Gå til innhold

Bla. Nero klikker ved brenning av VCD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en .mpeg fil som jeg vil brenne ut som VCD. Det er første del av en tv-sending (en tv-rip altså) som er delt opp i 3 deler. Jeg håper ikke dette går under kategorien piratkopiering, men jeg ser ingen grunner til at det er det.

Nero oppfatter filen som 702 mb og skal altå være mulig å brenne som VCD. Egentlig er den 792 mb og 1:19:32 lang.

Noen som vet hva Nero ser etter for at den skal passe inn på cd'en, er det en kombinasjon av størrelse (i mb) og spilletid!?

Brenneprosessen går helt normalt helt til den kommer til 100%.

Da "fryser" og klikker Nero, og pc'en blir jevnt over tregere. Det lille lyset på brenneren min begynner å blinke med et raskt rødt lys, som pleier å skje hvis det har oppstått en feil. Dette har bla. hendt når jeg har prøvd å brenne filer på en cd-rw av veldig dårlig kvalitet, og det oppstår en feil. Eneste måten jeg får løst problemet på

er å avslutte pc'en, ved å trykke inn av/på knappen. Det er ikke mulig å avslutte normalt.

Hva tror dere er grunnen til at dette skjer? Er det rett og slett at filen er litt for stor for cd platen jeg prøver å brenne?

I såfall er det noen mulighet for å få den til å passe?

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...