Gå til innhold

hjelp til et rpg spill


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på et nytt rpg i stilen fallout, arcanum eller lignende. Hvor man har frihet til å gjøre som man vil, når man vil. Ingen spill har kanskje slik frihet, men de som har spillt fallout/arcanum vet at der har man MANGE muligheter. Jeg har lyst på et spill som er så forskjellig som mulig hver gang man spiller og hvor man kan løse ting på forskjellige måter.

Kan gjerne være første person eller isometrisk.

Noen som vet noen spill? Ikke Gta, hvertfall ikke morrowind? Historien forresten veldig viktig, men viktig at man kan velge å følge den eller ikke. Grafikk er ikke viktig.

 

Har hørt mye bra om deus ex. Hva sier dere? Er det så bra? Har man så mange muligheter? Er historien bra og kan man påvirke den i så stor grad? Har hørt at det er mye bugs med den også. Hva sier dere? Som har spillt det? Og 2ern? Stor forskjell?

Endret av andre_sn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deus Ex er ikke ett så dumt valg. Man har ikke så veldig stor frihet, men litt er det. Og man kan påvirke historien. Men Deus Ex er en blanding mellom FPS og RPG, så ikke forvent deg en hardbarka RPG. Men styr unna nr. 2. Den sugde iforhold til nr. 1.

 

Sjekk også ut Gothic 1 & 2. Der man også litt frihet til å gjøre litt som man vil. Men ikke på langt nær i samme grad som i Fallout. Men er det to veldig bra spill uansett!

Lenke til kommentar
Jeg har lyst på et nytt rpg i stilen fallout, arcanum eller lignende. Hvor man har frihet til å gjøre som man vil, når man vil. Ingen spill har kanskje slik frihet, men de som har spillt fallout/arcanum vet at der har man MANGE muligheter. Jeg har lyst på et spill som er så forskjellig som mulig hver gang man spiller og hvor man kan løse ting på forskjellige måter.

Kan gjerne være første person eller isometrisk.

Noen som vet noen spill? Ikke Gta, hvertfall ikke morrowind? Historien forresten veldig viktig, men viktig at man kan velge å følge den eller ikke. Grafikk er ikke viktig.

 

Har hørt mye bra om deus ex. Hva sier dere? Er det så bra? Har man så mange muligheter? Er historien bra og kan man påvirke den i så stor grad? Har hørt at det er mye bugs med den også. Hva sier dere? Som har spillt det? Og 2ern? Stor forskjell?

Kva er gale med Morrowind? :dontgetit:

Lenke til kommentar

prøvde morrowind en gang. Jeg ble sur over en rekke ting, en at jeg måtte plukke med meg så vanvittig mye. Jeg er typisk plukke opp alt som jeg finner. 2 at spillet føltes helt rart ut. Det føltes ut som når jeg gikk at jeg gikk i sirup, var bare helt fucka og bevege seg rundt. 3. etter å ha blitt sur nok på sånne ting, så tenkte jeg at jeg skulle drepe en landsby kar som ingen andre så, men det gikk jo ikke. SÅ kom soldater og sånn, og jeg skjønte ikke hva som skjedde. Alt føltes bare dritt ut. Ikke døde han karen jeg sto å hugga på heller.

Kanskje jeg bare var grumpy den dagen.

 

fable høres bra ut. har det kommet til pc da(er det gitt ut)? liker aller best isometrisk syn på tingene da...

Endret av andre_sn
Lenke til kommentar
prøvde morrowind en gang. Jeg ble sur over en rekke ting, en at jeg måtte plukke med meg så vanvittig mye. Jeg er typisk plukke opp alt som jeg finner. 2 at spillet føltes helt rart ut. Det føltes ut som når jeg gikk at jeg gikk i sirup, var bare helt fucka og bevege seg rundt. 3. etter å ha blitt sur nok på sånne ting, så tenkte jeg at jeg skulle drepe en landsby kar som ingen andre så, men det gikk jo ikke. SÅ kom soldater og sånn, og jeg skjønte ikke hva som skjedde. Alt føltes bare dritt ut. Ikke døde han karen jeg sto å hugga på heller.

Kanskje jeg bare var grumpy den dagen.

 

fable høres bra ut. har det kommet til pc da(er det gitt ut)? liker aller best isometrisk syn på tingene da...

2. Du må jo selvsagt spille en liten stund så du får opp speed-level'en. (det er jo tross alt et rpg. Tenk gutt, tenk!)

3. Again, spill litt, og kom opp i level.

Lenke til kommentar
Fable og KOTOR er lineære.

 

Kanskje Gothic II hadde vært noe. Fantastisk perle.

Fable har likevel en flott følelse av frihet :]

Delvis enig. Jeg ble sikkert bare så skuffet da jeg fulgte utviklingen og hypen av dette spillet helt fra starten. Det ble litt som å bli lovet strippeshow, så får du se trusekanten. :p

Lenke til kommentar

men i forhold til arcanum og fallout? hvor frie er de? gothic hørtes litt for mye hack and slash aktig ut for min smak.. leste omtale om det, og divinity så jo bare helt fucka ut, selv om det hørtes bra ut. Kall meg sær, men jeg har ikke tid til å teste så altfor mange spill så vil gjerne ha noe jeg vil like med en gang. Kanskje en mod til fallout hadde vært noe. Noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar
Gothic er ikke spesiellt hack'n'slash. Dypt, levende og absolutt ett spill der utforskning er gøy.

Eh... Er ikke Gothic hack&slash? Det HAVET av orker, scavengers, ulver og banditter jeg har tatt livet av det siste året er neppe enige. Synes heller ikke det er så mye å utforske, sammenlignet med Morrowind er Gothicuniverset heller lineært og trangbodd. MEN, for en fantastisk historie, for en fantastisk stemning og for en fantastisk spillfølelse. Jeg pleier å bruke det som kvalitetsindikator på spill hvorvidt jeg blir knyttet til personer eller ikke, og jeg inviterer gjerne Gorn, Milten, Bennet og kona til Sekob neste gang jeg skal ha fest!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...