Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerning av ding lyd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme dritten i min bil. Setter jeg nøkkelen i ACC går viften, lysene og radioen på. Åpner jeg døra da begynner det å pipe. Det beste hadde vært å fått det slik at bare radioen gikk på, ikke vifta og lysene, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Men i min bil kan jeg klare å sette bryteren til lysene mitt mellom possjonen det står 0 på og den for parkeringslys. Er egentlig ikke meningen at den skal kunne stå der men vrir jeg sagte og forsiktig får jeg den til å stå der og da er lysene skrudd av.

Lenke til kommentar

Jepp, automatiske kjørelys på denne ja. Så egentlig skal det vel ikke finnes noen måte å slå av lysene på, men kan klare å få den til å stå i mellom disse posisjonene og da er de avskrudd. Irriterer meg også at vifta begynner å gå når jeg setter den i ACC, men dette er jo et annet problem og har jo med hvordan det er koblet. Bare kjørelysene som går på i ACC posisjoen ikke lysene i dashbordet og slikt.

Lenke til kommentar

Koblet om radioen slik at jeg slipper det der :)

 

Man kan gjøre tre ting:

 

1. Drite i lyden -> enkleste.

2. Koble konstant strøm på spilleren -> Synes det er det beste. Sikkert mange som er i mot

3. Ødelegge kilden til pipingen -> Blir sikkert en del leting.

Lenke til kommentar

Det er godt gjort å klare å låse igjen bilen, når nøkkelen står i tenningen.

 

Så kommer jeg med et super-duper ugjennomførbart forslag, som sikkert hadde vært kult, om det hadde funket.

 

Hvis ud får koblet "to strømkilder" til batteriet. Slik at den får strøm som nå, altså når du vrir på nøkkelen. Og en du kan skru på med en bryter (altså, strøm til spilleren hele tiden, som stenges med en bryter når spilleren ikke er i bruk). Så legger du en til push-knapp i dørkarmen, som stenger denne kretsen når døren er lukket. Døren må da stå åpen for at spilleren skal få strøm, og du skal kunne høre på musikk. Da unngår du samtidig eventuelle unødvendige utladinger av batteriet. :green:

Lenke til kommentar

Vel, siden døren åpner seg, og det kommer et pling regner jeg med at det ligger en form for bryter eller magnetkontakt i døra.

Det enkleste ville være å kortslutte/bryte denne bryteren, eller ganske enkelt sett en megnet/tape-bit over.

 

Personlig ville jeg drept for en slik funksjon på bilen min, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har låst inne nøkkelen...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:

Har samme på min bil men der kan jeg vri nøkkelen ett hakk bakover vis jeg skal høre på musikk uten att det lager noe leven.

 

Slik er det på en Chrysler vi har i familien også.

Det er slik jeg ville hatt det! At den ikke dinger på ACC, men på de andre stegene!

Noen tips her?

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...