qtip Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 (endret) Jeg har winxp (ikke service pack 1 elle 2) og har kjøpt ny 200 gb hd. Når jeg setter disken som slave og booter får jeg kun 32gb. på partisjonen, hvorfor kan jeg ikke få mer? Jeg har ikke formatert den nye disken enda, vil jeg i tilfelle få tilgang på hele disken? Jeg har sjekket både i diskmanager og Partition manager 8.0. Det er en vanlig IDE ATA/100 disk Seagate Barracuda 7200 rpm. Jeg har et eldre ABIT BH6 motherboard, kan det være noe problemer med det? Er det noen sjangs for meg å få utnyttet hele disken? Hjelp meg, please. kjipt dette her..... Qtip Endret 30. juni 2005 av qtip
njuben Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Det hovedkortet er gammelt, hadde selv et slikt en gang i tiden. Du kan prøve å flashe til en "nyere" bios hvis du ikke allerede har gjort dette. BH6 BIOS NV Version: NV Released Date: 1999-11-26 1. BIOS Compile Date: 11/26/1999 2. Supports the PIII 600Mhz(100Mhz FSB) CPU. 3. Supports 40GB harddisks and above, however we aren't quite sure what the precise capacity is, since the current maximun harddisk on the market is 40GB. Bioser finner du her
qtip Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Skrevet 1. juli 2005 (endret) Jeg har sjekket sidene til Abit og finner ingen nyere bios, min er SS. Disken jeg har kjøpt er denne: Barracuda Kan jeg kjøpe en egen pci controller og sette i maskinen, vil det fungere da tro? I tilfelle hva bør jeg kjøpe og hva koster det? Qtip Endret 1. juli 2005 av qtip
enl Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Funker helt fint å kjøpe et kontrollerkort. Hvis du har tenkt å ha maskinen litt, hadde det kanskje ikke vært så dumt å kjøpe et S-ATA-kontrollerkort med en IDE-utgang. Slike kort får man fra 300-500kr.
Ongabonga Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=165302
qtip Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Skrevet 1. juli 2005 Vil noen av disse kortene fungere? kort1 kort2 Vil et S ATA kort fungere når jeg har IDE-grensesnitt, i tilfelle vil kanskje dette fungere? S-ATA Må jeg ha service pack 2 i xp for å få tilgang til hele disken med ny kontroller?
Kimmer Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Må jeg ha service pack 2 i xp for å få tilgang til hele disken med ny kontroller? Hei, Du må ha minimum SP1 innstallert. SP1 inkluderer et LBA-fix, der gjør at du kan ha store disker i PC'en (> 137GB), hvis BIOS støtter dette. Er litt i tvivl mht til ditt Abit BH6 HK. Tror bare BIOS støtter disker opp til 137GB - men er ikke sikker. Du må slå på autodetect i BIOS for disken og LBA-mode enabled. Mvh Kimmer
qtip Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 Jeg måtte returnere den interne IDE disken da jeg ikke fikk utnyttet hele størrelsen, kom bare opp med 32 GB. Det jeg lurte på er om det vil fungere med en ekstern disk? Vil jeg kunne utnytte hele denne disken da den kobles til USB porten? Har kikket litt på denne typen her... Jeg har en USB inngang på min stasjonære, men er usikker på om det er USB 2.0...? Hvordan kan jeg evt. finne ut det? Er de eksterne diskene mye tregere enn de interne? Mitt behov er mere lagringsplass for saker/ting som er nedlastet fra nettet.
bentose Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Dersom det var ein jumper på 32GB clip så vil disken oppføre seg som om den var kun 32GB. USB1.0 er treigt. USB2.0 er stort sett like raskt som om disken var montert direkte. Edit: Abit BH6 ser ikkje ut til å ha USB 2.0 støtte, og dette USB kortet var heller ikkje så lurt i følge enkelte: http://www.dancefrontdoor.co.uk/shop/page_...05QSPX_0_0.html Diskstørrelse: http://www.experts-exchange.com/Storage/Q_20664035.html Tips: Sett "none" på harddisk i bios og la windows/linux finne den. Endret 14. juli 2005 av bentose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå