Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min 86' VW Golf II, Solgt


Anbefalte innlegg

Takk for tilbakemeldinger, har sittet og vurdert dette her med emblemfri grill eller ikke en stund. Så fint å få synspunkter på det. Så nettopp en litt småstylet Golf 2 med Hella grill og syntes at det så bra ut faktisk, så tror jeg går for å beholder Hella grillen en periode, ihvertfall, så får jeg heler bare se senere.

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par kjappe fra en som nettopp er ferdig med en '87 golf:

 

Dørhåndtak - det er "audihåndtak" å skaffe til mk2 golf! Evt mulig med mk3 håndtak dersom du heller foretrekker det. Gir bilen et nyere look tvert!

 

Dører - smak og behag! Ser du foretrekker '90 dørene, men dører med speilene litt bak på døra er også tilbake! Se f.eks. BMW Z3/4?? Husker ikke hvem av dem det var.

 

Fangere - Alpha og Omega! Det er her du merker mest forskjell, tro meg! '90 fangere per omgående er å anbefale!

 

Spoiler - Det finnes et par alternativer her som ikke ser for harry ut; GTi spoiler (den på toppen av ruta) og en spoiler som "følger" taklistene, går ned langs bakruta og går under ruta. Har sistnevnte på min og er fornøyd med utseende!

 

G60 hjulbuer og skjørt - utstyr fra den 3. råeste mk2 golfen produsert. Et minus her er all driten som kan, og muligens vil sette seg bak dette etter montering og som dermed vil sikre rust. Det er en kjennsgjerning på biler som ikke har dette montert originalt at dette vil føre til et par brune flekker ++.

 

Originalt tilbehør fra andre golfer - Har selv montert et ratt fra golf G60 i min bil. Tre-eika ratt med alu-stripe under tuten. Utrolig stilig!

 

Originaltilpasset utstyr av ymse slag - tåkelys i '90 fangerne, luftinntak i panseret osv.

 

Bakpotte - Anbefaler Simons bakre potte, fritt valg om du vil ha singel eller dobbel DTM utløp (har selv singel, ser litt drøyt ut på min 1,6l med dobbel DTM..)

 

Grill - har selv enkle lykter i grill med alu-nett mellom lyktene. Påmontert et Kamei emblem for syns skyld.

 

 

Bilder kan legges opp! Har audiklinker, spoiler, 3D baklykter, rattet, luftinntak ++ montert på min om eksempler er ønskelig!

 

Og selvsagt: FELGER! Har montert et sett Momo Symbol 15" på min. Denne felgen er KUN produsert i 15" og med boltsirkel 4-100 og må være den stiligste felgen man kan montere på en mk2 golf!

 

Tar man den heeeelt ut lakkerer man hele stasen til slutt.. Min anbefaling er Mica blue metallic :cool:

 

LYKKE TIL! Golf 2 er en utrolig artig bil å fikle med som førstegangsprosjekt! Spør om du lurer på noe, denne bilen har jeg tatt helt fra hverandre og satt helt sammen igjen..! :blush:

 

post-87381-1145832498_thumb.jpg

Lyktene, bakfanger og potte

 

post-87381-1145832485_thumb.jpg

Rattet

 

post-87381-1145832111_thumb.jpg

Felgene

 

Andre bilder postes på request!

Lenke til kommentar

Og så vil jeg anbefale bee-sting antenne! Det er en kortere antenne som står midtmontert helt bak på taket. Propp igjen hullet i venstreskjermen med en svart plastknapp og litt silikon..!

 

EDIT:

 

Syntes selv hvite sideblinkers ser litt mye ut på denne bilen, spesielt med tanke på den mørke fargen på bilen din! Det ser kongerått ut på hvite/ lyse biler, men er litt too much som hvite flekker på en mørk lakk. Anbefaler å sote de gamle litt med f.eks. sotspray. Det får man kjøpt på BilXtra for en billig penge..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
ta å les den første tråden hans først du :p

"... jeg skal ikke gjøre den noe harry til å begynne med. Skal for eksempel ikke senke eller sote noe foreløbig"

5976838[/snapback]

 

:hmm: Hva gikk jeg glipp av? Ingen senking nevnt, og soting av sideblinkers er vel en ganske nøytral sak! Hva resten av elementene angår må vel harry-faktoren ansees å være en subjektiv vurderingssak?

 

For å forsvare et par elementer:

 

Luftinntaket - ikke no fake og tett tull, rett og slett en forhøyning av det originale luftinntaket øverst på mk2 golf panseret

 

dørhåndtak - for nyere look (det var vel det han ville ha, right?)

 

Potte - Ordentlige tilpassede greier, og ikke minst; ikkeno Sigdalstrim e.l.

