Gå til innhold

Ny 19" LCD, maks 12ms resp., 2,5-4K


tore_v1

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny skjerm, og vil ha en LCD denne gang. Jeg skal spille en del, og det blir mye internett, dokument-lesing og andre ting..

 

Følgende specs:

maks 12ms responstid

19" størrelse

mellom 2,5-4k pris

DVI-kobling

 

Helst pivot funksjon, skal være kjekt når man surfer... Jeg synes høyttaler i skjerm er jevnt over bortkastet, så det er irrelevant..

 

Er ingen hardcore gamer, men vil ha en skjerm som fungerer til det også.. Har tittet på Benq sin 937s, og +, og et par andre skjermer, Huydai har en med pivot som så grei ut, men usikker ift spilling..

Kommer til å se litt film på den, men legger ikke stor vekt på det. Spilling blir BF2, når det kommer... *glede seg*

 

Skal etterhvert oppgradere resten av maskinen, så skjermkort blir ikke noe problem.

 

Takker for gode råd, anbefalinger, og advarsler... :p

 

 

Edit: Trykkleifens konge slo til igjen...

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte så absolutt LG skjermen... Noen som har skjønt at design og ergonomi er viktig.. Spesielt om den skal stå i stuen..

 

Er fryktelig usikker på om pivot og ergonomi forsvarer hoppet fra Benq skjermen, er det noen som vet hvordan fargebildet, og bildekvaliteten er på de to skjermene? Evt. hvordan Hyundai L90D+ blir i forhold, som da ligger ganske midt i mellom de to overnevnte.. Noen som har prøvd begge Benq 937 skjermene? Musty, på hvilken måte blir 937 bedre enn +? Bildekvalitet?

 

Vet det er mange meninger om dette... Har lyst på den beste skjermen for mitt bruk, og det er ingen butikker man kan gå i kikke på alle disse skjermene, hvor de har peiling.. Var innom Elkjøp, tittet på en Samsung Syncmaster 910N, og den mente han som jobbet der at først hadde 13ms responstid, og så "sjekket" han det, og sa det var 12ms responstid.. Det viste seg at var 25 når jeg sjekketpå nett.. Stoler ikke helt på elkjøp når det gjelder data.. Ringer dem når jeg skal ha kjøleskap..

Lenke til kommentar

tore_v1, heh, ja-a... du sier noe der. Man ringer Elkjøp når man skal ha hvitevarer. Stiller du en litt "avansert" dataspørsmål får du bare random svar... For det meste iallefall.

 

Må si at det er mye snakk om BenQ sine 19", ja...

 

Så det er kun bildekvalitet som er forskjellen på de 2 modellene fra BenQ? Noe mer? Er også på jakt etter ny skjerm.

Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat inn differansen mellom Benq og huydai skjermen i skattepenger.. Tok det som et tegn, og bestilte Huyndai skjermen...

 

Skal legge inn en liten "review" av den når den er behørig testet med BF2...

 

Trenger forresten litt hjelp til hardware til BF2, oppgraderer den gamle...

 

Fint om noen har innspill der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...