Gå til innhold

Er det problemer med Windows Update?


Anbefalte innlegg

Søndag satt jeg igang med å friske opp en gammel burk (PIII 600E MHz 128 MB) som brukes av lillebror. Den kjørte tidligere Win98 og gikk som størknet sirup.

 

Full formatering, inn med Win2000 og alt fungerte strålende. La inn SP4 via Network Installation fra ekstern HD, og satt i gang for å laste ned de gjenstående 47 (!) oppdateringene via Windows Update, noe som jeg trodde var en smal sak med 2,4 Mbit linje.

 

Den vanlige nedlastingsboksen kom opp, men farten var på "sinnsyke" 16-32 kbps, i tillegg til utrolig ustabil nedlasting.

Jaja, tenkte jeg og avbrøt, og lastet heller ned alle oppdateringene fra Microsoft Download Center og innstallerte manuelt. (å laste ned alle gjennom Widows Update hadde tatt over en dag)

 

Den PC'en snurrer og går perfekt (og er nesten lynrask på nettsurfing), men så fant den andre broderen ut at WinXP på hans var blitt så seigt og treigt at en formatering var på tide (i dag).

 

Samme prosedyre der, men med WinXP istedet, og endelig skulle vi begynne på oppdateringene. Igjen møtte vi ofte på den samme utrolig lave hastigheten. Til tider gikk det med grei hastighet (fikk ned SP2), men ofte lå hastigheten på de samme 16-32 kbps.

Alle småoppdateringen taes nå manuelt via Microsoft Download Center (etter å ha hentet ut liste fra Win Update).

 

Så, er det andre som har hatt problemer med ustabil nedlasting og sinnsyk lav hastighet fra Windows Update i det siste. Det er en stund siden jeg var innom systemet, men jeg mener jeg hadde litt problemer da også (på min egen PC).

Synes det er så ufattelig irriterende at den ikke gir mer enn 16-32 kbps til tider, noe som gjør det nesten umulig å oppdatere på en enkel måte.

 

:mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...