Gå til innhold

Hvor mye har skjermkortet å si for spillbarheten ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og lurer litt;

skal jeg planlegge å kjøpe inn et 6800GT kort, eller skal jeg heller kjøpe et 6600GT kort ?

Hvor mye har det egentlig å si i BF2 ?

Per dags dato her jeg tatt ut GF4 kortet, og satt inn et Radeon 9250(yupp, nedgradert) for å kunne prøve dette spillet, men jeg ønsker å kunne spille med litt høyere oppløsning enn 800x600 på laveste detalj.

Er det noen med en AMD64 eller lignende P4 samt et "dårligere" kort som kan fortelle litt om hvilke instillinger de bruker ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men hvor mye ?

Er det samme om jeg kjøper en venice 3000+ med et 6600GT og klokker cpu`en lit opp, og det å kjøpe et 6800GT kort til mitt system slik det er idag ?

Skrevet

Det blir nok ikke det samme nei, men om du har en Geforce 6600GT eller bedre, så ville jeg sagt at du har et bra nok skjermkort til å spille de fleste spill (BF2 f.eks) spillbart.

Skrevet

Jeg spiller med et MSI 6600GT og har ikke sett antydning til ytelses problemer i Battlefield 2 demoen med følgende grafikk instillinger: 1280x960, alle instillinger på High og ingen AA.

Selvfølgelig er dette testet på en full 64 spiller server.

Resten av maskinen min består av:

AMD 64 3000+

A8N-SLI Deluxe

2gb ram

Western Digital Raptor 74GB SATA

Håper det kan være til hjelp.

Skrevet
Det hjelper med 2GB med ram da.... 

På ytelsen? Neppe noe særlig....

Jepp, er ikke så forskjell. Spørs litt hvilke ram brikker det er og da.

Skrevet

Jeg kjører spillet på 1600 * 1200 med 2x AA og alt på high, funker 100% smooth i multiplayer med 64 spillere (Geforce 6800 ultra). Skal teste 4x AA etterpå.

Måtte droppe dynamic shadows da det ble skyggebugs i spillet (kjent problem). Pc'en min likte dårlig de driverne som BF2 ville at jeg skulle installere, så da ble det å gå tilbake til forceware 71.89 og disable shadows.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...