Gå til innhold

Leverer Chess EDGE?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har nettopp kjøpt Nokia 6020 (i hvit/sølv) og har chess move abb. Med den nye telefonen surfer jeg nyheter daglig (hadde en fire år gammel nokia 3230? før, så dette er nytt og herlig for meg!), men synes det går litt tregt!

 

Nokia 6020 støtter EDGE, og telenor støtter EDGE i Bergen, der jeg er for tiden. Har lest rundt på chess sine sider, men klarer ikke finne ut om jeg surfer med vanlig gprs (=max 58kb/s?) eller om jeg også kan surfe med EDGE (=max 384kb/s?) :hmm:

 

Håper noen vet! Hvorfor går det tregt? (tar ca 15 sekunder å åpne første wapsiden, deretter ca 10 sek pr side)

 

Ser jo at chess støtter wap og gprs, men vil dette automatisk også si EDGE?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glimrende! Takk for svar :)

 

Escobar: Hvordan ser du hastigheten? Må man ha en nice telefon som viser slikt?

 

regnet ut nå:

1) åpnet wap.aftenposten.no uten bilder

2) mottatt data = 2390b

3) tid = 15 sek

 

4) 2390/15 =159kb/s - og det stemmer vel bra :yes:

 

Trodde vel bare at EDGE skulle "fungere" noe raskere :dontgetit:

 

Regner med det hagler med fete 3g telefoner over nyttår :dribble:

Lenke til kommentar

Nå motsier du vel deg selv? 2390 Bytes delt på 15 sekunder blir vel 159 bytes per sekund ergo 0,159 kb/s. I tillegg regnes hastigheten på nett-forbindelser i bits, så hvis 200 kbit/s er hastigheten for Edge, skal du dele dette på 8 for å få hastigheten i bytes, så maks. hastighet for EDGE er 25 kilobyte i sekundet... så svaret er egentlig en tusendel av det du trodde det var

Endret av yeahdude
Lenke til kommentar

Jeg har målt hastigheten når jeg har surfet på bærbaren ved hjelp av mobilen (bl.a. en Nokia 6230i), og via en wap-side;

 

Gå til http://wap.portel.it/speed.asp og du kan teste hastigheten på GPRS'en. Siden er ikke alltid like stabil (henger seg opp o.l.), og på italiensk, men alt du behøver å gjøre er å trykke på linken " Inizia il Test " (nederst på siden) og deretter på " Procedi Alla Fase 2 ", hvorpå du vil få opp hastigheten i kbps.

 

Å ta tiden på nedlastningen av wap-sider er ikke den mest nøyaktige måten å regne ut hastighet på, så anbefaler deg heller å bruke wap-siden jeg har nevnt ovenfor!

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Jeg har nettopp kjøpt Nokia 6020 (i hvit/sølv) og har chess move abb. Med den nye telefonen surfer jeg nyheter daglig (hadde en fire år gammel nokia 3230? før, så dette er nytt og herlig for meg!), men synes det går litt tregt!

 

Nokia 6020 støtter EDGE, og telenor støtter EDGE i Bergen, der jeg er for tiden. Har lest rundt på chess sine sider, men klarer ikke finne ut om jeg surfer med vanlig gprs (=max 58kb/s?) eller om jeg også kan surfe med EDGE (=max 384kb/s?) :hmm:

 

Håper noen vet! Hvorfor går det tregt? (tar ca 15 sekunder å åpne første wapsiden, deretter ca 10 sek pr side)

 

Ser jo at chess støtter wap og gprs, men vil dette automatisk også si EDGE?

Litt off topic: Er nok ikke nokia 3230 du har hatt i 4 år ;) kanskje 3210 eller 3310 eller noe sånt, for 3230 eret halvt år gammel ++ ;)

Lenke til kommentar
Fikk 8,14kb/s på min samsung P510..  :tease:

 

 

 

:p

Så du "gruser" meg uten EDGE ja.. :blush:

 

mphones: ja jeg hadde en snikende følese av at den ikke het 3230, men hvordan i all verden skulle jeg vite hva min het når jeg har glemt det for et par år siden likevel.. :p

 

kom på noe...

 

 

 

åpnet mobilen og der stod det gitt! :w00t: jeg hadde en 3330!

 

EDIT m i mphones :yes:

Endret av OperaUser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...