Gå til innhold

hei. er det noe vits å installere en mange codecs?


wil

Anbefalte innlegg

hei. ser at mange har problemer med å spille av diverse filmformater i f. eks Windows Media Player, og installerer x antall codecs for å få det til å funke. hvis noen av codecsene ikke vil funke så vil de jo prøve å installere nye codecs. hvorfor ikke gjøre det enkelt å installere VLC som faktisk kan spille av de fleste filmformater og multimedia formater gennerelt uten å installere en eneste codecs. selv kjører jeg VLC og jeg har ikke installert en eneste codecs jeg, dette fordi at jeg vet at VLC klarer å spille av alle filmformater jeg har behov for å spille av.

 

så da spør jeg her. hva er vitsen i å installere så mange codecs? codecsene vil jo samle seg i Enhetsbehandlingen sant? noen av dem iallefall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man vil mye bedre kontroll over kvalitet og diverse andre settings i selve codec'ene ved å ha disse installert

og når det kommer nye versjoner av codecs så tar det som regel lang tid før dette blir oppdatert og implementert i andre- og tredje-parts programvare

 

så derfor er codecs å foretrekke

 

men hvis man er litt lei av å ha en drøss med codecs, så er ffdshow (http://sourceforge.net/projects/ffdshow) å foretrekke.

ffdhsow er en enkeltstående decoder som tar alle de mest populære codecene, samt at den har mye mere innstillinger og features implementert enn i selve originalcodecene (f.eks divx og xvid).

ffdshow tar også subtitles automatisk ;)

 

har denne installert på alle pc'ene på jobben min (netcafe) - og dette er en kjempegrei løsning, man trenger ikke alt styret med å holde alle codecene oppdatert hele tida

Endret av SUiCiDE_COMMANdO
Lenke til kommentar

joda P-in-P. jeg nevnte VLC (VideoLanClient) i min første post her. den bruker jeg. jeg liker VLC best fordi for det først 1. slipper å installere Codecs og for det andre så liker jeg selve spilleren VLC. jeg kunne f. eks aldri tenke meg å brukt Windows Media Player eller Winamp til Video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...