Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Renault Megane - Knirking foran


Anbefalte innlegg

Som nevnt knirker min megane, noe innmari for å sid det mildt.

 

Lyden : som gummi som gnikkes mot hverandre, blandet med litt metallisk knirking cirka... (veldig vanskelig å forklare en lyd)

 

Åsted : Foran på bilen, dvs i området til demperene H/V side.

 

Verst lyd ved vridning på rattet sideveis, ellers så er det ofte en del lyd over dumper og slikt.

 

Lyden kommer og går, men er oftest tilstede ved tørt vær, jeg spekulerer på "mansjettene" men er det ikke litt å velge i da? Eventuelt andre deler som trenger en nærmere inspeksjon?

 

Er litt rådvill, da jeg ikke innehar nok kunnskap til å feilsøke spesielt produktivt:P

 

Jeg har stadfestet at lyden kan provoseres frem ved å presse ned bilen over forhjula, høres litt ut som om det kommer fra demper/fjær men, men fjæren er nyskiftet så er vel ikke den?

 

Om noen har gode tips, vær så vennlig å forklar hvor delen er, og ikke bare si hva den heter, da jeg mest sannsynlig ikke vet hva som heter hva alikevel :p

 

Takker så mye for eventuelle svar/ideer

 

Runar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den lyden ikke var der før du skiftet fjærer er det sansynligvis noe med de som lager lyden... Hvis fjæra står i feil possisjon eller topplageret er strammet så det ikke kan "rulle" når du svinger vil fjæra vris og du får en knirkelyd. Den kommer også når du tryker fjæra ned...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...