Gå til innhold

overgår x850xt pe det råeste gf 6800 kortet?

Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498
Skrevet (endret)

se emne tittel. har en kammertat som har et x850xt pe kort og har sett graffiken der på fult så jeg bare lurte på om det slår geforce 6800, det råeste av de

edit: har forandret emne tittel

Endret av Slettet+130498
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men nå har 7800 serien kommet.

Og den er MYKJE betre ein x850XT

Tull, mange tester hvor de kommer ut rimelig/ganske likt (vet mye er med CPU som flakehals, men er andre eks også)

canals_pure.gif

pier_pure.gif

rally05_candy.gif

Og si at 10fps over gjennomsnittlig er MYKJE bedre syns jeg er et jevnt over overdrevent utsagn. Du kommer jo ikke til å ha ord igjen imunnen når 7800Ultra/R520 kommer jo!

Skrevet

Så kan vi si at du paster bare de spillene / testene som ikke utgjør stort. DVS du sammenligner på gamle spill.

Ville likt å sett forskjell i BF2 og noe mer heftige spill.

Skrevet
den er MYKJE betre ein x850XT

nja, ikke så mye bedre som jeg hadde forventet. det har veldig god bildekvalitet, og klarhet, men fps'en er langt i fra veldig mye bedre enn x850xt pe i flere spill.

*skuffet over nVidia*

Skrevet (endret)

Jeg paster jo ikke inn spill i favør for 7800GTX, det hadde jo bare vært teit. Blir som at jeg skulle paste inn de med favør for x850 hele tida det. HL2 og Far Cry er kanskje gamle men de er jo gode benchmarks uansett om du liker det eller ikke. Jeg reagerte bare på statemente om at det er "MYKJE beitre", for det er det jo ikke, det er bare top-of-the-line akkurat nå.

Edit: Fant benchmarks du ville ha samcki

7753.png

7744.png

7734.png

Endret av daniel_984
Skrevet (endret)

Det du mangler også er de nye funksjonene.

Har du sett bildekvaliteten? Noe du neppe får med et x850xt eller 6800Ultra.

Ytelsen i nye spill som kommer i løpet av kort tid kommer til å være en del bedre på 7800GT

Dessuten så koster 7800GT bare en 1000lapp mer.

Endret av Samcki
Skrevet (endret)

nja, ville det det?

av kortene jeg har sett test av(alle toppkort uten 7800) ligger x850xt pe øverst på listene. da hadde det ikke overasket meg om x850xt pe ligger med så høy fps at den er ca lik som 7800 sin. men det er bare spekulasjon. men som sagt så har 7800 relavtivt bedre bildekvalitet

edit:

så benchene nå, og jeg hadde nesten rett. men bare 10fps mer hos 7800 er for dårlig!

Endret av headcleaver
Skrevet (endret)

Du finner akkurat de samme funksjonene på 6800U (som har PS3.0......) bare at de fungerer dårligere.

Dette skjemkortet (7800GTX) er laget for å få jevnere ytelse i høyest oppløsning. Det får man som regel ikke med singel 6800U osv...

Edit:

Det du mangler også er de nye funksjonene.

Har du sett bildekvaliteten? Noe du neppe får med et x850xt eller 6800Ultra.

glemte quote :blush: Endret av daniel_984
Skrevet (endret)

Noen som har testa for FarCry HDR Rendering, her får vi se potensiale til kortet (Venter med spente muskler på Ultra versjon!!)

7800 GTX % Faster than 6800 Ultra

-----------------------

640x480

Single 0.7%

SLI -0.1%

-----------------------

800x600

Single 2.5%

SLI 1.0%

-----------------------

1024x768

Single 24.7%

SLI 16.7%

-----------------------

1280x1024

Single 52.7%

SLI 50.0%

-----------------------

1600x1200

Single 81.3%

SLI 55.5%

Edit: Min kildehenvisning

Endret av daniel_984
Skrevet

Syns det er å vise muskler.

Ingen som spiller spill på 640x480 :)

Tror 1280x1024 er det beste sammenligningen, da de fleste LCD`er er optimale på denne oppløsningen.

Skrevet (endret)

Helt enig. Men husk at dette blir et veldig gitt tilfelle, mye her har med situasjonen å gjøre. I mange av de andre jeg viste deg, går ikke favøren så enkelt og greit til 7800GTX (selv om det er det man da naturlig nok skulle tro)

Edit: Fælt til leif da!!!

Endret av daniel_984
Skrevet

nja, ville det det?

av kortene jeg har sett test av(alle toppkort uten 7800) ligger x850xt pe øverst på listene. da hadde det ikke overasket meg om x850xt pe ligger med så høy fps at den er ca lik som 7800 sin. men det er bare spekulasjon. men som sagt så har 7800 relavtivt bedre bildekvalitet

edit:

så benchene nå, og jeg hadde nesten rett. men bare 10fps mer hos 7800 er for dårlig!

Skal man ha det beste kortet i BF2 nå så kjøper man 7800GTX...

7800GTX får man fra rundt 4300 (Club 3D fra MPX), X850XT PE koster vel en 500 - 600 mindre.... Og for det lille mellomlegget får man flere fps, særlig i høye oppløsninger med AA of AF, bedre AA kvalitet (Transparacy AA) støtte for shader model 3.0 og HDR

Skrevet
Vent heller på x900 serien :yes:

Vente på noe vi ikke vet noe om, heller ikke vet når kommer... Skal ikke se bort ifra at vi må vente helt til september da...

Skrevet (endret)

Begriper ikke hvordan dere klarte å blande 7800gtx inn i dette. Trådstarter spør jo om x850xtpe og 6800.

Svar til trådstarter:

Ja, x850xtpe er nok bedre enn 6800, 6800gt og 6800ultra i de fleste spill.

Endret av bensinkanna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...