværende dlink router, ikke sant? Den må ikke kobles til noe annet en strøm (Unntatt når den skal konfigureres) og så kan den settes i en liten usynlig krok i huset og bare stå der og forsterke signalet? 2. Finnes det INGEN andre og billigere muligheter? Jeg gir meg ikke 3. Finnes det modifisert firmware for D-Link routere eller kort eller for D-Link DWL-G810 (Ethernet-Wireless bridge)? Takk for at dere er så tålmodige Jon Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2005 *Bump* Må få dette så billig som mulig, mamma betaler og vil ha mye for lite Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 5. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2005 Du bytter rett og slett ut d-link routeren din ut med linksysen... Det skal holde i massevis, neppe nødvendig å ha den som repeater. Det er sikkert noen billigere løsninger, men personlig synes jeg ikke 5-600 er så veldig ille... Har ihvertfall ikke hørt om firmware til d-link utstyret, goolge it! Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2005 Men har en Linksys router lang nok rekkevidde? Er litt kjedelig å kjøpe en ny router, men så virker ingen av dem og jeg må kjøpe en repeater uansett og har tapt 700,- Er du sikker på at Linksysen klarer 12-15 meter gjennom tre og gips? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) *Bump* Endret 5. juli 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 5. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg tror at et USB kort til D-link ( DWL 122 feks.) kunne være verdt et forsøk. USB kortet har den fordel at den kan plasserest der mottaksforholdene er best. Begernsingen er lengden på ledningen. Har du en butikk i nærheten så be om å få låne for utprøving. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Jeg tror ikke du har lest ordentlig, maskinen i kjelleren er ike en laptop, det er en stasjonær maskin med et nettverkskort. Signalet når ikke ned så jeg må finne en måte å få det til å nå lengre på. Ved hjelp av enten en ny router, eller en repeater. Så, hva skal jeg ha for å nå 12-15 meter? Ny Linksys router med modda firmware eller Et aksesspunkt som repeater av signalet Hva blir billigst, og best? Og viktigst av alt, hva virker Endret 5. juli 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå