Gå til innhold

Ny PC. Spørsmål om kjøling, støy og HD'er ++


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Skal bestille meg nye deler til PCen, og kommer til å bestille så mye som mulig på samme sted. En eller annet butikk som selger NEC 20,1" LCD MultiSync LCD2080UX+-BK...

 

Har bygget noe PC'er opp gjennom, så jeg kan litt. Men noen ting er jeg grønn på.

Derfor setter jeg pris på all hjelpen jeg kan få :o) Vil høre så lite som mulig fra PC'en, og den skal være stabil selvsagt.

 

Vurderer å gå for P4 CPU. Ser at det stort sett bare er boxed CPUer. Hvordan er støynivået på de?

Vurderer også vannkjøling, no usikker dog. Kan man/er det lett å fjerne det man trenger fra disse CPUene, for å få montert vannblokk eller ny vifte?

 

Og hvilke HD'er skal jeg gå for? Støynivå og stabilitet teller mest. Performance hakk i hel. S-ATA disker...

 

Hvilken minne-produsent bør jeg gå for forresten?

 

Håper på gode svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BOXED-viftene er ikke de mest stillegående i verden.

For at noe skal være stillegående må det ikke være for varmt. TA derfor også en titt på noen av prosessorene til andre produsenter. "Prescott" kjernen er kanskje ikke den kjøligste på markedet.

Seagate og Samsung er vel mest kjent for å ha de mest stillegående diskene.

Det er vel få minneprodusenter som er direkte dårlige. Så du må nok se litt etter budsjettet ditt. Og ikke minst butikken. Butikkene fører gjerne kun noen produsenter. Men alle har de minst en god produsent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...