Gå til innhold

Skuffet over Komplett.no's evne til å sende varer!


Anbefalte innlegg

Ja, de har vært veldig trege helt siden de la om systemet til SAP.

Hvis det er det nye webshopsystemet du tenker på, så stemmer det ganske bra med mine egne erfaringer.

Det er ikke webshopsystemet (front-end web'en), men ERP-systemet som ligger bak (ordre-, lager-, logistikk-, fakturasystem).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at det flere som er misfornøyde med komplett. Hvorfor ikke legge inn karakter på dem på webshopguiden? Snes det er helt utrolig at de kan ha så høy karakter som det de har. Det var en grei butikk å handle i for noen år siden,men nå har de blitt alt for store og arrogante med en slett kunde behandling

Lenke til kommentar

Ca 70% av pakkene jeg har bestilt privat eller via firmaet (da via norek), har tatt 2-4 virkedager å få sendt. Da er alle varer på lager.

 

De ordrene jeg la inn på søndag, ble sendt en i dag (dvs 2 virkedager) og den andre er pakket i dag og blir sendt i morgen (dvs 3 virkedager).

 

Ja - komplett har det siste året og vel så det hatt problemer med å levere raskt.

Lenke til kommentar

Samme skjedde me meg. Bestilte vidokamera natt til torsdag 9/06 hos komplett.

Pakken stod åpen over helgen.

Eg Ringte mandag og purret på pakken. Varen ble pakket ein time etter :) og levert til posten seks timer etter

 

PS.. Bestilte batteri til kamerat hos cshop samtidig (natt til torsdag 9/06).

Pakken fra cshop ble sendt dagen etter og kom fram i dag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er kjempefornøyd med komplett når det gjelder retur-service, men når det kommer til vanlig ting som å få sendt det og sånt, så virker det som om de er veldig rutinert.

 

Komplett er en av de få bedriftene igjen som har "Bestill lagervare før xx:00, så sendes det samme dag" og det savner jeg...

 

Litt ironisk at Komplett også setter fokus på å bli Norges største i alt, når de ikke har kapasitet til det.

Lenke til kommentar

De er nok blitt for store, uten at de helt klarer å holde oversikt over alt.

 

Men sist jeg bestilte (ikke så lenge siden), så bestilte jeg en søndag kveld. Når jeg sto opp morgenen etter, så så jeg at pakken var plukket og lagt klar til sending i løpet av natten (5-6 tiden om morgenen). Den ble sendt samme dag, og da tok det Posten to dager å frakte den hit.

 

Er nok forskjell på folk :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Ordre plassert: 2005-06-30T04:23 WEB

Plukking begynt: 2005-06-30T05:59

Ferdigpakket: 2005-06-30T07:54

 

Tror jeg er den eneste som får innfall om å kjøpe en ny harddisk kl 04.23 :p

 

Ikke at nettspor er deres avdeling men:

30.06.05 15.46 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

01.07.05 10.43 Registrert omlastingsterminal 7007 TRONDHEIM

 

:thumbup: Får den i morgen skal da ivei å ta den ut.

Når man betaler med visa må man vel fremdeles hente den der ja?

Lenke til kommentar

Det er vel visse dager de helt sikkert har mer å gjøre en andre. Alle mine bestillinger hos komplett har blitt sendt dagen etter.

 

Hadde en liten bestilling inne på komplett, netshop og microplex for et par uker siden på 23k til sammen. Alle ble bestilt på en fredag. Mandag fra 11-13.00 så var pakkene registeret på posten, onsdag så hadde jeg alle sammen.

 

Microplex fikk jeg også svar av på en natt til mandag 01.30 på et tillegg på min ordre. :thumbup:

 

Og enda et lite pluss til komplett. En av minne brikkene som jeg kjøpte virket ikke, ble sendt i retur på onsdag, i dag så fikk jeg beskjed om at nye brikker var på vei. :thumbup:

 

Komplett er vel fremdeles norges største webshop, det er vel også flere som hørt om dem enn f.eks. netshop, psdata og mpx osv. Så ordre inngangen hos dem er vel litt større en hos andre netshoper. Og stort sett når jeg bestiller på nettbutikkene så vet jeg at jeg kanskje må vente en dag eller to ekstra. Det er risken man tar med å bestille over nett. Så hvis jeg får pakkene mine i løpet av 3 dager, så er det :w00t: Og hvis ikke, helt greit...

 

Mine fem øre.

 

Edit: Afseth tror vi hadde ordre inn samtidig sist, samme skjedde med meg også :yes:

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Har kjøpt en god del hardware i år, og fått levert alle varene innen tre til fire dager etter bestilling. Kjøpt deler hovedsakelig fra Komplett.

 

Er akkurat ferdig med å bygge PC for en venn, bestilte fra Komplett, PSdata og Netshop. Fikk skjermkortet fra Komplett etter tre dager, ram fra PSdata etter fire, og øvrige deler fra Netshop etter fem. Alt ble bestilt på samme dag, og alle deler var på lager. Alle ordre ble bekreftet mottatt fra nettbutikkene nogenlunde samtidig.

