Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

''Kan ikke fornye ip-adresse''


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller det kan være at din isp har gjort vedlikehold i natt og du trenger å få ny ip.

ipconfig /release

ipconfig /renew vil frigi deg deg ip og kalle for ny ip fra dhcp fra din isp

 

 

oooops du var på nett ja :)

Glem det hehe

Endret av Deviator
Lenke til kommentar

Ligner på 'the connection has limited or no connectivity' problemet, en bug som følger med Win XP service pack 2. Nettverkstilkoblinga blir stående og søke etter en ip-adresse når man kobler til adsl modemet el., men greier av en eller annen grunn ikke å finne noen.

 

Jeg har i hvertfall samme problemet for tida, og greier f**n ikke å fikse det, selv om jeg har prøvd det som er å finne av løsninger på problemet. Ganske irriterende siden jeg ikke lenger får kjørt active i dc, og det er noe krøll med sperrede porter som jeg ikke klarer å åpne. Tror en helt clean reinstall av XP er eneste løsning, og aldri mer kjøre windows update.

Prøv et søk etter the connection has limited or no connectivity på google og du vil finne en patch som kanskje kan løse problemet - om dette faktisk er problemet.

 

En annen løsning er evt å sette en statisk ip, 192.168.0.2 f.eks. Da slutter den å søke.

Endret av Vooon
Lenke til kommentar
Ligner på 'the connection has limited or no connectivity' problemet, en bug som følger med Win XP service pack 2. Nettverkstilkoblinga blir stående og søke etter en ip-adresse når man kobler til adsl modemet el., men greier av en eller annen grunn ikke å finne noen.

 

Jeg har i hvertfall samme problemet for tida, og greier f**n ikke å fikse det, selv om jeg har prøvd det som er å finne av løsninger på problemet. Ganske irriterende siden jeg ikke lenger får kjørt active i dc, og det er noe krøll med sperrede porter som jeg ikke klarer å åpne. Tror en helt clean reinstall av XP er eneste løsning, og aldri mer kjøre windows update.

Prøv et søk etter the connection has limited or no connectivity på google og du vil finne en patch som kanskje kan løse problemet - om dette faktisk er problemet.

 

En annen løsning er evt å sette en statisk ip, 192.168.0.2 f.eks. Da slutter den å søke.

Denne fixen skal være ang. dette problemet:

 

http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en

 

Ps: Ikke skru av windows update. Det blir litt som å slite litt med å få opp låsen på døra og bestemme seg for å drite i å låse.. ;)

Lenke til kommentar

re: darkness|

 

 

Hvorfor han kan prøve å "spoofe" MAC addresse.

 

 

Hos enkelte ISP leaser du IP adresse, jeg har f.eks hatt samme ip adresse i ett år.

 

 

Og og da vil maskinen etter den har vært disconnected prøve å få tak på samme IP adresse som den hadde sist og det er ikke alltid like velykket spesiellt vis noen andre har den.

 

Da vil feilmeldinger som nevnt ovenfor oppstå.

 

 

Hvis du skifter MAC adresse vil enkelt få lease en ny.

 

Dette har iallefall fungert for meg.

Endret av samle
Lenke til kommentar

En annen ting som også hjelper (fungerte til meg, hadde samme problemet, sleit med det i en måned, hadde folk fra internettleverandøren min til å se på problemet osv.) er å kjøre veiviseren "Installer hjemmenettverk eller et lite kontornettverk" under "Nettverkstilkoblinger". Følg anvisningene og se om ikke problemet løser seg.

 

Ps: Dette er et seriøst forslag, da jeg vet mange skyr windows veiviserne som pesten. Men det skader ikke å prøve... Lykke til!

Lenke til kommentar
Det står også at den har begrenset eller ingen forbindelse.

Da kan du gjøre som jeg beskrev ovenfor, sjekk linken til bulldog. Det løste ingenting for meg, men ryktene sier at det funker hos noen.

Jeg lastet ned den norske versjonen, men ingenting ble reparert.

 

Fungerer maskinen mot nett? Hvordan er du koblet opp?
Ja, det gjør den. Jeg bruker adsl fra telenor.

 

En annen ting som også hjelper (fungerte til meg, hadde samme problemet, sleit med det i en måned, hadde folk fra internettleverandøren min til å se på problemet osv.) er å kjøre veiviseren "Installer hjemmenettverk eller et lite kontornettverk" under "Nettverkstilkoblinger". Følg anvisningene og se om ikke problemet løser seg.

 

Ps: Dette er et seriøst forslag, da jeg vet mange skyr windows veiviserne som pesten. Men det skader ikke å prøve... Lykke til!

Jeg skal prøve :thumbup:
Lenke til kommentar
re: darkness|

 

 

Hvorfor han kan prøve å "spoofe" MAC addresse.

 

 

Hos enkelte ISP leaser du IP adresse, jeg har f.eks hatt samme ip adresse i ett år.

 

 

Og og da vil maskinen etter den har vært disconnected prøve å få tak på samme IP adresse som den hadde sist og det er ikke alltid like velykket spesiellt vis noen andre har den.

 

Da vil feilmeldinger som nevnt ovenfor oppstå.

 

 

Hvis du skifter MAC adresse vil enkelt få lease en ny.

 

Dette har iallefall fungert for meg.

Snakker du om leasing av FAST IPadresse? I såfall skal jo ikke noen andre få den. Hvis du snakker om intern ipadresse så er det da ingen andre som har denne (unless det er andre maskiner på han internnettverk. i såfall kan han 1. resette ruteren 2. Endre leasingperiode på IP-adressene 3. Prøve noe så enkelt som ipconfig /release først hvis han ikke har prøvd dette)

 

Det skal uansett ikke være nødvendig å spoofe MACadresse.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...