Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Brev fra ISP angående deling av ulovlig materiale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ueland: Så du mener altså at kopibeskyttet matriale har vært lov å benytte før ?

 

Merkelig siden det faktisk har vært en del rettsaker om slikt gjennom tidene. Og flere har blitt dømt.

 

Og hva er poenget med copyright da ?

 

Og dette er ikke et innlegg angående moralen ved ulovlig bruk.

Lenke til kommentar
Ueland: Så du mener altså at kopibeskyttet matriale har vært lov å benytte før ?

 

Merkelig siden det faktisk har vært en del rettsaker om slikt gjennom tidene. Og flere har blitt dømt.

 

Og hva er poenget med copyright da ?

 

Og dette er ikke et innlegg angående moralen ved ulovlig bruk.

I norge har det vært lov å lastre ned film og musikk før, og det har vært lov å knekke kopibeskyttelser.

 

AtW

Lenke til kommentar

ddebono: Har ikke vært saker i norge der privatpersoner har blitt dømt for deling av filmer mm, såvidt meg bekjent.

 

Heller ikke gir bestemmelsen adgang til utlån av maskinlesbart eksemplar av datamaskinprogram.

 

§ 48. Selv om opphavsrettens vernetid er utløpet, kan et åndsverk ikke gjøres tilgjengelig for almenheten på en måte eller i en sammenheng som er krenkende for opphavsmannens litterære, vitenskapelige eller kunstneriske anseelse eller egenart, eller for verkets anseelse eller egenart, eller på annen måte antas å kunne skade almene kulturinteresser.

 

 

Forøvrig:

http://www.lovdata.no/all/tl-19610512-002-044.html#53a ->

Bestemmelsen i første ledd skal heller ikke være til hinder for privat brukers tilegnelse av lovlig anskaffet verk på det som i alminnelighet oppfattes som relevant avspillingsutstyr

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg samme brev i posten. Jeg ble skikkelig forbannet og sendte brevet i retur med følgende beskjed på baksiden:

 

"Du kan ta dette brevet å stappe det så langt opp i r... som du klarer. Trenger du hjelp med det så vet du hvem du skal spørre om hjelp, du har sikkert en like dum kollega ved din side som kan gjøre det. Jeg sier herved opp mitt abo hos dere med umiddelbar virkning. Hvis du ikke har myndighet til å gjøre det så kan du sikkert få en annen amøbe i samme bygning til å gjøre det for deg. Hvis dette er umulig for deg, så gi meg gjerne beskjed om dette på telefon 9*******.

 

Jeg vil til slutt takke dere for all musikk og film dere har latt gå igjennom deres bedritne kabler. Håper mange som meg har fått glede av de.

 

Håper dere all vondt i framtiden.

 

Mvh

 

R..... .......... "

Lenke til kommentar

dette må være en spøk skjønner ingenting, inget nick kan passe så godt til brukeren heller :!:

 

Skjønner du ikke at de bare advarte deg? Hadde de ikke sendt det ut, kunne du muligens blitt erstatninsansvarlig - om det hadde gått så langt

 

 

*riste fortvilet på hodet over din ignoranse* :no:

 

Hvor han fikk fysisk vold fra? du insinuerte jo at du kunne dytte brevet langt opp i r*** ..fysisk nok for meg det.

Endret av trulsta
Lenke til kommentar
dette må være en spøk skjønner ingenting, inget nick kan passe så godt til brukeren heller :!:

 

Skjønner du ikke at de bare advarte deg? Hadde de ikke sendt det ut, kunne du muligens blitt erstatninsansvarlig - om det hadde gått så langt

 

 

*riste fortvilet på hodet over din ignoranse* :no:

 

Hvor han fikk fysisk vold fra? du insinuerte jo at du kunne dytte brevet langt opp i r*** ..fysisk nok for meg det.

Skrev ikke at jeg skulle gjøre det

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...