 

Er det en forsinkelsesfaktor inne her, som du ikke oppdager hvis du ikke følger pakkesporet hele veien, så er det postens levering av hentelappen. Mer enn en gang ser jeg at pakken er kommet inn på mitt lokale postkontor klokken åtte om morgenen, men lappen legges ikke i kassa mi før dagen etter. I de tilfellene pleier jeg å overtale de på posten til å gi meg pakken uten lapp (viser leg. og ordrebekreftelse).

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg?

 

Har vært fast kunde hos Komplett.no i flere år nå, og hadde en periode der jeg slet litt med serviceinnstillingen deres. Hadde en historie tidligere der jeg faktisk annulerte en ordre i harnisk over den innstillingen jeg møtte da jeg ringte og ba om hjelp etter at en ordre hadde stått og ventet på en CPU som aldri kom på lager. Ble møtt med svært liten forståelse og fikk mer eller mindre beskjed om å annulere ordren min for så å bestille på ny, noe som da ville medføre at andre varer som var bestilt på ukens tilbud ville gå opp en del i pris. :(

 

Derfor byttet jeg leverandør og har stort sett brukt MPX og Netshop etter dette.

 

Helt til nylig da jeg skulle ha meg ny PC igjen, og tok runden. Eneste webshop som hadde alle varene jeg ville ha var Komplett. De hadde imidlertid ikke CPUen jeg ville ha, og levering var ubekreftet. Bange anelser til tross; jeg bestilte. Så skjer det samme som sist, leveringen blir skjøvet frem to ganger. Med hendelsen fra sist i bakhodet ringer jeg så til salgsavdelingen hos Komplett og forespør om hva vi kan gjøre med dette. Jeg skal utgiftsføre maskinen på firmaet mitt og har derfor en maksgrense for hva jeg kan bruke. Som seg hør og bør har jeg lagt meg rimelig tett opptil denne, og hadde derfor ikke så mye å gå på. Den neste prosessoren på lista jeg kunne tenke meg ligger desverre 350 kroner over denne grensen, så jeg forelegger selgeren dette og spør om han kan hjelpe meg.

 

Etter litt om og men ender jeg imidlertid hos en annen selger som er svært så forståelsesfull og hjelper meg slik at jeg får endret ordren til en CPU som er på lager, og samtidig fikser det slik at ordren kommer inn under den grensen som jeg har for utgiftsføring.

 

Dette er akkurat den typen service som gjør at jeg får troen på at det faktisk er håp fortsatt. :) Nå gjenstår det bare å se om jeg får varene innen rimelig tid. Endringen skjedde klokken 1700 på torsdag og ordren ble frigjort for plukk i følge kontosidene deres på fredag.

 

Når det er sagt så er det åpenbart at det nye systemet deres ikke fungerer tilfredsstillende, da alle endringer i ordren etter at den er lagt inn ikke vises på kontosidene. Dette er for dårlig. Det gir meg som kunde en følelse av usikkerhet rundt min bestilling. Jeg vet for eksempel ikke hva denne bestillinge koster nøyaktig, bare sånn ca. :p

 

Men summa summarum så føler jeg at Komplett er på tur i rett retning igjen.

 

(For dem som som trenger å snakke med samme selger som meg, så het vedkommende Bjørn... ;) )

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Første varen jeg bestilte fra komplett (MSI 6600 GT) brukte vel 6-7 dager på å finne veien til postkontoret. Dette var jeg ikke helt fornøyd med, men har fortsatt å handle der i god tro, og har ikke blitt skuffet. Har ikke mottatt feilvarer og varene har kommet raskt fram (3 dager som regel). :)

Lenke til kommentar

Så lenge eg finner en alternativ webshop å handle hos når eg bestiller deler er dette siste gang eg bruker komplett(treig).no, drit lei for å si det mildt nå.

 

Andre gang på ca 1 mnd eg bestiller hos dem og gjengangeren er for min del noe som ser slik ut:

 

1.Bestiller Søndags kveld/natt

2.Plukket Onsdag

3.Pakket Torsdag

4.Innlevert postkontor i Stokke godt ut på dagen Fredag.

Lenke til kommentar

Min pakke vil nok finne veien ut til postkontoret i morgen. Det synes jeg ikke er så ille, men heller ikke på øverste hylle. Hadde de fått sendt den rett etter at jeg bestilte ville jeg ha hatt den i dag. Men en dag fra eller til kan man rett og slett ikke klage på :)

 

Har til dags dato bare hatt en ordre der alle varer var på lager og det har tatt lenger enn 36 timer fra bestillingen var lagt til varene var i postens klamme favntak. ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Bestilte en skermkort fra Komplett på fredagen(de hadde den på lager). pakkingen begynte kl 13. Pakkingen var ferdig kl 13 på lørdagen. Pakken ble levert til posten kl 17 på mandagen. Ikke akkuratt den raskeste levering...

Lenke til kommentar

Har nettopp opplevd det motsatte jeg, bestillte en joystick fra komplett på søndagskveld, den ble innlevert hos postterminalen i sandefjord(er det ikke der de holder til??) 14.45 på mandag, var i oslo 19.41 samme dag!!, og nå på tirsdag morgen ankom den mitt lokale postkontor.

 

Raskeste leveringen jeg har opplevd noen gang fra noen nettbutikk på de 5-6årene jeg har drevet med dette :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...