Gå til innhold

Artikkel angående ps3 og xbox360 sin performance


Nighte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble ikke så veldig overasket, da de fleste skjønner at tallene Sony og Microsoft gir ut bare er ren markedsførings taktikk. Lærte meg dog en del nye intg idag, og gleder meg over at Prosessorene til PC-er (Intel og AMD) har en mye bedre arkitektur enn de som kommer til konsollene nå. Ellers skal det sies at jeg ikke bryr meg noe særlig om ytelsen til konsollen, men heller om spillene :)

Lenke til kommentar

Ja enig med Orresnei. Spillene har også vært min primary concern i alle år når det har gjaldt valg av konsoll. Og av en eller annen merkelig grunn har valget alltid endt opp med Nintendo. Har alle konsollene. Kjøpte Playstation 2 når det kom til 5000,- pga. alt hypet. Men det var et stort bonkjøp etter mine krav osv. Zelda-serien, de nye Resident Evil-spillene, samt Mario og andre geniale titler holder meg til Nintendo. Gjenstår og se hvem som vinner kappløpet av Sony, Microsoft og Nintendo denne gangen - men jeg tror egentlig jeg holder en knapp på Nintendo. De er liksom ikke så profilerte som Sony og MS - men det er likevel de som fanger min oppmerksomhet gang på gang. XBox ligner jo mer og mer på en pc, men nå har jeg pc - hvorfor kjøpe en til? (dårlig eksempel, men dere skjønner hva jeg mener. Jeg stiller helt andre krav til konsoll enn til PC, og Nintendo leverer det jeg vil ha hver eneste gang. Hittil selvfølgelig.)

 

Quality - not quantity!

Lenke til kommentar

Nå er artikkelen forsvunnet som dugg for solen fra Anandtech. På forumet deres spekuleres det i om Microsoft og Sony har hatt en finger med i spillet.

 

Forøvrig var artikkelen interessant lesning. Bl.a. at den nye Xenon CPU'en ikke vil yte mer enn cirka det doble av dagens Xbox prosessor (733Mhz) og Cell prosessoren ikke langt unna, og de vil ikke være i nærheten av dagens high-end CPU'er. Anandtech brukte ordtaket "du får det du betaler for", noe jeg alltid har trodd. Ytelsen vil stå i stil til prisen.

 

Edit: "PS3/Xbox360 article is pulled for now because Anand is worried about Sony & MS tracing his anonymous insider." Artikkelen brukte bl.a. kilder fra programutviklere som har førstehåndserfaring med de nye konsollene, noen som skjelver i buksen tydeligvis.

 

Trond

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Det er faktisk et dårlig strategisk valg av microsoft og Sony og presse andatech til å ta bort artikkelen. Dette gjør nemlig artikkelen veldig mye mer troverdig. Altså sier dette meg at artikkelen stemmer og cpu-en til xbox 360 bare vil yte dobbelt så mye er jo greit.

 

Bare ler av MS og Sony jeg :!:

 

Nintendo har hvertfall ikke hypet opp maskinvaren til konsollen sin. Tvert i mot, de har jo faktisk ikke sagt noe om den, annet en at den blir tre ganger så kraftig som gamecube-en. Har Nintendo ryktet på seg for å lyge, nei. Stoler på dem jeg.

Lenke til kommentar
Anandtech er en PC orientert site. De har ikke peiling.

 

http://arstechnica.com/news.ars/post/20050629-5054.html

Værsågod.

Sistnevnte artikkel sier jo ingenting for å motbevise Anands bedømmelser av de nye konsollenes ytelse (noe jeg forøvrig ikke betviler utifra de fakta som ble framlagt i Anands artikkel).

 

Sistnevnte påpeker jo bare det samme som stod i Anands artikkel angående at multicore-prosessorene blir ikke noen dans på roser for spill-utviklerene i første omgang. Poenget her er jo bare at det var ikke noe sensasjonelt over det, slik en kunne få inntrykk av fra Anands artikkel.

 

Trond

Lenke til kommentar

Tja, jeg bekymrer meg veldig lite over dette. Konsollene vil som alltid ta et sprang forbi PC`er. Og fra hva jeg har sett av Xbox 360 spill ser ting mer enn bra nok ut.

 

Finn meg en 733mhz celeron PC med 64mb ram som kjører Doom 3, Farcry og HL2 i 30fps. Man kan ikke sammenligne specs mellom PC og konsoller.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Man kan ikke sammenligne specs mellom PC og konsoller.

Det er ingen som sammenligner specs på PC og konsoller her. Anands artikkel omhandlet to ting, det å programmere spill for de nye konsollenes multicore-CPU'er og ytelsen på disse under nåværende specs og struktur.

 

Det er du som blander inn ting som ikke har noe med disse artiklene å gjøre.

 

Trond

Lenke til kommentar
Man kan ikke sammenligne specs mellom PC og konsoller.

Det er ingen som sammenligner specs på PC og konsoller her. Anands artikkel omhandlet to ting, det å programmere spill for de nye konsollenes multicore-CPU'er og ytelsen på disse under nåværende specs og struktur.

 

Det er du som blander inn ting som ikke har noe med disse artiklene å gjøre.

 

Trond

Ja, at det vil være vanskelig å programmere for effektivt. Som det var med PS2. Det kom utviklere ganske fort over uansett.

Lenke til kommentar

Haha. Nå ler jeg av alle tullingene (ikke stygt ment) som sa at Revolution bare var tre ganger raskere enn sin forgjenger! :!:

 

Om denne artikkelen virkelig er sann og det stemmer at xbox 360 bare er sirka 2 ganger så rask som sin forgjenger så er faktisk Nintendo de eneste som ikke lyver om hastigheten sin ville jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...