Gå til innhold

Den ultimate,men billige student pc


Anbefalte innlegg

Til høsten begynner jeg på videregående og jeg har gjort en deal med meg selv.

Kommer jeg inn på det jeg vil,skal jeg selge pcen (fordi den tar alt for mye fritid) og kjøpe meg bærbar.

Det jeg da lurer på er.

Finnes det noen gode studetn pcer(bærbar) som passer meg...

Vet ikke hvor mye jeg må opp i pris men så billi som mulig er et mål.

-vise dvd

-spille de letteste spill (WoW og en smule cs nå og da(o.l))

 

Hva bør jeg da kikke etter i kriterier?

Er det noen pcer som passer meg?

 

Edit: har lest studentguiden 04 men følte den var litt gammel (?)

Endret av Rxj0n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den så jo ikke dum ut murdoc...er dette en seriøs god pc/kan jeg stole på computercity?

 

Tag1:

Har vekt så mye å si? 13000 var nemlig litt over mitt budsjett...kan strekke meg muligens til 11000 men trodde ikke jeg måtte gi så mye for en god bærbar :nei:

 

 

EDIT: MIDT? MITT VELL ARGH :(

Endret av Rxj0n
Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å vite hva som er kriteriene dine, men kanskje dette kan gi oss en pekepinn:

  • Makspris
  • Størrelse
  • Vekt
  • Trådløse tilkoblingsmuligheter
  • DVD-brenner/spiller
  • Batterikrav

 

Btw, jeg har funnet en ganske interessant PC som forhåpentligvis oppfyller dine krav:

 

Dell Inspiron 6000

 

Det er litt tricky når man handler med Dell, prisen varierer med enn du vil tro.

 

 

Jeg legger ved et bilde med beskrivelse av komponentene i modellen (gidder ikke å skrive det opp). :p

post-72-1119780970_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Den så jo ikke dum ut murdoc...er dette en seriøs god pc/kan jeg stole på computercity?

 

Tag1:

Har vekt så mye å si? 13000 var nemlig litt over midt budsjett...kan strekke meg muligens til 11000 men trodde ikke jeg måtte gi så mye for en god bærbar :nei:

Om det var den 12,1" du tenkte på, har jeg en annen å anbefale, nemlig Komplett Notebook S260. Den har og 12,1" widescreen (1280x800) og starter på kr. 10.800 nå. Har den maskinen selv med en 1,7ghz 1024ram og 80gig og jeg synes den er en utrolig herlig maskin. Veldig god kvalitetsfølelse, virker særdeles solid. Sinnsykt god skjerm. Synes ikke den støyer noe spesielt heller. Tastaturet synes jeg er bra, godt å skrive på og gir etter min mening "riktig" og behagelig lyd. Har ikke testa ytelsen enda, haster ikke for min del egentlig.

Lenke til kommentar

Makspris: 10000,muligens litt over

Størrelse: Her er jeg usikker på hva som er bra

Vekt: Lett, men ikke så lett at det går sterkt utover prisen

Trådløse tilkoblingsmuligheter: ja,må ha

DVD-brenner/spiller: ja

Batterikrav: så lenge som mulig,men igjen ikke slik at det skaper drastiske endringer i pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...