Gå til innhold

Best HDD til ca. 1000kr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som du skjønner av topic, lurer jeg på om dere har noen anbefalinger av en harddisk til under 1000kr.

Kriterier:

-God lagringsplass (200gig +/-)

-Pålitelig/Driftssikker

-Pris ( < 1000kr)

Så under anbefalinger at den her anbfales.

Vil det være et godt kjøp?

Skal aller helst kjøpe det fra www.avatek.no, da jeg kan hente det derfra, og slipper fraktkostnader ;)

Mvh.

Johannes :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg anbefaler western digital 200gb s-ata :)

edit:*forklare hvorfor*

jeg har totalt 8 wd disker, og alle funker strøkent (den nest eldste på 40gb uler litt, mene funker som den skal)

Endret av Spirre
Skrevet

Seagate barracuda s-ata 200 gig vil jeg anbefale, den er veldig stillegående og den har NCQ. Den koster 925.

Har du derimot rå til å gå opp til 1100 vil jeg anbefale deg western digital 250 gig, den er ikke like stillegående, men du får mere plass for pengene + at den er veldig stabil.

Har gode erfaringer med begge disse diskene.

Skrevet

Jeg ahdde oversikten over diskene ytelsesmessig før, men etter alle de nye innkommerne på markedet har jeg mistet oversikten. Noen som har en up to date test over forskjelle disker?

Skrevet

Ville sett om du kunne funnet en baracuda 7200.8 250GB jeg, Har denne selv og er veldig fornøyd, har forøverig også to 7200.7 160GB disker, Det skal sies at i 7200.7 serien så har 200 GB versjonen IKKE NCQ!. Men så gir NCQ kun et ytelsesløft når man driver med tung multitasking, (for at cpu ikke skal begrense deg her så blir dural core nødvendig).

Skrevet

wow!

Myyye respons :)

@ Spirre - Har en WD 120gig fra før, men ekke helt gla i den - har begynt å oppføre seg rart i det siste, og den jeg hadde før, røk etter 6 måneder :hm:

@ Bensinkanna - Samme som over, men frister litt med 250 gig :dribble:

@ Stigos3000 - Samme som over - den disken du nevnte først, er vel den jeg skrev opp i første-posten?

@ Brusfantomet - Virker ikke som at avatek har den 250gig med ncq :hmm:

Da tror jeg nok egentlig at jeg skaffer meg den S-ATA WD-disken til 1095 ;)

Noen som har noe positivt/negativt å si om den?

Skrevet (endret)

mohuhau - Jepp, bra tilbud på OK Harddisk :) Det er jo om å få mest for pengene og noe som holder en stund, kjipt å miste 250GB med "Data" hvis den ryker hehe

Endret av Launch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...