Gå til innhold

P4 2,4ghz + 800xt = overkill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har per dags dato et Radeon 9700pro, som jeg har hatt i 2 år, har vert godt fornøyd md det. Men jeg merker at det nærmer seg pensjoneringsalder for kortet. Jeg spiller en del hl2 og i tillegg kommer jeg til å spille en hel del bf2 når det kommer ut. Og ønsker dermed et kort hvor jeg kan kjøre disse spillene med høyest detalj uten at de hakker(lagger). Det jeg egentlig lurer på er om et radeon 800xt vil være en overkill for maskineriet mitt, siden jeg kun har p4 2.4. Vil dette føre tii at cpuen blir festbrems(speedbrems). Er det andre her på forumet som har lignande p4 prosessor og 800xt, hvordan fungerer kortet hos dere i tilfelle. Kan nevne at jeg har 1024 mb ram, selv om dette står i signaturen også

Ørjan

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det vil være en stor flaskehals, men den vil nok holde det tilbake litt. Men du vil nok få en ganske stor forskjell.

Skrevet

Ville ikke kjøpt et så fett grafikkort til et såpass labert/gammelt system.. Ser at du har en gammel 1,8GHz Pentium. dette er vel en Willy med 400MHz FSB?

Syns faktisk du bør bruke de 3500 kronene på å oppgradere prosessor og hovedkort istedet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...