 

Lykter - en smakssak! Og smaken er som baken osv..

 

Alt annet er vel stort sett originalt utstyr levert av VW om ønskelig? Bortsett fra felgene da.. Om jeg er helt på jordet her, så er det ålreit om du korrigerer meg Tronni!

Lenke til kommentar

Takk for gode tilbakemeldinger :) Etter den photoshoppinga av sideblinkerne mine er jeg nå litt i tvil om sotede eller klare som jeg egentlig tenkte å gå for. Crystal clear baklykter er bestilt, sammen med klare frontlykter, samt et sett med sort kryss, så skal jeg antakelig selge det settet jeg velger å ikke bruke igjen.

 

Var på nippet til å kjøpe 90 fangere her om dagen, men en annen kar kom før meg til målet :) Så nå er jeg på utkikk etter brukte igjen. Litt dyrt per dags dato å kjøpe nye synes jeg. Felger driver jeg også og titter iherdig på om dagen, det dere ser på bildet er akkurat nå sommerfelgene ;) Men de vil nok gjøre seg godt som vinterfelger en dag =)

Lenke til kommentar
Fungerer det forresten med 17 tommere på Golfen min? Blir kanskje litt VEL?

 

Edit : Hva med tanke på komfort og sånt da?

5981691[/snapback]

 

Er det servo på denne eller? Om du har servo kan det muligens fungere. Uten servo er 195/50-15 dekk mer enn nok å holde styr på. Kombinasjonen lave og breie dekk på dårlige norske veier og mangel på servo er alt annet enn heldig. Tro meg.

 

Hvor kjøpte du frontlykter? Hva ga du for de klare med svart kryss i? Si inderlig ifra når du får bestemt deg for en av settene, jeg kan muligens lette deg for det andre.

Lenke til kommentar
Den er grei Bjørnar!

 

Hmm, nei det er ikke servo på den, jeg synes faktisk det er tungt å dreie rattet NÅ liksom, og nå er det 13 tommere på 175 som står på :) hehe

5983452[/snapback]

 

Hehe! :)

 

Da kan 17" antakelig bli litt utfordrende ja! Måtte vel fort blitt 205(eller 215)/40-17 da, og det er mye å dra rundt med håndkraft. Med mindre du får med et godt årsforbruk med bole-drops så du kommer deg gjennom sessongen! Om jeg kunne valgt nå, så ville jeg gått fra 195/50-15 og til 185/50-15 for komfortens skyld. 195-dekk tar tak i hver minste grop i asfalten. Null håp om å ha kontroll på veldig dårlige veier for oss uten servo.

 

Har du sett deg ut noen felger eller? Evt prisklasse?

 

EDIT:

 

Var i kontakt med Felgimport nå. De mener det bør ordne seg med et 195-dekk bare man passe på å få et dekk med litt runde skuldre. Evt lar deg seg som regel gjøre å klemme på et 185/55-15 dekk på en 15" felg, men det skulle ikke være nødvendig mener de.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Oi hmm ja okej, ja har sett noen som ville anskaffe et dekk slik at dekket blei smalere enn felgen... antakelig av samme grunn da regner jeg med =) 17"'erne jeg vurderte var solgt =)

 

De jeg har sett som jeg liker godt er slike, "cup" felger? Er det det de heter? Slike hvor "armene" begynner litt inn i felgen, det heter vel polert kant eller noe...? Gjerne femarmet, 15 eller 16 tommer er det jeg har lurt mest på =) Prisklassen blir vel mellom 1000 og 2500 eller noe, må kjøre litt budsjett =) Student vettu =)

Lenke til kommentar
De jeg har sett som jeg liker godt er slike, "cup" felger? Er det det de heter? Slike hvor "armene" begynner litt inn i felgen, det heter vel polert kant eller noe...?

5987814[/snapback]

 

Du mener slike?

 

post-87381-1146071310_thumb.jpg

 

De er sinnsykt pene på 2er golf. RH AD Cup heter disse. Du finner også med skrudde kanter osv, men jeg syntes disse er finest!

Lenke til kommentar

Evt disse

 

post-87381-1146071523_thumb.jpg

 

Dezent Cup

 

EDIT:

 

Begge disse felgene fåes med boltsirkel 4-100. Dezent Cup finner jeg bare i 16", men RH felgen fåes i både 14", 15" og 16". Begge disse felgene koster 1000 kr hver seg på Eiker Motorshop i Hokksund (1 mil fra Drammen).

 

Fant også denne

 

post-87381-1146071904_thumb.jpg

 

Dezent A (tidligere Alutec Pole)

 

Fåes bare i 16" (ihvertfall fra Eiker Motorshop) og koster 1298 kr stk.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...