gaardern Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Etter å ha lest gjennom en haug a tråder som omhandler nForce chipset-temperaturer og vifter, har jeg fått intrykk av at all viftene, uansett produsent bråker no inni hampen, er dette tilfelle? Er det en god erstatning å kjøpe ZALMAN ZM NB47J kjøleribbe og på ett eller annet vis montere på den orginale vifta med en viftestyring for å få ned hastigheten/lydnivået?
Uberbox Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Kjøp et av de nye AN8 kortene fra Abit, de har passiv kjøling på chipsettet.
Buzz76 Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Alle vifter... og jeg gjentar... ALLE vifter av typen "chipset" vifter... slike små 40mm eller mindre... er av elendig kvalitet og er dermed bråkebøtter. Det er iallefall min erfaring. Bytt den ut med en passiv heatsink and be happy
gaardern Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Skrevet 20. juni 2005 fint at abit har passiv, men vil ha msi eller asus, og det asus kortet med heatpipe er så inni hampen dyrt, så blir nok et msi med zalhman passiv + ei vifte på en eller anna måte.
Kvammis Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 (endret) Som jeg tidligere har nevnt i andre tråder: Den passive kjøleribben er ikke alltid bra nok.. På mitt HK med nForce 4 ultra ble den over 60grader... ! Her er en tråd om det.. Så å modde en vifte på den er kanskje ikke så dumt Endret 20. juni 2005 av m3tro89
Malvado Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Hjemmemekka passiv kjøling funker fett, anbefaler størst mulig kjøleribbe tatt fra for eksempel en gammel Volcano 7 i kobber. Litt stort kanskje men garantert kjøling.
Kvammis Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Hjemmemekka passiv kjøling funker fett, anbefaler størst mulig kjøleribbe tatt fra for eksempel en gammel Volcano 7 i kobber. Litt stort kanskje men garantert kjøling. Isåfall må man sjekke om man får plass
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Etter jeg fikk TT BW settet og ble kvitt cpuvifta så merka jeg hvor mye chipsetvifta egentlig bråkte. Så jeg fjerna den og festa en 80mm vifte til bunnen av vannblokka til cpuen. Funker fett og ble kvitt _MASSE_ lyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå