Gå til innhold

Komplett spille-pc til lillebror! Budsj. ca 10k


Anbefalte innlegg

Heisann alle superhjelpsomme mennesker! :D

Har tatt på meg jobben med å bygge ny pc til lillebror. Siden jeg har bygd noen pc'er i min tid tenkte jeg dette skulle gå greit, men jeg så fort at det var en stund siden når jeg smurfa innom de forskjellige webshoppene... :blush:

Så hvis dere karer har lyst til å hjelpe meg med dette, blir jeg overlykkelig glad!

Hadde vært fint om vi hadde klart å holde oss under 10.000,- totalt. ;)

Lillebroren er 15, og han hadde noen ønsker:

Xgear Devil premod kabinett m/400W 495,- (andre kabinetter kan sikkert også funke, men han er opptatt av at det må se fancy ut :p Kom gjerne med andre forslag!)

Neovo 19" 12ms med DVI 2399,-

 

Tror neppe det blir aktuelt med noe overklokking på denne maskinen, i så fall blir det leeenge til.

Lyd kan være med, men er ikke et must.

Hadde kanskje også vært kjekt å fått med noen litt mer stillegående vifter?

Er det noe behov for en (helst digital) viftekontroller?

Tastaturet og musa er modent for utskifting det også, så det er greit å få med.

 

 

På forhånd takk!

 

Mvh

Thomza

Endret av Thomza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort: (790,-)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307106&cks=PRL

Skjermkort: (3149,-)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305563&cks=PRL

DVD: (295,-)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306417&cks=PRL

Prosessor: (1990,-)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307537&cks=PRL

Minne(ram): (849,-)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304395&cks=PRL

Harddisk: (850,-)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307912&cks=PRL

 

Total~7900+ de delene du sa.. grovt regnet ca 10 k :yes:

Regner med at du har OS hvis ikke så kjøper du det sammen med minne på komplett.. Link :thumbup:

 

hmm.. ble kansje 11 k :hmm: jeje.. der har du vel en fin spillmaskin :)

 

BTW velkommen til forumet

 

EDIT- Fant alt på komplett for å gjøre det enkelt nå, men hvis u har god tid kan du lage hanlekorg i prisguiden for å finne billigst mulig alternativer..

Endret av Marc91
Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Varenr.: 307202

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1590 1590

 

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Ultimate Edition,Full-Retail

Varenr.: 307844

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 2695 2695

 

Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ

Varenr.: 302883

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1050 1050

 

MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

Varenr.: 307784

Lagerstatus: 500+ stk på lager 879 879

 

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Varenr.: 118737

Lagerstatus: 500+ stk på lager 895 895

 

NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Varenr.: 309415

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 2187 stk 2005-07-06 495 495

 

Miljøgebyr: 0

 

Totalt: 7604

 

 

 

Håper dette ser bra ut...Kommer nok litt over 10000,-...

 

Men du kan jo bytte ut skjermkortet til et 6600GT da holder du deg innenfor budsjettet..

Lenke til kommentar

Tusen takk! :D

Men, bare noen få spørsmål...

Er ikke 939 sokkelen litt mer framtidsrettet enn 775 sokkelen? Eller er det bare AMD og Intels "egne" sokler?

Hvordan er disse to mot hverandre i ytelse? Ser jo det er ganske sprik på prosessorhastigheten, men det var kanskje bare før i tida det hadde noe å si...?

Glemte å nevne det i den første posten, men heller kanskje litt mer over på AMD, siden de har den cool n' quiet funksjonen.

 

Uansett, takk for uvurdelig hjelp! ;)

 

Thomza

Lenke til kommentar
Tusen takk! :D

Men, bare noen få spørsmål...

Er ikke 939 sokkelen litt mer framtidsrettet enn 775 sokkelen? Eller er det bare AMD og Intels "egne" sokler?

Hvordan er disse to mot hverandre i ytelse? Ser jo det er ganske sprik på prosessorhastigheten, men det var kanskje bare før i tida det hadde noe å si...?

Glemte å nevne det i den første posten, men heller kanskje litt mer over på AMD, siden de har den cool n' quiet funksjonen.

 

Uansett, takk for uvurdelig hjelp! ;)

 

Thomza

939 er mer framtidsrettet ja.. 775 er i ferd med å gå ut nå..

Lenke til kommentar
Tusen takk! :D

Men, bare noen få spørsmål...

Er ikke 939 sokkelen litt mer framtidsrettet enn 775 sokkelen? Eller er det bare AMD og Intels "egne" sokler?

Hvordan er disse to mot hverandre i ytelse? Ser jo det er ganske sprik på prosessorhastigheten, men det var kanskje bare før i tida det hadde noe å si...?

Glemte å nevne det i den første posten, men heller kanskje litt mer over på AMD, siden de har den cool n' quiet funksjonen.

 

Uansett, takk for uvurdelig hjelp! ;)

 

Thomza

Uansett hvordan du ser på det, er oppsettet til Mogge_ det som gir mest for pengene, og kanskje vil holde lengst, mtp oppgraderinger o.l. Det skjermkortet er knall i alle fall. og hovedkortet og såvidt jeg vet, er ikke tvil om hva du bør gå for? :innocent:

Lenke til kommentar
*snip*

939 er mer framtidsrettet ja.. 775 er i ferd med å gå ut nå..

Er vel 754 du mener?

Nope, hentet info fra komplett.no:

Produktbeskrivelse Intel Pentium 4 630 3 GHz prosessor

Produkttype Prosessor

Prosessortype Intel Pentium 4 630

Prosessorsokkel LGA775 Socket

 

Anyway, tror jeg er enig med deg fredriku, ser ut som jeg kommer til å gå for oppsettet til mogge_.

