Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar.


Anbefalte innlegg

Har kommer over en brukt bærbar til kroner 5500,- men har ikke så bra peiling på bærbare PC'r så jeg håper på litt hjelp :)

 

 

Er denne pc'n verdt 5500?

 

Lite brukt Medion 2040 med veske selges.

Kjøpt ny i april 2005.

15"toms skjerm,

40GB HD,

512 MB RAM minne

1,4 MHz Certino/ Pentium Mobile

DVD brenner slot-in,

4 USB,

1 VGA,

1 PCMCIA,

lyd ut/mic inn,

Trådløst nettverkort 802.11g

Firewire,

Ethernet ingang

Grafikkbrikke på hovedkort 64MB-av 512MB ram

 

Link til annonsen. Klikk Her

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Ohh... Dette lurer jeg også på.

 

Jeg er i militæret og har en god del dødtid på leirern. Forsvaret har kjapp linje her som det er mulig å utnytte ved spill via internett. Når jeg først er hjemme er det mange som krever sin tid så det blir lite tid til pc, noe som er trist. Jeg har null erfaring med bærbare pc'er og foretrekker stasjonære. I tillegg er militæret gjerrige så jeg har ikke mye penger. Finnes det bærbare pc som koster ca 6000 - 8000,- hvor man kan spille f.eks wow eller andre nyere spill uten problemer?? og som i tillegg ikke smatter når det gjelder andre viktige funksjoner? Har heller ingen erfaring når det gjelder bruktmarket og lurer på hvor stor sjansen for å kjøpe katta i sekken(kis) pc er...

 

Alle innspill settes pris på. Takk.

Lenke til kommentar

10k, kanskje jeg kan selge gullet mitt på wow i ekte penger. Men det er nok dødfødt når du ikke har mer enn ca 30g.

 

Tundra maskin - hvor får jeg kjøpt den? Har du noen linker til anmeldelse etc? Takk for tipset! Setter fortsatt stor pris på andre forslag eller en link til en annen liknende diskusjon.

 

Vennlig hilsen Eirik Magnus

Lenke til kommentar

Tester av Tundra finner du under tester på www.hw.no. Både Netshop og PSdata selger den under eget merke, Tundra heter den hos PSdata, mens Netshop kaller den for Netshop 1557 alt etter hvilken modell du skal ha. Egentlig er det en bærbar barebone som er produsert av Aopen, mens PS og Netshop mekker de sammen etter egne specs. Disse koster rundt 10k.

 

Dersom du er litt heldig klarer du å mekke en Dell med Ati X300 GFX til rundt 8k, men det er litt avhengig av hvilke tilbud Dell kjører for tiden.

 

Edit: Du får en Inspiron 6000 med 60Gig HD, X300, 1Gig minne og M725 CPU til 8360,- inkl frakt og "gratis" skriver fra dell pr i dag. Da med et års garanti.

 

Mvh

 

Raimo

Endret av Raimop
Lenke til kommentar
Tester av Tundra finner du under tester på www.hw.no. Både Netshop og PSdata selger den under eget merke, Tundra heter den hos PSdata, mens Netshop kaller den for Netshop 1557 alt etter hvilken modell du skal ha. Egentlig er det en bærbar barebone som er produsert av Aopen, mens PS og Netshop mekker de sammen etter egne specs. Disse koster rundt 10k.

 

Dersom du er litt heldig klarer du å mekke en Dell med Ati X300 GFX til rundt 8k, men det er litt avhengig av hvilke tilbud Dell kjører for tiden.

 

Edit: Du får en Inspiron 6000 med 60Gig HD, X300, 1Gig minne og M725 CPU til 8360,- inkl frakt og "gratis" skriver fra dell pr i dag. Da med et års garanti.

 

Mvh

 

Raimo

OBS!

Her er ikke alltid prisene inkl moms...!!'

Dessuten er ikke selvbygger pc'er alltid de beste med tanke på kvalitet, hvor bra ting hører sammen osv..

 

Asus har mange bra pc'er til knallgod kvalitet!

Sjekk ut komplett.no

Lenke til kommentar
Raimo

OBS!

Her er ikke alltid prisene inkl moms...!!'

Dessuten er ikke selvbygger pc'er alltid de beste med tanke på kvalitet, hvor bra ting hører sammen osv..

 

Asus har mange bra pc'er til knallgod kvalitet!

Sjekk ut komplett.no

Både Netshop og PSdatas bærbare er bygd opp av barebonemaskiner fra Aopen, akkurat som Asus leverer barebone bærbare til komplett....Same shit different wrapping ;)

 

Jeg vil ikke si at 8360,- for en Insperion 6000 med M725A 1,6ghz CPU, X300 gfx, 1gig minne og 60 gig HD er spesielt dyrt. Kjøper du Dell for så å pøse på med oppgraderinger, ja da blir det dyrt, men i standardkonfigurasjon er Dell faktisk ganske rimelig.

 

 

Mvh

 

Raimo

Lenke til kommentar
Tusen takk!

 

Det virker som dell virkelig kjører på med bærbar kampanje for tiden:)

Dell ligger ganske høyt over i pris med tanke på andre merker. Men har du råd så er dell et greit valg, mange fine pc'er der. Bare jævli dyre...

kan ikke si meg helt enig i at dell er overpriset da ;)

Lenke til kommentar

Det begynner å bli mye å velge mellom og det setter jeg stor pris på. Igjen takk for innspillene.

 

Det er ikke lett for folk uten peil å finne fram, særlig når man er opptatt av å gjøre et godt kjøp uten å betale for mye. I tillegg er det vanskelig da man ikke bare kan ta utgangspunkt i hva de forskjellige komponentene yter, men man må få forståelse for OM de faktisk fungerer 100% i felleskap i tillegg.

 

He he...

 

Dell ferdibygd vs modifisert dell vs ferdigtestet ASUS vs pengebegrensing.

 

Det går nok i orden, men jeg sier fortsatt tusen takk til mer hjelp. Gjerne godt begrunnede personlige meninger om valg sett fra mine behov. Haha... slå den :dribble:

 

Vennlig hilsen Eirik Magnus

Lenke til kommentar

Jeg vil på det sterkeste anbefale denne:

http://www.psdata.no/ps.asp?it=108683

 

Det er en god pc, med god skjerm, og ganse bra skjermkort som du kan spille de fleste spill med (f.eks BF2, DOOM3 osv...) Kan ikke kjøre på høyeste oppløsning, men tror det holder godt nok i massevis til ditt formål! Mye pc for lite penger, spør du meg. Har kjøpt en selv og er godt fornøyd! Vil absolutt anbefale denne!

Lenke til kommentar

:w00t: Yes - det virker som jeg lander på denne pc'en fra dell.

 

Inspiron 6000

Intel® Pentium® M prosessor 740 (1.73GHz, 2MB L2 cache,533MHzFSB) 128 mb ATI X300 grafikk, 1gig minne og 60 gig HD til 9950,-. Da er det inkludert en fargeskriver og fri frakt. Sparte ca 2000,- på å fjerne en "rett hjem til deg hjelp garanti ordning" og har ikke med bærebag. Den kom frem "dell anbefaler" så regner med at de har satt sammen noen av dem fra før.

 

Noen innspill :hmm: ?

 

Eirik Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...