Gå til innhold

Blir jeg lurt av min ISP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lå på ca 200KB her også, aldri under. Har Bluecom 2k/2k SHDSL.

Har selv Subsys.no og er strålende fornøyd! Kjempebra kundeservice! Hadde cliche før og det var sansynligvis det værste jeg har vært borti. Tungrodd og dårlig.

 

Men synes for øvrig nedlasting fra din side nå var bra, men den kan kanskje være litt ustabil da?

Lenke til kommentar

Domeneshop.no så ikke noe annereledes ut enn itpays.no, bortsett fra prisen. Begge gir "fri bruk", noe som er misvisende. Bruker du for mye, struper de linja eller avslutter hostingen. Bruker selv b-one.net på siden min www.tidshjulet.net, de har og fri bruk, men det koster bare 10 kr i mnd. Og så gir de deg 400 kr å annonserere for på google adwords. Foreløpig er jeg fornøyd, men har ikke nådd maksimal trafikk enda, det skjer først utpå høsten, så får se hva som skjer da. Har ett phpBB forum der, men har lagt merke til at hvis jeg kjører det med gzip-komprimering, så blir det tregt. PHP kjøres i safe mode, som betyr at jeg ikke kunne innstallere gmail-mobile der.

For sider med en del trafikk har jeg hørt at det absolutt er anbefalt med hoster som har en månedlig kvote, det finnes mange billige hvis du ser litt rundt.

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med domenetorget.net.

Veldig billig, og god båndbredde. Sjekk prislista der for å se hva slags pakke/pris/båndbredde som de tilbyr.

 

De har både servere i Texas (superbillig) og i Europa (Paris, god pingtid).

Og så har de MEGET god support og hele tiden ærlig mot kundene sine.

Lenke til kommentar
Domeneshop.no så ikke noe annereledes ut enn itpays.no, bortsett fra prisen. Begge gir "fri bruk", noe som er misvisende. Bruker du for mye, struper de linja eller avslutter hostingen. Bruker selv b-one.net på siden min www.tidshjulet.net, de har og fri bruk, men det koster bare 10 kr i mnd. Og så gir de deg 400 kr å annonserere for på google adwords. Foreløpig er jeg fornøyd, men har ikke nådd maksimal trafikk enda, det skjer først utpå høsten, så får se hva som skjer da. Har ett phpBB forum der, men har lagt merke til at hvis jeg kjører det med gzip-komprimering, så blir det tregt. PHP kjøres i safe mode, som betyr at jeg ikke kunne innstallere gmail-mobile der.

For sider med en del trafikk har jeg hørt at det absolutt er anbefalt med hoster som har en månedlig kvote, det finnes mange billige hvis du ser litt rundt.

B-ONE.NET «stenger» ned tjenesten din hvis du overfører for mye, de også. F.eks. norske www.beisfjord.net (se http://www.beisfjord.net/2005/05/12/ville-russejenter/) er et godt eksempel på et norsk nettsted som ble stengt ned for overforbruk av linje, hos B-ONE.

 

Så, B-one er jo da ikke så fryktelig mye bedre, isåfall? :-)

Endret av azzooo
Lenke til kommentar
Er veldig fornøyd med domenetorget.net.

Veldig billig, og god båndbredde. Sjekk prislista der for å se hva slags pakke/pris/båndbredde som de tilbyr.

 

De har både servere i Texas (superbillig) og i Europa (Paris, god pingtid).

Og så har de MEGET god support og hele tiden ærlig mot kundene sine.

Det kommer vel helt an på om du ønsker å bli hostet i Norge eller i utlandet. Utenlanske hostingtilbydere kan presse prisen mye ned, grunnet lave kostnader på linjer o.l. som er relativt dyrt sammenlignet med Norge. Både Domeneshop, Itpays og Subsys er alle tilkoblet NIX, det norske knutepunktet for Internettrafikk, noe ikke Domenetorget.net er.

Lenke til kommentar
Domeneshop.no så ikke noe annereledes ut enn itpays.no, bortsett fra prisen. Begge gir "fri bruk", noe som er misvisende. Bruker du for mye, struper de linja eller avslutter hostingen. Bruker selv b-one.net på siden min www.tidshjulet.net, de har og fri bruk, men det koster bare 10 kr i mnd. Og så gir de deg 400 kr å annonserere for på google adwords. Foreløpig er jeg fornøyd, men har ikke nådd maksimal trafikk enda, det skjer først utpå høsten, så får se hva som skjer da. Har ett phpBB forum der, men har lagt merke til at hvis jeg kjører det med gzip-komprimering, så blir det tregt. PHP kjøres i safe mode, som betyr at jeg ikke kunne innstallere gmail-mobile der.

For sider med en del trafikk har jeg hørt at det absolutt er anbefalt med hoster som har en månedlig kvote, det finnes mange billige hvis du ser litt rundt.

B-ONE.NET «stenger» ned tjenesten din hvis du overfører for mye, de også. F.eks. norske www.beisfjord.net (se http://www.beisfjord.net/2005/05/12/ville-russejenter/) er et godt eksempel på et norsk nettsted som ble stengt ned for overforbruk av linje, hos B-ONE.

 

Så, B-one er jo da ikke så fryktelig mye bedre, isåfall? :-)

Jeg er helt klar over at dette gjelder b-one også, syns det gikk klart fram av posten min, men de er en del billigere.

 

Anbefaler alle til å lese gjennom betingelsene når de skaffer seg en host, så det ikke kommer noen ubehagelige overraskelser i etterkant ;)

Lenke til kommentar
B-ONE.NET «stenger» ned tjenesten din hvis du overfører for mye, de også. F.eks. norske www.beisfjord.net

Men herregud...

Til de som er innteresert kan jeg nevne at i det siste døgnet har filmen blitt lastet ned 72566 ganger, noe som tilsvarer 187.85 Gb

Siden ble stengt på grunn av brudd på vilkårene, noe som ikke en gang blir motargumentert. Det eneste som ville vært useriøst av B-ONE i dette tilfelle var om TILLOT dette (dvs, ikke hadde noe i vilkårene som hindret det).

 

Er det vanskelig å forstå at båndbredde koster penger? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...