Gå til innhold

Maskin henger i Win98


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-23 19:48, hansent skrev:

Heisann!


Har til tider (for ofte) trøbbel med at skjermbildet i win98 fryser/maskin henger, og resetknapp er eneste utvei. Skjer som regel når flere vinduer benyttes. Noen som har forklaring på hvorfor og hvordan unngå problemet?


-på forhånd takk....


 

 

som om det var noe nytt, nei - hmmmm.

 

Post hardware så kanskje du kan få litt hjelp da....

 

hadde vel vært en idè å oppgradert uansett..

win98 er ofte ustabilt

 

 

På forhånd, værsegod :smile:

Lenke til kommentar
Quote:


hansent skrev (2002-07-23 19:48):


Har til tider (for ofte) trøbbel med at skjermbildet i win98 fryser/maskin henger, og resetknapp er eneste utvei. Skjer som regel når flere vinduer benyttes. Noen som har forklaring på hvorfor og hvordan unngå problemet?



For å si det enkelt, Eg hadde store problemer med win98 og ME men ikke win98SE det var mye bedre. Skal du ha et os fra microsoft kan du jo prøve win XP eller Win2k.
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-23 19:48, hansent skrev:

Heisann!


Har til tider (for ofte) trøbbel med at skjermbildet i win98 fryser/maskin henger, og resetknapp er eneste utvei. Skjer som regel når flere vinduer benyttes. Noen som har forklaring på hvorfor og hvordan unngå problemet?


-på forhånd takk....


Kanskje du kunne oppgi hvor mye RAM, ledig hardiskplass på C:, skjermkort og andre masnkinspesifikasjoner, pluss en mer nøyaktig beskrivelse av situasjoner hvor kjermbildet låser seg. "til tider" og "for ofte" gir ikke mye indikasjon.

 

til dere som foreslår oppgradering til andre operativsystem; prøv heller å komme med mer reell hjelp. jeg ser alt for ofte tips om å oppgrade når det er noen som drister seg til å fortelle at dem har win 9x/me. Det fører sjeldent noen steds hen. Ta utgangspunkt i hva vedkommede ber om hjelp til, ikke alt annet. Dette problemet gjelder tydeligvis support ellers rundt om kring. Men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Quote:


Noen som har forklaring på hvorfor og hvordan unngå problemet?


 

Veldig konstruktive løsninger her i forumet: "oppgrader, oppgrader, oppgrader". Er det ingen som tenker på at win XP nå må ha SP3 for å fungere skikkelig????

 

Hadde samme problemer med frysninger av maskinen like etter oppstart på WinME. Det viste seg at det var Direct-X som kræsjet systemet. Etter reinstallering av OSet, chipsett driverne, lydkort, direct-x og skjermkort (i nevnte rekkefølge) var maskinen helt stabil, faktisk mer stabil enn Win 2000 som jeg bruker på jobb.

Det kan være mye software som skaper problemer. En ide kan være å bruke en "startup" manager og starte med et minimum av programmer i bakgrunn og så øke etter hvert inntil man finner når det kræsjer.

 

Det kan også være hardware feil som feks. feil på minnebrikker. Hvis du har bare ei minnnebrikke, kan det kanskje være en løsning å bruke et minnneovervåkningsprogram for å overvåke ressursbruken for å finne ut om det er svakhetter med den.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: frans på 2002-07-25 09:48 ]

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt store problemer med Win98, litt mindre problemer med Win98SE og EKSTREME problemer med WinME (styr unna!), men nå kjører jeg WinXP Pro (ingen service packs, men oppdatert gjennom Windows Update) og det kjører mega-stabilt. Nå har jeg ikke lenger 2-3 restarts hver dag, faktisk så har jeg ingen.

 

Jeg bruker også Win2K og det kan også anbefales for stabilitet, men det er ikke like kompatibelt som WinXP, spesiellt spill.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-25 15:47, the_ruthless skrev:

Sier meg enig med Killer_DT's siste utsagn. MaxPayne funker ikke, damnit! Hva, jeg gjentar; HVA er WinXp godt for, om man ikke kan kjøre MaxPayne?

...


 

Snodig, jeg rundet Max Payne i WinXP Pro for bare et par måneder siden...

 

Angående diskusjonen rundt kompatibilitet WinXP vs Win2K så er det en diskusjon jeg ikke har fått med meg. Jeg bare nevnte det jeg har sett ut ifra egne erfaringer.

Lenke til kommentar

Quote:


jawisa skrev (2002-07-26 09:30):

Quote:


Den 2002-07-25 15:47, the_ruthless skrev:

Sier meg enig med Killer_DT's siste utsagn. MaxPayne funker ikke, damnit! Hva, jeg gjentar; HVA er WinXp godt for, om man ikke kan kjøre MaxPayne?

...


 

Snodig, jeg rundet Max Payne i WinXP Pro for bare et par måneder siden...

 

Angående diskusjonen rundt kompatibilitet WinXP vs Win2K så er det en diskusjon jeg ikke har fått med meg. Jeg bare nevnte det jeg har sett ut ifra egne erfaringer.

 

Bare la det ligge, så lar vi det ligge...OK?

Lenke til kommentar

må bare si at eg å faktisk har spllt max payne og kommet langt i xp på det uten noe tull. + masse andre spill som folk ikek sier ikek virker.selv er eg ikek spill freak...syntes eg bare måtte få det sagt.

men. er det ikek best å bare droppe den diskusjon da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-07-26 18:40, Kriger skrev:

må bare si at eg å faktisk har spllt max payne og kommet langt i xp på det uten noe tull. + masse andre spill som folk ikek sier ikek virker.selv er eg ikek spill freak...syntes eg bare måtte få det sagt.

men. er det ikek best å bare droppe den diskusjon da.





 

ikek.......,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...