Gå til innhold

Saken er løst!


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-07-26 15:12, biffen skrev:


Hadde jeg vært selgeren din hadde jeg tatt maskinen din i retur og kreditert det fulle beløp. Kan på ingen måte se at Dell er tjent med deg som kunde og er glad for at du ikke handler hos Dell igjen. Vi har andre ting å gjøre enn å dille med mennesker som deg.



 

Jeg ser dette som et angrep mot meg. Og vil ikke akseptere slike tilbake meldinger. jeg føler meg rett og slett truet. Vi har ytringsfrihet i landet. derfor kan vi komme med ulike synspunkter.

 

Jeg har heller ikke gjort noen ting, som har medført Dell noen ekstra utgifter. Så jeg håper en moderator kan stenge denne tråden snarest. Jeg føler meg truet og har rett til sikkerhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-26 16:30, Divxdude skrev:


Jeg ser dette som et angrep mot meg. Og vil ikke akseptere slike tilbake meldinger. jeg føler meg rett og slett truet. Vi har ytringsfrihet i landet. derfor kan vi komme med ulike synspunkter.


Jeg har heller ikke gjort noen ting, som har medført Dell noen ekstra utgifter. Så jeg håper en moderator kan stenge denne tråden snarest. Jeg føler meg truet og har rett til sikkerhet.


 

:lol:

Lenke til kommentar

Er det helt seriøst at biffen jobber hos dell? Det der var jo på ingen måte en konstruktiv eller bra måte å reagere på. Kan da aldri tenke meg at det der er i samtråd med dell sin policy. I såtilfelle vil jeg tenke meg om to ganger før jeg handler på dell.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 17:27, cyclo skrev:

Er det helt seriøst at biffen jobber hos dell? Kan da aldri tenke meg at det der er i samtråd med dell sin policy.


 

Det er helt sikkert ikke å tråd med deres policy og vi får vel tro det er enten en som morer seg ved å spille Dell-ansatt, eller en ansatt som har blitt overivrig i tjenesten. Hvis det er det siste kommer nok vedkommende til å få klar beskjed fra sine overordnede. Hvis "Biffen" virkelig er ansatt hos Dell bør han enten holde munn eller komme med en offisiell post under fullt navn og med kontaktinformasjon.

 

Så etterpå at han hadde sendt en forklaring. Den er syltynn Biffen og det skjønner du. Du har signert med Dell-ansatt og da er kan du ikke etterpå komme og si at den ikke var offisiell. Din nærmeste overordnede bør komme med en offisiell post etter at du har tråkket i salaten.

 

[ Denne Melding var redigert av: osram på 2002-07-26 18:02 ]

Lenke til kommentar

Skjerp deg Divxdude.

Ja, vi har ytringsfrihet i Norge, det er den vi bruker (inkl. biffen). Prøver du å si at du føler deg urettferdig behandlet av oss? Hvis du ikke klarer å se at kommentarene til deg i denne posten er fullt fortjent, så er det ikke mye til håp.

 

Håper jeg aldri må ha noe med deg å gjøre, hverken sosialt eller i jobbsammenheng.

 

Puh... Der fikk jeg også brukt ytringsfriheten min :grin:

Lenke til kommentar

Divxdude har vel fått nok kjeft snart, men..jeg kan ikke dy meg, han har tydeligvis ikke skjønt poenget:

 

Du skriver at du ikke fikk svar på to uker. Dell hadde jo alledere svart deg, det skrev du jo selv, og sagt at hvis du kjøpte harddisk av dem så var det ikke noe problem med garantien. Det at du ikke får det svaret du ønsker deg er ikke det samme som at du ikke får svar. Skjønner godt at de ikke gidder å svare på det samme jallaspørsmålet hver dag.

 

Enig med han som skrev at hverken Dell eller noen andre er tjent med å ha deg som kunde, men jeg hadde aldri i verden gitt deg en øre tilbake.

