Gå til innhold

Lian Li PC6070 og TT BigWater


Anbefalte innlegg

Jeg har et Lian Li PC6070B kabinett og har planer om å kjøpe et TT BigWater sett, jeg lurte derfor på om det var noen her på forumet som har dette kabinettet og i tillegg har TT BigWater.

 

Jeg har målt opp kabinettet og ser ingen klare løsninger på plassering av radioatoren, så det hadde vært supert hvis det var noen her som har funnet en løsning og har lyst til å gi lyd fra seg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har PC61, som vell ligner en del (er i alle fall ikke større). Jeg har vifteplass for 2*80 mm fremme i fronten nede. De 2 viftene har jeg tatt ut, og lagt radiatoren der (så den suger luft inn). Pumpen står nede på venstre side, "over" PCI kortene. Fordelen er at radiatoren får kald luft, og sjangsen for en ødeleggende lekasje minskes. For om radiatoren eller pumpen lekker noen dråper så er det bare kabinett under.

Ulempen er selvfølgelig at luften den drar inn blir varmet opp før den treffer de andre komponentene.

Lenke til kommentar
Jeg har PC61, som vell ligner en del (er i alle fall ikke større). Jeg har vifteplass for 2*80 mm fremme i fronten nede. De 2 viftene har jeg tatt ut, og lagt radiatoren der (så den suger luft inn). Pumpen står nede på venstre side, "over" PCI kortene. Fordelen er at radiatoren får kald luft, og sjangsen for en ødeleggende lekasje minskes. For om radiatoren eller pumpen lekker noen dråper så er det bare kabinett under.

Ulempen er selvfølgelig at luften den drar inn blir varmet opp før den treffer de andre komponentene.

Jeg har en hdd skuff der, så jeg er på jakt etter en annen løsning. Er jo kjipt å miste plass til 4 harddisker :( Er det helt umulig å feste radioatoren bak ved psu'en?

Endret av Peterkj
Lenke til kommentar

du kan sette sammen et for ca 1000,-

 

vis du leser litt på forumet så er det lett å se at MANGE har hatt trøbbel med BW settet, bl.a pumper som slutter å virke og vannblokker som sprekker og ødelegger hardware :p

 

så ville heller ha kjøpt en god og stille luft kjøler en et vannsett som er shabby som bw :p

Lenke til kommentar

Tingen er at jeg bruker de viftene som følger med i Lian Li PC6070B kabinettet og derfor er luft gjennomstrømningen veldig dårlig. Derfor hadde det vært digg med vannkjøling som helst er eksternt slik at jeg fikk ut varmen CPU'en produserer.

Kabinettet er jo tross alt lyddempet så det er støyen fra CPU kjøleren som irriterer meg mest. Den ligger på 41dB på raskeste hastighet.

 

Kan du foreslå noen gode luftkjølere til Socket A som er stillegående? Jeg har en gammel AMD XP1800+.

Lenke til kommentar

hehe 41db er endel ja og litt overkill for en xp1800

dårlig luft på lianli ? hvor er viftene dine plasert btw ?

 

har en xp1800 på servern min som sitter i et LianLi pc70 med 2 x80mm forran og 2 x80mm vifter bak, samt en eldre NQ Silent ICE kjøler 70mm, 22dBA, XP3000+ på xp1800'n min, som ligger på 40-55c men normalt rundt 45c , ikke det helt store men funker til sitt bruk for meg (filserver,surfe/movie/chatbox)

 

har ditt hovedkort 4 hull rundt cpu socket'n ? i så fall kan du bruke denne her http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=320688

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...