demiurgen Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 jeg har en relativt gammel bærbar g3 med OS 9 på. kan jeg oppgradere den til siste OSX (tiger)??? hvis ikke tiger, hva med en tidligere versjon av OSX???
Gjest Slettet+432 Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Spesifikasjoner? Har ikke så mye erfaring med sånt, men har hørt at det går utroligt treigt med Tiger på g3'er. Panther skal visst funke fint.
Gadgetman Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Har du 128MB minne? Det er et minstekrav for å kunne kjøre OSX. (Fant eg ut da eg prøvde å legge inn 10.0.2 på en G3/266MHz med 32MB RAM) :-)
.Marcus Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Har vel lest at alle G3'er skal klare OS 9.2. Ta en titt i Mac Format i bladylla på narvesen, står noe om det i hjelpeseksjonen.
Jankee Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Tiger står spesifisert til å kunne kjører på G3, men det er vel 256 som er minimum ram-mengde. Kjører Tiger på ein dual g4 450 (stasjonær) med først 256MB ram, det gjekk litt treigt, med auke til 896MB så begynte ytelsen å ta seg opp igjen ein god del. (Ca sam fart som panther hadde på same maskina med 256MB)
TeSp Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Mener bestemt at Tiger kjører "lettere" på eldre maskiner. Det krever mindre en Panther gjorde. Det er slik Apple og OSX fungerer. Husker når jeg oppgraderte fra Jaguar til Panther, da fikk jeg som er en PB bruker 20% mer ytelse av maskinen + at batteritiden økte. Mener at det er slik i Tiger og. Men er du usikker kan du jo stikke innom www.mac1.no som er norges beste Mac/Apple side med forum. Forumet er det beste i norge uten tvil. Vi sees!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå