Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forsterke trådløst D-Link signal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt tidligere så har jeg router i 3. etg. og pcer i første med linksys router med knall forhold, regner med at det vil bli det samme for deg. Har hatt d-link utstyr før og det er noe av det verste jeg har vært borti, så det kan hende at det er det som gjør det også!

Lenke til kommentar

Targa, så du mener at hvis jeg setter inn en USB trådløs greie i maskinen i kjelleren så vil jeg få signal?

 

Hefla, jeg tror jeg går for ditt forslag med en ny Linksys router... Er bare så kjedelig hvis det ikke går med Linksysen heller og jeg må punge ut for enda en boks...

Lenke til kommentar
Targa, så du mener at hvis jeg setter inn en USB trådløs greie i maskinen i kjelleren så vil jeg få signal?

 

Hefla, jeg tror jeg går for ditt forslag med en ny Linksys router... Er bare så kjedelig hvis det ikke går med Linksysen heller og jeg må punge ut for enda en boks...

Det Targa mener er at radiosignalene går i bølger, så forholdene er forskjellig på forskjellige steder. Med en ekstern, usb sak, kan ma prøve seg frem til det stedet som gir best forhold.

 

Anyway... Mitt tips: Gå på www.stretto.no, kjøp WRT54G til 540kr. Jeg fikk min levert på døra dagen etter jeg bestilte! (Betalte helt vanlig portopris...) Funker det ikke sender du den tilbake innen 14 dager og alt du har tapt er returportoen.

Lenke til kommentar

Problemet med angrerett er at jeg drar til statene i overimorgen og er der i 3 uker, så angreretten får jeg ikke benyttet meg av..:(

 

Endte med at jeg kjøpte WRT54GS, ettersom denne er bakoverkompatibel med B også. Trenger det...

 

Det finnes modda firmware for den også...

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har funnet ut hva jeg kan gjøre hvis Linksys signalene heller ikke når frem:

 

Jeg har nemlig en D-Link DWL-G810 liggende, det er en "overgang" fra trådløst netverk til kablet. Så jeg tenkte som følger.

 

Linksys router som DHCP <--Trådløst nettverk #1--> G810 <--Kabel--> LAN port på D-Link router uten DHCP <--Trådløst nettverk #2 (Som i praksis er #1 forsterket)--> Signal i kjelleren :D

 

Forklaring:

 

#1: Linksys routeren starter et trådløst nettverk (n1) og sender det utover.

#2: G810en plukker opp signalet og sender det via kabel inn i en LAN port på D-Link routeren

#3: D-Link routeren fungerer bare som en trådløs svitsj fordi DHCP er skrudd av, altså starter den opp et nytt trådløst nettverk (n2) som er n1 forsterket. Alle maskiner som kobler til n2 får da en IP gjennom D-Linken, som igjen får det gjennom n1, altså Linksysen :D

#4: n2 er derfor et forsterket signal av n1 og alle maskinene på begge nettverkene er koblet sammen, eller...?

 

Ka' dokke tru' ?

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...