Noen som har kommentarer eller vil anbefale endringer på det oppsettet?

Lenke til kommentar
*snip*

939 er mer framtidsrettet ja.. 775 er i ferd med å gå ut nå..

Er vel 754 du mener?

Nope, hentet info fra komplett.no:

Produktbeskrivelse Intel Pentium 4 630 3 GHz prosessor

Produkttype Prosessor

Prosessortype Intel Pentium 4 630

Prosessorsokkel LGA775 Socket

 

Anyway, tror jeg er enig med deg fredriku, ser ut som jeg kommer til å gå for oppsettet til mogge_.

Noen som har kommentarer eller vil anbefale endringer på det oppsettet?

Oj ja mente 754 :blush: 775 er vel nyeste til intel ja? *føle seg veldig dum*

 

men AMD er uansett sterkere i spill, kortet vil vel klare det meste en stund.. så vel fint ut det der..

Lenke til kommentar

Ja, jeg synes selv det ser ganske greit ut i allefall!

Men er det kanskje noen vifter + en viftekontroller jeg bør ta med i samme slengen for å dempe lydnivået litt? Er nok sikkert noen vifter tilstede i det oppsettet med et intest ønske om at de var støvsuger i stedet! :p

Har sett noen viftekontrollere, men er det noen som har regulering via positiv temperaturkoeffesient? Altså, at det øker hastigheten parallelt med temperaturverdien? Og hvordan er det med alarmer? Noen som sier i fra/slår av ved overtemp?

 

:hmm: Thomza

Lenke til kommentar
Ja, jeg synes selv det ser ganske greit ut i allefall!

Men er det kanskje noen vifter + en viftekontroller jeg bør ta med i samme slengen for å dempe lydnivået litt? Er nok sikkert noen vifter tilstede i det oppsettet med et intest ønske om at de var støvsuger i stedet!  :p 

Har sett noen viftekontrollere, men er det noen som har regulering via positiv temperaturkoeffesient? Altså, at det øker hastigheten parallelt med temperaturverdien? Og hvordan er det med alarmer? Noen som sier i fra/slår av ved overtemp?

 

:hmm:  Thomza

Vil tro denne funker.. Står: Varmeovervåking, og Vifteovervåking(eller noe i den dur)

 

Kan vel stille til å kjøre hastigheten i været hvis det blir for varmt..

 

Link

 

EDIT-La til link.. er litt trøtt i dag :blush:

Endret av Marc91
Lenke til kommentar
QUOTE Marc91 Skrevet 02/07/2005 : 00:36 (Thomza @ 01/07/2005 : 23:33)

Ja, jeg synes selv det ser ganske greit ut i allefall!

Men er det kanskje noen vifter + en viftekontroller jeg bør ta med i samme slengen for å dempe lydnivået litt? Er nok sikkert noen vifter tilstede i det oppsettet med et intest ønske om at de var støvsuger i stedet!   

Har sett noen viftekontrollere, men er det noen som har regulering via positiv temperaturkoeffesient? Altså, at det øker hastigheten parallelt med temperaturverdien? Og hvordan er det med alarmer? Noen som sier i fra/slår av ved overtemp?

 

  Thomza 

 

 

Vil tro denne funker.. Står: Varmeovervåking, og Vifteovervåking(eller noe i den dur)

 

Kan vel stille til å kjøre hastigheten i været hvis det blir for varmt..

 

Link

 

EDIT-La til link.. er litt trøtt i dag 

 

Dette innlegget har blitt redigert av Marc91, 02/07/2005 : 00:40

Hehe, fort gjort å glemme på denne tiden av døgnet... :thumbup:

Hmm... var ikke akkurat denne jeg var ute etter, har sett en som så bra ut, og som jeg mener å ha lest å ha den funksjonaliteten jeg oppga, men denne er det jo ikke råd å finne igjen.... :thumbdown:

Endret av Thomza
Lenke til kommentar

Månedens pc fra netshop har raskere cpu og det følger med, mus, tastatur og os..

 

Men jeg ville gått for det oppsettet jeg satt opp...

 

BTW : så er det skjermkortet jeg satt opp mye bedre i forhold til det som følger med på den pc'n fra netshop..

 

Lyke til :thumbup:

Lenke til kommentar

For en hardcore gamer er en skikkelig mus og musmatte et must!

Jeg anbefaler denne musa og denne musmaten. :)

 

Hvorfor har du valgt akkurat den skjermen der? Har du prøv den?

Hvorfor ikke heller ta denne skjermen?

 

Edit:Det kabinettet din lillebror har valgt var skummelt billig. Regn med at det står en bråkete lavkvalitets psu i det. Hvis dere har råd,så ta heller et Raidmax Cobra 822. Det finnes i flere farger og har samme utseende som X-Gear Devil kabinettet.

Så tar dere en stillegående kvalitets psu og setter inn. Kanskje en slik med lys i. Den vil sikkert lillebror like. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Tusen takk! :D

Men, bare noen få spørsmål...

Er ikke 939 sokkelen litt mer framtidsrettet enn 775 sokkelen? Eller er det bare AMD og Intels "egne" sokler?

Hvordan er disse to mot hverandre i ytelse? Ser jo det er ganske sprik på prosessorhastigheten, men det var kanskje bare før i tida det hadde noe å si...?

Glemte å nevne det i den første posten, men heller kanskje litt mer over på AMD, siden de har den cool n' quiet funksjonen.

 

Uansett, takk for uvurdelig hjelp! ;)

 

Thomza

Med tanke på fremtidsretting, så er det ingen forskjell mellom S775 OG S939.

Men sånn som "ståa" er nå, så vil jeg tørre å påstå at S939 gir mer "bang for the buck" :) Ellers syns jeg Mogge_'s oppsett er det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...