Gå til innhold

Forskjell på 6800gt og 6800gt Goes like hell


Crispin

Anbefalte innlegg

Har følgende kort:

Gainward GeForce 6800GT 256MB 1,6ns GDDR AGP, "Golden S., Goes Like Hell"

 

Som igjen har følgende engine clock:350 og 1000 memory clock.

 

Jeg så noe i en annen tråd om geforce 6600:

jeg kjøpte et msi-kort fornøyd som bare det. Stille og høy ytelse, klokket mitt fra 500/900 til 560/1050mhz

 

Dette geforce 6600 korte har mer engine clock en midt 6800 orginalt? hvorfor? og hva betyr engine clock og memory clock? hva betyr mest? av og til når jeg ser på kort ser jeg en annen spesifikasjon, nemlig RAMDAC-klokkehastighet 400 MHz. Hva er den hastigheten på midt kort? og hva betyr den?

 

Til slutt så lurte jeg på forskjellen på et Geforce 6800gt og et Geforce 6800gt goes like hell.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, 6800GT er ein go del bedre enn 6600GT!

 

 

Den største forskjelen er at 6800GT(16 pipelines) har 8 fleire pipelines enn 6600GT (8 pipelines). Les meir om pixel pipelines her. 6800 kortet har også 256 minnebus mens 6600GT har 128bits. Det er desse tinga som gjer at 6800GT er ein del bedre enn 6600GT. Sjølvsagt har også frekvensen på core/mem noko

å sei om kor godt kortet er.

 

RAMDAC (Random Access Memory Digital-to-Analog Converter)

Dette er en brikke på grafikkortet som har som oppgave å omgjøre digitale bilder om til analoge signaler som kan sendes videre og vises på skjermen. Dette brukes kun med

VGA-porter og analoge skjermer. Ikke DVI.

 

 

Alle nye kort har 400mhz på ramdac, også ditt. :)

 

Forskjelen på 6800GT og 6800GT GLH er at GLH har litt høgare frekvens på core/mem som er ein fordel.

 

Les div testar så ser du at 6800GT er best. :)

Lenke til kommentar
Det samme har midt. Veldigt rart da jeg har Goes like hell utgave. Noen som har en forklaring på hva som er forskjellen? kan ikke fatte og begriper hvorfor jeg kjøpte goes like hell som var hakket dyrere en vanlig 6800gt.

Fordi det kan kjøre på Ultra hastigheter. Dette må du stille manuelt, ved hjelp av prog ExpertTool.

 

6800GT har 2.0ns, mens GLH har 1.6ns, altså kan du ha høyere clock på mem.

Lenke til kommentar

Installerte gainward expert tool nå. Fikk opp 3d clock og 2dclock, skal jeg stille begge opp til 400/1100 ? Også et annet spørsmål, hvordan sjekker jeg at jeg faktisk har 6800gt glh? og ikke vanligt 6800gt? Står alltid 6800gt rundt forbi. Men veit jeg bestilte og at pakken korte kom i er 6800gt glh. Står forøvrigt på gainward si side at memory Frequency på korte er 1200.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Installerte gainward expert tool nå. Fikk opp 3d clock og 2dclock, skal jeg stille begge opp til 400/1100 ?

Jepp!

2dclock er det ikke noe vits i å stille opp. Det er 3d som blir brukt i spill

Ved å skru opp både 2D og 3D hastighet til samme verdi unngår du stabilitetsproblemer som gjerne oppstår ved ulik hastighet på 2D/3D. Dette problemet gjelder spesielt for 6800-serien til Nvidia.

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Installerte gainward expert tool nå. Fikk opp 3d clock og 2dclock, skal jeg stille begge opp til 400/1100 ?

Jepp!

2dclock er det ikke noe vits i å stille opp. Det er 3d som blir brukt i spill

Ved å skru opp både 2D og 3D hastighet unngår du stabilitetsproblemer som gjerne oppstår ved ulik hastighet på 2D/3D. Dette problemet gjelder spesielt for 6800-serien til Nvidia.

Dette har jeg ikke hørt før. Har du link til en side som forklarer dette bedre? Hadde vært greit å vite.

 

OT:

JIPPIIIII!! Ny viva la bam og pimp my ride idag

Endret av tonna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...