 

[ Denne Melding var redigert av: president på 2002-07-26 18:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 16:30, Divxdude skrev:


Jeg ser dette som et angrep mot meg. Og vil ikke akseptere slike tilbake meldinger. jeg føler meg rett og slett truet. Vi har ytringsfrihet i landet. derfor kan vi komme med ulike synspunkter.


Jeg har heller ikke gjort noen ting, som har medført Dell noen ekstra utgifter. Så jeg håper en moderator kan stenge denne tråden snarest. Jeg føler meg truet og har rett til sikkerhet.


 

Hadde egentlig tenkt å bare sitte og le av hele denne tråden, men nå begynner'n jaggu meg igjen...

 

Du er tydeligvis mer tett i pappen enn jeg først trodde du! Først prøver du å bløffe deg til å oppheve et kjøp hos Dell, og driter så jævli på leggen ved å starte denne tråden. Skriker og hyler om ytringsfrihet og kjøpers rettigheter i Norge som om armageddon stod ved ytterdøra.

 

Og så prøver du å beklage deg da, når du skjønner hvilken idiot du har vært. Greit nok det, hvis du hadde latt ting ligge da - men neida vi må begynne å skrike og tute om ytringsfrihet og sikkerhet og blablabla for å få moderatorene til å stenge en post som du tydeligvis skjemmes mer og mer over for hver dag som går.

 

Det er slike snyltere som deg som gjør at mange firma idag er vanskelige å ha med å gjøre når det gjelder support og retur av (defekte?) varer. Og det er vi vanlige forbrukere som må betale for slik oppførsel i form av høyere priser...

 

[ Denne Melding var redigert av: Linuxguru på 2002-07-26 18:11 ]

Lenke til kommentar

Jeg har jo sagt gjentatte ganger at jeg beklager på det sterkeste. Og at jeg fortjener en kald dusj fra dere. Og alle de stygge kommentarene jeg har fått fra enkelte. Men visse går vel over grensen?

 

Jeg ser saken som avsluttet, og vil ikke mase mer på dell! Heller ikke i framtiden. Kun når der dukker opp alvorlige ting som går på garanti!

Lenke til kommentar

Spørs om Dell gir deg noe mer på garanti gitt, du har jo allerede sagt at du har overklokket maskinen i tillegg til at du har prøvd å svindle Dell (Har svindlet også kanskje, vedder for at det ikke var noe galt med DVDen din).

I de fleste tilfeller vil det sikkert ikke være noe problem med garanti selv om man har overklokket (med mindre man har svidd av noe), selv om det sikkert står med liten skrift et eller annet sted at du mister garantien hvis du gjør det, men tror ikke Dell er særlig interessert i å hjelpe deg noe mer.

De har jo allerede navnet ditt og firmanavnet ditt, så de vet hvem du er. Og ikke kom med at de ikke har bevis, alle innlegg du har skrevet er registrert med ip-adresse.

Lenke til kommentar

Problemet, Divxdude, er at du la inn en post her med spørsmål om råd, men rådene du fikk var ikke de du ønsket. Når det senere viste seg at du hadde planlagt å lure selgeren, og andre her reagerer på det, så oppfatter du det som personangrep.

 

Du har tydeligvis ingen beklagelse for det du har gjort mot Dell, det du beklager er at dette har blitt en diskusjon på forumet. Sitat: "... jeg vil for alltid synes at deres support er dårlig. Eller at dere [har] behandlet meg veldig dårlig."

 

Dette kommer som en overraskelse på deg, men hverken dette landet eller noen annet land har en fullstendig ytringsfrihet. Retten til å ytre er begrenset i en rekke lover, - det bør være nok å nevne offentlig ansattes taushetsplikt, en rett som jeg antar du også setter pris på.

