tinsley Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 (endret) Heisann! Vurderer å kjøpe en stor hdd til lagring av filmer, musikk o.s.v. og lurer på om man da skal gå for en ekstern ala Maxtor One Touch eller en intern hdd? Finnes det ikke også noe som heter "Media Center" eller noe som er en stor harddisk man kobler til tven som har egen meny som styres fra tven. Denne kobler man nettverkskabelen rett inn i og så laster man ned det man måtte ønske for så å spille det av på tven. På en måte en moddet xbox uten spillefunksjonen hvis dere skjønner...Finnes det noe slikt eller er det bare jeg som blingser her...? Takker Endret 27. juni 2005 av tinsley
H-Frame Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 hmm... du kan jo investere i en slik, og en slik. da kan du sende lyd og video ++ trådløst fra pc til TV, du må vel ha ett trådløst nettverkskort på pc'en din og da... tror dette vil være den beste løsningen? WD har og en serie eksterne "media center" disker: 160 gb 250 gb 320 gb tror 250 gb'en gir mest for pengene... GL Mvh kandalf
tinsley Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Skrevet 27. juni 2005 Det jeg mente fantes er en kombinasjon av de to du nettopp nevnte. En boks som ser ut som den fra D-Link ( som en dvd spiller i utseende ikke sant), men med innebygget harddisk og den er ikke trådløs men man kobler til en nettverkskabel. Dette som du nevnte må man jo fremdeles kjøre via pcen ikke sant? Det jeg snakker om styres via en meny på tven.
H-Frame Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 (endret) egentlig så vet jeg ikke om noen slik boks som du snakker om, med HD som styres fra TV'en... selv har jeg bygget en Shuttle HTPC, som jeg er meget fornøyd med er det ett alternativ? min Shuttle kostet rundt 4000,- (bygget selv) specs: Shuttle chassis og HK (barebone) sokkel A cpu, sempron 3,0 ghZ 512 mb RAM radeon 9550 skjermkort WD, eller seagate (husker ikke helt) 200 gb HD men du kan jo så klart gjøre dette billigere da Endret 27. juni 2005 av Kandalf
tinsley Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Skrevet 27. juni 2005 Er ikke sikkert det finnes en slik boks, jeg bare mener jeg har sett en slik en gang... Kan jo bare kjøpe en moddet xbox da. Den har jo lagringsmuligheter til 300-400gb, tar de fleste formater av film og musikk og har lan tilkobling. Blir litt dumt da jeg ikke gidder å spille noe... Det enkleste blir vel å kjøpe en ekstern hdd da jeg har en vga kabel som jeg har koblet til lcd tven.
H-Frame Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 hvorfor ekstern? En intern vil være en del raskere (just for the record)
tinsley Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Skrevet 27. juni 2005 Ekstern fordi kabinettet mitt er fullt men nytt kabinett er underveis, så jeg kan jo dra inn en intern hdd da. En shuttle pc blir for dyrt å ha i tillegg til den maskinen jeg allerede har. Men nå vet jeg iallefall at den "tingen" jeg mente fantes ikke er så vanlig allikevel.
OnetroM Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 hvorfor ekstern?En intern vil være en del raskere (just for the record) Han spør etter en HD som kan kobles til TV'n og kan styres fra den (så vidt jeg skjønner i alle fall). En intern vanlig HD er litt trøblete i så måte.. Jeg har ikke sett noe løsning som det du skisserer. Du blir nok nødt til å ha PC'n stående på og spille film via den eller gå for xbox-løsningen din. Mulig det finnes noen andre løsninger der ute, men jeg er redd de er enda dyrere da det neppe er noe standard hyllevare. Skal du spille film så holder det uansett med en eksern disk, selvom en intern selvfølgelig er noe raskere.
H-Frame Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 hehe... jeg har 4, snart 5 pc'er, 1 bærbar, 1 shuttle, 1 far sin fujitsu simens, 1 lillebroren min sin (snart ferdig)
BearCat Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 min Shuttle kostet rundt 400,- (bygget selv) Off topic : kan du bygge en til meg også til den prisen On topic : Denne kan _nesten_ brukes til det som det ble spurt om. Portable USB 2.0 HDD enclosure with internal Multimedia player Connect the player to your TV and play your movies, mp3s on it. Special cable and credit-card size remote control are included. This device can also be used as a normal mass storage unit. * Supported codecs : MPEG4, DIVX, DVD, VCD, JPG, MP3 * Supported harddisk : standard 2,5 Inch * Interface : USB 2.0 and/or AV * Powersupply : External powersupply 5.0V * On Screen Display (OSD) Suppler den med en 2,5" disk i passende størrelse, og du får en mobil mediaplayer.
H-Frame Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 (endret) en "vanlig" KISS dvd spiller med HD, selges forskjellige steder på intenett, mener å huske Mpx hadde de inne, men fant ingen nå, men de har DH som kan lese det meste, har litt dårlig tid nå, men skal finne en link til deg her er 2 stykker med HD: 80 gb og 40 gb her er søkeresultatet mitt : Kiss DP-500 stand-alone DVD spiller DivX Kiss DP-470 DVD DivX FM-radio 5x50W Kiss DP-508 DVD DivX m/80GB harddisk Kiss DP-1500 DVD-spiller slim m/LAN Kiss DP-1504 DVD-spiller slim m/40GB hdd Kiss DP-1100 DVD-spiller DivX slim Kiss DP-558 DVD-spiller m/200GB harddisk Kiss 42" Plasma m/TV-tuner/DVD/DivX/WLAN Endret 27. juni 2005 av Kandalf
th-3 Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Kiss ja, litt av en gjeng det... En som kjøpte og sku demonstrere for oss at den spilte alt, vi ble veldig imponerte når den ikke klarte å lese en orginal CD. Du har ikke vurdert DVD-spiller med divx støtte da? Til og med Pioneer til langt under 1000-lappen på elkjøp. Bedre enn å kjøpe xbox iaffall hvis du ikke spiller, bare å brenn ut 4-6 filmer på hver DVD så har du 6-10 timer film å se på og det tok under 10 minuter å brenne.
tinsley Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Skrevet 28. juni 2005 Jeg tror BearCat er inne på noe men det opplegget han viste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå