Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal ha trådløst enttverk, sliter litt


Anbefalte innlegg

Har 2 stasjonere og 1 bærbar.

 

Har en Zyxel router som "hovedrouter", det er der linja mi "kommer inn". Den er igjen koblet til en switch. Til den switchen er begge dei to stasjonere tilkobla.

 

I den switchen er det også kobla til en trådløs 3com router.

 

Så gikk jeg inn i konfigurasjonen til 3com routeren for å gjere den klar til "trådløs aktivitet". Der kom jeg til å sette at den ikke skulle dele ut ip adresser, siden jeg tenkte at "det gjør jo den andre routeren min" (Dette var kanskje dumt av meg? Vet ikke så mye om nettverk :blush: )

 

Den fungerer med tråd, det vet jeg for jeg hadde internett på den bærbare når jeg kobla den direkte til den trådløse routeren.

 

Men så tok jeg ut kabelen og skulle prøve med den trådløse USB-tingen min.

 

Nå hadde det seg slik at maskina mi var konfigurert med henhold til et annet trådløst nettverk (siden jeg brukte den bærbare hos en venn her forleden), og jeg gikk inn på ipconfig og såg der at det var min venns trådløse enttverk som kom opp. Det er rart siden han bor langt unna.

 

Så var han her og vi fann da ut at vi hadde samme nettverksmaske (husker ikke hva det heter på engelsk, jeg har norsk). Så jeg gikk igjen inn på konfigurasjonen til 3com routeren og endra den til noe annet.

 

Da jeg prøvde igjen, fungerte ikke internett i det hele tatt. Jeg får "siden kan ikke vises" når jeg prøver å komme meg inn på routeren (til og med med kabelen i). Så nå vet jeg ikke hva jeg kan gjøre for å få "tilbakestilt" routeren. Det er ingen fysisk reset knapp, men det er en reset knapp inne i konfigurasjonen. Men jeg kommer meg jo ikke inn på den! :cry:

 

Dette synes jeg er litt amøbe. Noen som kan hjelpe meg her???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Reset av 3com officeconnet-stash så skal man trekke en krysset kabel fra port 1 til siste port og koble på strøm hvis jeg ikke husker helt feil. Dette står nevnt i user-guiden.

Har ikke noe userguide forran meg. Kan du forklare litt mer nøyaktig, så ville det vært flott :thumbup:

Lenke til kommentar

Koble en vanlig kable i wan porten til 3com`en og den andre enden i en av de 4 portene. Med strømen av. Koble så strømen på med og sette i kontakten.

Vent til den har blinket fra seg, (tipper ca 40 sek)

Ta så strømmen igjen og fjern tp kortslutningen.

 

Da er den reset og du skal få opp 3com som default nettverk.

Lenke til kommentar
Koble en vanlig kable i wan porten til 3com`en og den andre enden i en av de 4 portene. Med strømen av. Koble så strømen på med og sette i kontakten.

Vent til den har blinket fra seg, (tipper ca 40 sek)

Ta så strømmen igjen og fjern tp kortslutningen.

 

Da er den reset og du skal få opp 3com som default nettverk.

Gikk ikke. Få fortsatt "siden kan ikke vises".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...