trrunde Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Hei bruker session for å bestemme om du er innlogget, men får ikke til å lage noen log ut funksjon har prøvd session_unregister, session_destroy og unset men får ikke noen av de til å virke.
Loomy Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Har du noe kode vi kan gnaske på? Fant mye bra info og eksempler i PHP-manualen også. Sjekket der?
trrunde Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Skrevet 14. juni 2005 hmm slettet nettop koden for å begynne på nytt for å se om jeg fikk det til da, men nå har jeg problemer med å få til innloggingen igjen! er det nødvendig å ha session_register på alle sidene jeg skal bruke samme session? når jeg har det får jeg opp denne meldingen: Warning: session_register(): Cannot send session cache limiter - headers already sent Men når jeg ikke bruker session_register får ikke siden min med seg at jeg er innlogget.
trrunde Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Skrevet 14. juni 2005 Her er koden jeg bruker for å sjekke brukernavn og passord: <? session_start; session_register('auth'); $Usr=$_POST['UsR']; $Pwd=$_POST['PwD']; define(UsrOk,'Trrunde',FALSE); define(PwdOk,'Passord',TRUE); if($Usr==UsrOk AND $Pwd==PwdOk){ echo 'Du er nå innlogget<br>'; $_SESSION['auth']=UsrOk; echo 'som ' . $_SESSION['auth']; } else{ echo 'Feil passord<br>'; echo $Usr . ' ' .$Pwd . '<br>'; echo UsrOk . ' ' . PwdOk; }; ?> Og dette er koden jeg bruker på siden der du må være innlogget: <? session_start; session_register('auth'); if($_SESSION['auth']=='Trrunde'){echo 'Velkommen til downloads siden'; echo '<br><a href="logut.php">Logg ut</a><br>'; } else{echo 'Du må logge inn først'; echo $_SESSION['auth'];}; ?>
Cucum(r) Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 <?php session_start(); $_SESSION = array(); session_destroy(); header("Location: http://example.org/"); ?>
Prodigy_ Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 (endret) Denne koden bruker jeg får å logge ut, og det fungerer helt fint: <?php session_start(); session_destroy(); echo "<p>Du er nå logget ut.</p>"; ?> Endret 14. juni 2005 av Prodigy_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå