.Martin. Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 jeg har lastet ned chat script som jeg skal bruke på hjemmesiden min. der skal jeg skrive inn i config filen hvilken database jeg har. bruker www.frac.dk så jeg skrev inn www.frac.dk der og lastet opp filene. da jeg skulle installere chatten sto det at den ikke fant databasen. trenger litt hjelp her
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Total feilpost da. Men har webhosten din database tigjengelig da? Du må skrive inn ipen (eller hosten) og brukernavn/passord til databasen.
.Martin. Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Skrevet 22. juni 2005 (endret) ja den har databaser tilgengelig. det står ihvertfall frac.dk har (høyt tall) mysql databaser. men det er ett PHP chat script så det var ikke så mye feilpost la inn brukernavn og passord og host og alt det der i config filen. så på installasjonen sto det bare at den ikke fant databasen. Endret 22. juni 2005 av spooker
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 ja den har databaser tilgengelig. det står ihvertfall frac.dk har (høyt tall) mysql databaser. men det er ett PHP chat script så det var ikke så mye feilpost la inn brukernavn og passord og host og alt det der i config filen. så på installasjonen sto det bare at den ikke fant databasen. Ja, og da er det TOTALT feilpost, siden det ikke har noe med PHP å gjøre. Sjekk med webhosten at du bruker rett ip, database, brukernavn og passord
.Martin. Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Skrevet 22. juni 2005 hmmm trengte ikke skrive inn noe ip...
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 hmmm trengte ikke skrive inn noe ip... prøv med "localhost" da...
Lokaltog Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Ok, det du trenger før du kan sette opp et script som det der er følgende: * MySQL-host (99% sikkert localhost) * MySQL-databasenavn * MySQL-brukernavn * MySQL-passord Har du fått alt dette fra frac.dk?
Jankee Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Flyttes fra php til nett-tjenester, då det er bruk av ein database-løsning hjå ein ISP.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå