Gå til innhold

Multicom, og bærbar spillmaskin... :-(


Anbefalte innlegg

Hvorfor må forbrukerrådet fatte et vedtak om hva de støtter for at saken skal gå til ftu? Skjønner ikke helt hva FR driver med her..FR skal mekle, og om mekling ikke fører fram skal kunde selv velge å ta saken videre. Slik er det iallefall etter hva jeg vet.

 

Men ingenting overrasker meg med hva FR påstår at de skal og ikke skal :). Ser forøvrig ut til at du har en god sak etter min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor må forbrukerrådet fatte et vedtak om hva de støtter for at saken skal gå til ftu? Skjønner ikke helt hva FR driver med her..FR skal mekle, og om mekling ikke fører fram skal kunde selv velge å ta saken videre. Slik er det iallefall etter hva jeg vet.

5713431[/snapback]

 

Forbrukerrådet "fatter vedtak" hvor du kommer med sine meninger. Så er det opp til partene om de ønsker å følge disse meningene eller ikke. Som regel, dersom Forbrukerrådet er enig med butikken, stopper saken der, og kunden gir seg. Dersom Forbrukerrådet er enig med kunden blir det enten til at butikken gir seg, eller så sier de at de ikke er enige med Forbrukerrådets tolkning. Da blir det opp til kunden og ta saken videre til FTU. Deretter tar det noen måneder før FTU kommer med sin avgjørelse.

Lenke til kommentar

Grattis!

 

Men det skulle nå bare mangle. Skjønner ikke at det er mulig å drite seg

så ut som det Multicom har gjort i denne saken (og ørten andre saker etter

denne tråden å dømme) Er rart at de ikke skjønner at omdømme og

kundebehandling er alfa og omega når det kommer til online butikker.

 

Info sprer seg fort når det gjelder nettet, og de fleste som handler på

nettsjapper har som regel litt peil på data, og hva som er lov og ikke lov

i henhold til norsk lov. Lovdata.no er

en meget kjekk link i så måte. (søk på for eks forbrukerkjøpsloven og kjøpsloven)

 

Er bare å håpe at det nye managementet i Multicom faktisk tar skjeen i

andre hånda og behandler folk og klager på alvor. (Vi vet at dere leser forumet,

så en kommentar hadde ikke vært å forakte.)

 

Er ikke bare fjortiser og no-brain-no-pain mennesker som bruker nettet

til å handle og diskutere.... (en kombinasjon som gjør punktet ang. omdømme

enda mer sårbart)

 

Man skal ikke behøve å ta turen via offentlige instanser for å få medhold i

noe som står i den store røde boka med løven på. Er da en grunn til at man

har den...

 

Yes!

Gratulerer nok en gang, og stikk innom for en kaffe om du er i nærheten. :)

 

 

 

 

 

________________________

-= Banzai =-

From the Clan of Panzerwax

Lenke til kommentar

Kjøpte laptop hos multicom for et år siden, men måtte sende den til reparasjon sent i oktober, for dataen ville ikke lade og at bakgrunslyset på skjermen slo seg av uten grunn av og til, det med lyset klarte ikke de å reparere :S

Det har jeg i etterkant slitt litt med, plagsomt når lyset slår seg av bare jeg tar opp og ned skjermen.

Men nå har jeg et enda større problem, laptopen kan slå seg av bare jeg flytter litt på den..

Vet ikk om jeg har noe krav til det, men jeg prøvde å heve kjøpet uansett og viste til noen lover..Men neida, det fikk ikke jeg :(

Lenke til kommentar
Det har jeg i etterkant slitt litt med, plagsomt når lyset slår seg av bare jeg tar opp og ned skjermen.

Men nå har jeg et enda større problem, laptopen kan slå seg av bare jeg flytter litt på den..

5719240[/snapback]

 

Forklarte du at det med backlight ikke var konstant, men oppsto innimellom? Og klagde du så fort du merket at det ikke var fikset?

 

Begge av de problemene du nevner er uansett reklamasjonsgrunn. Backlight har de ett forsøk til på seg til å fikse før du kan kreve å heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Memix: TEE har gitt deg et såpass godt svar at å skrive noe mer nå vil egentlig bare være å unødig belaste serveren HW ligger og vaker i.

Men jeg vil likevel minne deg om at jeg måtte sloss for hevingen av kjøpet, og det tok tid. Jeg håper at problemene dine blir løst ved neste utbedringsforsøk.

 

 

Det var klokt gjort av multicom og ikke gå videre med saken. Hvor mye får du i heving mht til kjøpspris og i erstattning mht andre heftelser?

5721832[/snapback]

Hva erstatning angår, så anser jeg ikke det slik at jeg har krav på det.

Jeg har nemmelig ikke lidd noen nevneverdige økonomiske tap av dette, bare vært frustrert og mektig irritert.

 

Og om jeg skulle hatt noen erstatning bare for irritasjon, hva da med forbrukere som opplever irritasjon over å måtte sende inn en hvasomhelstslagsdingsebomsneijegerikkesærligdyslektikervennligidag, eller noe annet rart, for så å få den tilbake og alt er i orden? Burde ikke også disse burde da også ha fått erstatning for sin irritasjon? Ting ville sannsynligvis ha blitt mye dyrere av en slik praksis.

Og ærlig talt, vi er da ikke amerikanske søksmålsspekulanter heller.

Men med det sagt, fyyyyy faen så irritert jeg har vært til tider!

 

Raffegutten, jeg mener det ikke slik at du liksom skal være FOR det jeg skriver over, jeg bare spinner videre på det du nevnte i forbifarten. Beklager så meget om jeg har forårsaket en liten irritasjon. :p

 

Det jeg får tilbake er hele kjøpssummen, og porto'n for å sende skiten tilbake da.

I utgangspunktet hadde jeg også tenkt på å kreve renter, slik Forbrukerkjøpslovens § 50 sier at selger plikter å gjøre, og også stå beinhardt på at jeg faen ikke har hatt den nytten jeg skulle ha hatt av dette produktet, slik at noe krav om bruksfradrag kunne de stappe i kjeften på ei tilfeldig forbipasserende geit, og suge geiteræva til de kjente at fradraget kom.

 

Men siden de var så høflige å ringe meg først, for å fortelle meg at jeg fikk det slik jeg ville, ikke noe mer pølsevev fra deres hold (Det er mine ord, om noen skulle være i tvil), så kunne jeg være såpass medgjørlig at jeg droppet rentene.

Det handlet om å få det overstått på en god nok måte.

 

Jeg vant, og det er jeg faktisk fornøyd med.

Nei, vent, la meg reformulere det, kall meg smålig, barnslig, Shirley, hva som helst, jeg driter i det fordi:

Jeg er forpult hæppi med at Multicom ringte meg for å fortelle at de kasta inn håndkle. :mrgreen:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Elitegroup har mye feil på maskinene sine, en kamerat av meg har G556E som deg men med svakere specs 1.8ghz 512mb osv.

 

Feil han har hatt:

1. Dårlig kontakt i strømforsyning (der du kobler kabeln)

2. Skjermen døde, eller i hvertfall lyset i skjermen, det luktet svidd

3. HK døde

 

alle tre feilene er blitt utbedret men han måtte betale for 2 av dem selv om de var innen garanti.

 

Min bror med sin G900 har også fått feil på sin. cdrommen er skadet så den riper opp alle plater.

 

handler aldri mer hos multicom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...