MysticoN Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 ka er "normal" temp på dette hovedkortet?? jeg har 48 grader.. når jeg er i windows.. MSI K8N
Kaptein_S Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Kommer jo an på hva du har i romtemp. det... Kjølingen på chipsettet er ofte litt skral på de fleste hovedkort! Sjekk dette først.
MysticoN Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 er vel normal temp her no.. 24-26 grader.. synest bare at det var litt høy temp
SilverCRX Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Har samme hovedkortet selv, og det er ikke unormalt at temperaturen er så høy. Kommer av den lusne chipset-kjøleren. Det er heller ikke farlig, med mindre du overklokker mye.
cybirg Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Jeg har gjerne 39-41 grader med vifta på 3000 rpm full load, romtemp 23 grader. Som SilverCRX sier så er ikke den temperaturen så farlig...
Syar-2003 Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Er chipset temperaturen under 50C er det ikke noen overhengende fare . Dog ser de fleste rundt 40C +/- med "normal" rom temperatur rundt 25. K8N S754 har passiv kjøler u/vifte. Du kan bedre kjølingen ved å ta av den blanke metall platen på kjøleren og eventuelt ta den helt av (krever demontering av hovedkort fra kabinett) for å bytte ut kjølepasta til arctic silver e.l . Dette da det fra produsenten er bare en liten dært med noe annen hvit guffe mellom kjøleren og chipsettet som ikke er jevnt fordelt engang .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå