Gå til innhold

Programmer som kan sjekke disken?


Anbefalte innlegg

Tror diskene mine har et problem:) Har 2 Maxtor sata disker på 200\300 Gb.

Lagret noen spill etc ,men når jeg skal bruke feks deamon tools for å spille av et image så får jeg bare feilmeldinger.

 

Feature transfer error

(Datafeil :sirkulerende overflødighetskontroll, CRC)

 

Disse imagene fungerer knirkefritt en annen maskin..mistenker vel noe humbug m hd..

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjørt scandisk og sjekka med maxtors eget program...finner ikke noe feil..

Men noe må jo lugge litt her..

Har selv det samme programmet. 1,5 år gammel Maxtor DiamondPlus 9 S-ATA 120GB disk som begynner å ta kvleden. Data som lagres på disken blir ubrukelig, men Scandisk og Maxtor sin diagnosesoftware finner ingen feil på disken... Arg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har funnet ut endel om dette:

crc:

The CRC is used to verify data block integrity. In a typical scheme, 2 CRC bytes are added to each user data block. The 2 bytes are computed from the user data, by digital logical chips. The mathematical model is made up of polynomials with binary coefficients. When reading back data, the CRC bytes are read and compared to new CRC bytes computed from the read back block to detect a read error. The read back error check process is mathematically equivalent to dividing the read block, including its CRC, by a binomial. If the division remainder is zero, the data is error free.

 

dette forekomme rnår du har bad sectors på harddisken.. har du denne feilen (crc) er hardisken kaputt.. send den inn, og få ny. det går ikke an å fikse :( ( har årvd selv med diverse programmer som skal fikse bad sectors

Endret av Machine2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...