 

Konkret i denne saken så bæsjet du skuffen allerede i første post med anklage en navngitt selger i full offentlighet på svært tvilsomt grunnlag. Da må du også være voksen nok til håndtere at den du anklager vil kunne anse at du har svertet deres gode navn og rykte, og kan kreve erstatning for det. Det heter æreskrenkelse.

 

Deretter så bæsjer du i skuffen på nytt ved å hinte at du kanskje kødda om den overklokkinga. Ja, man kan godt trekke tilbake noe, men man er like fullt ansvarlig for alvorligheten i de opprinnelige beskyldningene. Forskjellen er bare at i tillegg, hvis det hadde vært sant det med køddinga, så har du også opptrådt grovt uaktsomt.

 

Og som ikke det var nok så påstår du at du uansett ikke har gjort noe som har påført Dell noen utgifter ? Tror du lønninga og kontorutgiftene til saksbehandlerne og Dells interne advokater kommer utfra tomma lufta? Som Linuxguru skriver, det er alle vi andre som betaler for det.

 

Det forbauser at du som driver eget firma ikke har noen som helst innsikt i slike ting, og ikke vet at innen private bransjer så saksøker man hverandre hele tiden. Og da er det ikke snakk om noe politi og byråkrati og papirer i månedsvis. Da er det rett på med sivilrettslig advokat, og utgiftene må man stå for sjøl.

 

Både selger og kjøper har begge forpliktelser, og krav om kompensasjon kan gå begge veier.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 11:40, t-paul skrev:

..jajajaja, vi bor i Norge, vi har fått det med oss..


Men om man kjøper en komplett pakke fra Volvo og setter inn en IKKE original del uten å spørre Volvo om det går først, da kan man bare skylde seg selv.


 

 

Assa dette er helt teit. Det må jo gå ann å kjøpe en DELL maskin og sette inn f.eks en IBM harddisk. Tror du DELL lager innmaten selv? Dessuten er dette snakk om en stasjonær pc og ikke en bærbar som mange tror.

Lenke til kommentar

Quote:


CaSh skrev:

Assa dette er helt teit.


 

Opp på prekestolen:

 

Assa, det som er teit er at du tydeligvis ikke har lest hele tråden så du ikke har fått med deg det mest elementære.

 

Om det er bærbar eller stasjonær har ingenting med saken å gjøre. Kjøper du en ferdig merke-pc har du en garanti på hele systemet. De fleste produsenter av merke-pc'er har klare vilkår for hva du kan og ikke kan gjøre med maskinen for at garantien skal gjelde, bl.a kreves det som regel at du kun skal benytte original-deler eller deler som er godkjent av leverandøren. Hvis du bruker andre typer deler bortfaller garantien, på samme måte som om du putter en Saab-motor inn i en Volvo. Det er også ofte store begrensninger i hvilke reprasjoner/oppgraderinger du kan utføre selv. Mange må gjøres på godkjent verksted for at ikke garantien skal bortfalle. Selvfølgelig kan det hende at det fungerer (og det gjør det som regel) men du har brutt garantivilkårene og dermed er du i trøbbel om noe går i dass.

 

Dette er helt naturlig og fullt forståelig for de fleste. Disse produsentene selger enorme antall maskiner hvert år. Hvis ikke de hadde hatt disse vilkårene ville det vært fritt fram for hvem som helst å putte inn hva som helst. Det bør ikke være vanskelig å se for seg hvilke problemer det da ville være for en support- og serviceavdeling hos disse produsentene. Har du f.eks en IBM-maskin og supportavtale kan du kontakte dem og du vet at de har en helt identisk maskin som din stående og de kan mye lettere se hva som er galt og hva som skal gjøres for å fikse det. Hvis du da har byttet om og puttet inn alle mulig slags jalla-deler er jobben deres ti ganger så vanskelig, for ikke å si umulig. Da må alle de andre kundene være med å finansiere en enorm supportavdeling som bruker all tiden sin på å hjelpe folk som mekker selv med egne løsninger.

