Gå til innhold

Fjerne alle brukere utenom administrator?


Anbefalte innlegg

Nettopp lagt inn Windows XP pro på nytt igjen og lurer på om det finnes en mulighet for å slette den brukeren som måtte opprettes under installasjonen?

 

Vil gjerne bli kvitt den for jeg vil bruke Administrator kontoen og da er det ikke vits i å ha noe ekstra krøll med en annen bruker innpå der også...

 

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette? For det går ikke an å gjøre det på vanlig måte som går hvis det er flere brukere på maskinen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å gå i kontrollpanel/brukerkonti, og opprette administrator her?

Logget på som administrator å slette den bruker du opprettet under installationen?

 

Du behøver jo ikke opprette brukerkonto under installationen. Du kan bare skrive administrator.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Har du prøvd å gå i kontrollpanel/brukerkonti, og opprette administrator her?

Logget på som administrator å slette den bruker du opprettet under installationen?

 

Du behøver jo ikke opprette brukerkonto under installationen.  Du kan bare skrive administrator.

 

Hilsen tukols

Har ikke prøvd å opprette Administrator, men fant ut av det.

 

Innlogget som Administrator gikk jeg på:

Control Panel --> Administrative Tools --> Computer Management --> Local Users and Groups --> Users --> og slettet brukeren jeg ville slette der...

 

Edit: Tror nok ikke det går an å bare skrive inn Administrator under installasjonen, fordi når jeg har skrevet inn likt brukernavn som jeg har kalt PCen på nettverket så kommer det opp at det ikke går an å kalle brukeren for: Administrator, Guest eller det navnet som PCen heter.

Endret av Elmud
Lenke til kommentar

Det var fint du fikk det ordnet.

 

Og selvfølgelig (det vet jeg jo godt ), at XP har innebygget administrator konto, så det er bare å logge seg på. Unødvendig å opprette først.

 

Ja, det var jo det med å skjelne imellom de forskjellig windowsutgavene. Jeg var nok over i 2000/2000 server.

:blush:

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Det var fint du fikk det ordnet.

 

Og selvfølgelig (det vet jeg jo godt ), at XP har innebygget administrator konto, så det er bare å logge seg på. Unødvendig å opprette først.

 

Ja, det var jo det med å skjelne imellom de forskjellig windowsutgavene. Jeg var nok over i 2000/2000 server.

:blush:

Hilsen tukols

Jepp :)

 

Kjører 2003 Server på en PC her, og der måtte jeg vel ikke opprette en bruke når det ble installert... Kjører bare som Administrator der og så... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...