Gå til innhold

skjermkort til BF2 m.m.


Anbefalte innlegg

Ønsker meg et nytt skjermkort som skal fungere bra nok til nye battlefield 2 og World of Warcraft. Men hvilket skal jeg kjøpe??? det er en jungel og jeg finner ikke fram! aaaaaaargH!!!

 

Ser at GeForce 6600 anbefales, men hva er forskjellen på den og 6600GT?

og hva er forskjellen på GeForce FX og de andre og hvilken FX skulle jeg da trenge?

 

Som dere sikkert skjønner så vil jeg helst ha GeForce. Har litt dårlig erfaring med ATI Radeon kort. Tenkte å kjøpe til ca. 1500,-.

Endret av axlchris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ønsker meg et nytt skjermkort som skal fungere bra nok til nye battlefield 2 og World of Warcraft. Men hvilket skal jeg kjøpe??? det er en jungel og jeg finner ikke fram! aaaaaaargH!!!

 

Ser at GeForce 6600 anbefales, men hva er forskjellen på den og 6600GT?

og hva er forskjellen på GeForce FX og de andre og hvilken FX skulle jeg da trenge?

 

Som dere sikkert skjønner så vil jeg helst ha GeForce. Har litt dårlig erfaring med ATI Radeon kort. Tenkte å kjøpe til ca. 1500,-.

kjøp deg GT da dette er endel raskere, og har større klokke-potensial;)

Lenke til kommentar
Er det noen stor merkbar forskjell i ytelsen og i forhold til pris mellom x800 og x800 pro?

 

Dette er billig.utgaver av "X800 brikken" og bør egentlig ikke vurderes kjøpt

ut i fra et pris kontra ytelse er jo disse kortene langt bedre enn et X800XT kort....

Lenke til kommentar

Kjøp deg et GeForce 6800, ser de er nede i 1800 kr i pris nå :thumbup:

Dette er en del bedre en 6600GT, og holder sikkert en god stund lenger også. I tillegg har 6800 muligheten for å kunne softmoddes til 6800GT/Ultra hastighet.

Jeg fikk softmoddet og klokket mitt 6800, får nærmere 11000 poeng i 3DMark03, kontra 6600GT hvor jeg fikk 7500 poeng.

Lenke til kommentar
ut i fra et pris kontra ytelse er jo disse kortene langt bedre enn et X800XT kort....

 

Hmm nei det vil jeg ikke si.

 

Det beste pris/ytele kortet er vel gjerne X800XL på ATI siden....

 

 

X800 or X800Pro er vel ikke å regne som high-end kort. Og kjøper man nytt kort så bør det ligge i high-end segmentet.

Lenke til kommentar
ut i fra et pris kontra ytelse er jo disse kortene langt bedre enn et X800XT kort....

 

Hmm nei det vil jeg ikke si.

 

Det beste pris/ytele kortet er vel gjerne X800XL på ATI siden....

 

 

X800 or X800Pro er vel ikke å regne som high-end kort. Og kjøper man nytt kort så bør det ligge i high-end segmentet.

det kommer jo helt an på lommeboka. Rent prismessig er jo det mest gunstige å kjøpe et kort i middle-class segmentet. Det er kort som klarer alle dagens spill uten problemer og du sparer nok penger til at du kan oppgradere om et år, når selv kort i high-end klassen sliter med å følge med.

 

 

 

 

Ellers; Hvis du kan få et 6800 kort til 1800 kroner nå er det et kjempekjøp, spesielt om softmod'en fungerer :yes:

Lenke til kommentar
det kommer jo helt an på lommeboka. Rent prismessig er jo det mest gunstige å kjøpe et kort i middle-class segmentet. Det er kort som klarer alle dagens spill uten problemer og du sparer nok penger til at du kan oppgradere om et år, når selv kort i high-end klassen sliter med å følge med.

 

Vel..et middelklasse kort klarer ikke dagens spill med optimal ytelse. Så rent spill-kvalitetsmessig bør man velge blandt dem kortene som til dagens spill ligger i high-end segmentet.

 

Self avhenger det av lommeboken. Men har man ikke råd, så kan man ikke spille i high-end segmentet uansett. Da får man bare leve med å spille i "greit nok" segmentet. Og før jeg begynte å jobbe, så var jeg fornøyd nok med å spille "greit nok"..men det var kun pga at jeg ikke hadde råd til noe bedre. Men siden jeg nå har råd så ville det vært dumt av meg å ikke kjøpe et high end kort. Jeg sier ikke at man skal kjøpe det til enhver tids beste kort. For da kaster man penger ut av vinduet.

 

Edit: og self..om man må spare til kort..så er jeg enig. Selv trenger jeg ikke spare til et kort. Jeg bare kjøper det når jeg trenger det. Men da uten å sløse bort penger på dem helt nye overprisete kortene.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...