 

Disse produsentene ønsker ikke det, kundene deres ønsker ikke det. De retter seg mot et helt annet marked enn Per på 14 som har lyst til å overklokke til månen og tilbake og putte inn discolys og wunderbaum i kabinettet som han har sagd hull i og satt inn vinduer i sotet plexiglass. Værsågod, gjør det gjerne, men da går garantien din til........

 

Ned fra prekestolen. :smile:

 

Edit=fjernet stjernene.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: osram på 2002-07-27 09:43 ]

Lenke til kommentar

Divxdude

 

Kan forstå at dette virker frusterende på mange måter

Jeg var selv i konflikt med en stor levrandør av hardisker for noen år siden

 

Du kommer ingen vei mot giganter på markedet uten du har alt på ditt tørre

De driver butikk, og det er som kjent dårlig butikk å refundere produkter hver gang en kunde er missfornøyd

 

 

Jeg kjøpte meg en pc med windows98 operativsystem via en kjent lavpriskjede

Da jeg holdt på lære meg nettverk fant jeg ut at jeg ville installer Windows Nt på denne pc

 

Der fikk jeg ett problem, hardisken ville ikke boote i ntfs

Jeg tok den med meg til supportavdelingen på kjeden der hvor jeg kjøpte den

De analyserte disken og fant ingen feil

Supportavdelingen innrømmet at noe var merkelig på denne hardisken og ville gi meg en ny

 

Da begynte problemene: Levrandøren ville ikke erstatte denne da Pc'en jeg kjøpte ikke var beregnet for Win NT operativsystemet, noen gang hørt makan ?

 

Altså siden jeg hadde kjøpt en pakkepc med windows98 ville de ikke gi meg noen ny hvor jeg kunne oprette ntfs'

 

Historien endte med at jeg gikk hjem i forbannelse og satte i disken og forsøkte å boote fra den

jeg lot den stå å hakke å smelle til den gikk i stykker

 

Da var det midlertidlig ingen problemer med å få noen ny disk på garrantien da disken var i stykker

 

Sprøtt ?? Vel slik er det butikk er butikk, rettferig eller urettferdig

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 09:38, Osram skrev:

Quote:


CaSh skrev:

Assa dette er helt teit.


 

Opp på prekestolen:

 

Assa, det som er teit er at du tydeligvis ikke har lest hele tråden så du ikke har fått med deg det mest elementære.

 

Om det er bærbar eller stasjonær har ingenting med saken å gjøre. Kjøper du en ferdig merke-pc har du en garanti på hele systemet. De fleste produsenter av merke-pc'er har klare vilkår for hva du kan og ikke kan gjøre med maskinen for at garantien skal gjelde, bl.a kreves det som regel at du kun skal benytte original-deler eller deler som er godkjent av leverandøren. Hvis du bruker andre typer deler bortfaller garantien, på samme måte som om du putter en Saab-motor inn i en Volvo. Det er også ofte store begrensninger i hvilke reprasjoner/oppgraderinger du kan utføre selv. Mange må gjøres på godkjent verksted for at ikke garantien skal bortfalle. Selvfølgelig kan det hende at det fungerer (og det gjør det som regel) men du har brutt garantivilkårene og dermed er du i trøbbel om noe går i dass.

 

Dette er helt naturlig og fullt forståelig for de fleste. Disse produsentene selger enorme antall maskiner hvert år. Hvis ikke de hadde hatt disse vilkårene ville det vært fritt fram for hvem som helst å putte inn hva som helst. Det bør ikke være vanskelig å se for seg hvilke problemer det da ville være for en support- og serviceavdeling hos disse produsentene. Har du f.eks en IBM-maskin og supportavtale kan du kontakte dem og du vet at de har en helt identisk maskin som din stående og de kan mye lettere se hva som er galt og hva som skal gjøres for å fikse det. Hvis du da har byttet om og puttet inn alle mulig slags jalla-deler er jobben deres ti ganger så vanskelig, for ikke å si umulig. Da må alle de andre kundene være med å finansiere en enorm supportavdeling som bruker all tiden sin på å hjelpe folk som mekker selv med egne løsninger.

 

Disse produsentene ønsker ikke det, kundene deres ønsker ikke det. De retter seg mot et helt annet marked enn Per på 14 som har lyst til å overklokke til månen og tilbake og putte inn discolys og wunderbaum i kabinettet som han har sagd hull i og satt inn vinduer i sotet plexiglass. Værsågod, gjør det gjerne, men da går garantien din til........

 

Ned fra prekestolen. :smile:

 

Edit=fjernet stjernene.

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: osram på 2002-07-27 09:43 ]</font>

 

 

OK :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 16:30, Divxdude skrev:


Jeg ser dette som et angrep mot meg. Og vil ikke akseptere slike tilbake meldinger. jeg føler meg rett og slett truet. Vi har ytringsfrihet i landet. derfor kan vi komme med ulike synspunkter.


Jeg har heller ikke gjort noen ting, som har medført Dell noen ekstra utgifter. Så jeg håper en moderator kan stenge denne tråden snarest. Jeg føler meg truet og har rett til sikkerhet.


 

Du sier at du har rett til sikkerhet? Og siden vi faktisk bor i norge har vi ytringsfrihet nedfestet i grunnloven. Offentlig debatt er en lang tradisjon. Like mye som om man er uenig så sier man i fra. Du åpnet denne diskusjonen og jeg synes du har godt av å høre på andres meninger over hva du har gjort.

 

Når du skal bytte pc så håper jeg virkelig at du ikke kjøper et av de produktene jeg sitter og supporterer.

 

Siden du sier at saken er avgjort regner jeg med at du har klart å lage så mye bråk rundt pcen at du har fått en retur på den, og det er sikkert det som gjør at innlegget til "biffen" svir.

 

Dersom det er slik at TV2 hjelper deg har gjort en sak utav dette så vil jeg vite det. Da skal de få dementere at Dell har gjort en dårlig jobb.

 

Jeg tror nok Dell support gjør som oss når vi har support på produkter, en veldig god jobb. Norge ligger også på toppen når det gjelder fornøyde kunder til alle "merke pcene" så jeg har heller tro på dell support en av en person som ikke er i stand til å starte pcen sin i "safe mode"

 

Jeg forstår godt at du kjøpte en merkepc blant annet for å få den supporten som du så klart trenger. Du må bare huske på at på den andre siden av telefonen så befinner det seg en person som gjør hva den personen kan for at du skal kunne ha et produkt som har alle spesifikasjoene som du kjøpte pcen med. Endrer du produket er det ditt annsvar.

 

Jeg tror nok ikke du skal gå til en forhandler som bygger pcer selv for å kjøpe deg den neste pcen din, de hadde avslørt deg med en gang og forstått hva du har prøvd på.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg enten begynt å lære meg produktet bedre, lese kjøpsvilkårene og eller bare finne en annen hobby enn data.

 

Jeg synes du skal sende en beklagelse til alle involverte parter for å ha kasta bort tiden deres, jeg regner du vet at iplogging er ganske standard på de fleste webserere nå. Leser Dell dette og de andre innleggene deres er det DU i følge Kjøpsloven som er ansvarlig for DERES tap. Så send de en undskylding så kanskje du slipper et erstattnigskrav.

 

Med hilsen en Support Teknikker

Lenke til kommentar

Bare for informasjones skyld:

 

Det skal mere til en en fillekrangel om en dellpc til for å få utlevert en ip adresse!!

Svært mye mer :smile:

 

Selv vårt kjære "Datapoliti" skal slite for å få en begjæring om ulevering av ipadresser igjennom

 

Trusler om sånt hører ikke hjemme i et forum som dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...