Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Import bil fra USA


Anbefalte innlegg

Jeg er en jente (!) som har kjøpt en bil på ebay.com i USA. Har et ønske om at de skal sette på et avtagbart hengerfeste på bilen. Men hva heter det på engelsk? Har også bedt forhandleren om å skifte registerreim, noe som muligens er billigere...? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er en jente (!) som har kjøpt en bil på ebay.com i USA. Har et ønske om at de skal sette på et avtagbart hengerfeste på bilen. Men hva heter det på engelsk? Har også bedt forhandleren om å skifte registerreim, noe som muligens er billigere...? Noen som vet?

Du skal bare be om å få en removable tow hook

 

Sparer nok litt ved å få skiftet registerreima i USA.

 

Men import momsen osv, har du tatt deg et

banklån på denne utgiften? :blush:

 

 

mvh

Per

USA

Lenke til kommentar
Men import momsen osv, har du tatt deg et

banklån på denne utgiften? :blush:

Man må nå betale det på andre biler som importeres til norge også. (Vi produserer jo ikke biler her i landet) Så det blir ikke store forskjellen på om man importerer selv eller kjøper via forhandler.

Lenke til kommentar
Men import momsen osv, har du tatt deg et

banklån på denne utgiften?  :blush:

Man må nå betale det på andre biler som importeres til norge også. (Vi produserer jo ikke biler her i landet) Så det blir ikke store forskjellen på om man importerer selv eller kjøper via forhandler.

Norge produserer vel bare EL biler synes jeg leste et sted?

 

Men ikke bensinslukere som de fleste amerikanske er. Hun dama

har sikkert kjøpt seg en Camaro eller Mustang som er helt vanlige

biler på denne siden av jordkloden.

Lenke til kommentar
Tørr jeg spørre hva slags bil du har kjøpt? :)

Jeg har kjøpt meg en Volvo V70 2,5 T AWD med 7 seter og sort skinn, klima +++ ..... Tror det er et godt kjøp... Vet jo ikke om bilen kommer i det hele tatt, men har brukt en leverandør med 100 % feedback på ebay.com.... tør ikke annet! Mht avgifter har jeg brukt autodb.no's avgiftsberegning. Enkelt og greit. Dette er iallefall en av de tingene som jeg har lyst å gjøre før jeg dør.... Har barselpermisjon fra regnskapsjobben pt og må finne på noe gøyalt for ikke kjede vettet av meg med bleieskift, gulvvask og barneskrik! Hvis gutter kan importere bil, så må vel jeg også kunne klare det.....!!? Eller hur, gutter?? :tease:

Lenke til kommentar

Regner med at det er en bruktbil eller at du fikk en ny bil ekstremt billig, for motor/vekt avgiften på denne bilen ligger vel på 260.000(ny).

Hadde selv planer om å ta med en bil(8år gammel) jeg hadde i utlandet engang men jeg syntes det var for ille å måtte betale mer i avgifter enn det jeg faktisk hadde kjøpt den for. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Litt off-topic, men de beste kjøpene du kan gjøre over i statene er de gode gamle bensinslukerne (les mustanger o.l) som er 30+. Da regnes de som veteranbiler og du får ikke avgifter på kjøpet :-)

Det som er litt vanskelig med det, er jo å vite i hvordan stand bilen er i. Jeg kjenner ikke noen der borte, og det er umulig å reise over og se på alle aktuelle biler - noe jeg føler er helt nødvendig med veteranbiler. Og dessuten er vi en "standardfamilie" på 2 barn og 2 voksne som etterhvert trenger en litt sikrere bil enn det som fantes for 30 år siden. Jeg personlig har vel egentlig ikke noe ønske om å ha en så gammel bil - selv om den er kul å se på og alt det der. Jeg har bare et ønske at den skal starte hver j... dag, uten noe tull. Og da tror jeg at den kjedelige Volvoen er et av de beste kjøpene en kan gjøre..... :cool:

Lenke til kommentar
Regner med at det er en bruktbil eller at du fikk en ny bil ekstremt billig, for motor/vekt avgiften på denne bilen ligger vel på 260.000(ny).

Hadde selv planer om å ta med en bil(8år gammel) jeg hadde i utlandet engang men jeg syntes det var for ille å måtte betale mer i avgifter enn det jeg faktisk hadde kjøpt den for.  :thumbdown:

Det er en 1998 modell. Har lyst på en Cross Country 2001 mod, men de er litt for dyre for meg foreløpig... Vet jo ikke om jeg får bilen ennå. Men om det lykkes - at bilen kommer og uten skader, har jeg planer om å selge den her i Norge med en ørliten fortjeneste. Og om dollaren forsatt er billig, har jeg tenkt å hente en litt nyere bil. Da har jeg jo allerede en forhandler jeg kan stole på, og et shippingselskap som er sikre. Tør ikke sende over for mange penger til å begynne med. Selv om det er surt å tape 40 000 om bilen "blir borte" på veien... Men min bedre halvdel har vært med på å starte et AS med 50 lapper i egenkapital. Dette er nå kjørt på ræva - noe jeg gnager om titt og ofte. Så når får jeg min sjanse. Jeg mener jeg har rett til å bruke 50 lapper på noe jeg synes er gøyalt. Om bilprosjektet mitt går i dass, så kommer jeg aldri til å nevne det aksjeselskapet med et ord igjen.... Men da har jeg iallefall fått prøve. :D

Lenke til kommentar
Regner med at det er en bruktbil eller at du fikk en ny bil ekstremt billig, for motor/vekt avgiften på denne bilen ligger vel på 260.000(ny).

Hadde selv planer om å ta med en bil(8år gammel) jeg hadde i utlandet engang men jeg syntes det var for ille å måtte betale mer i avgifter enn det jeg faktisk hadde kjøpt den for.  :thumbdown:

Det er en 1998 modell. Har lyst på en Cross Country 2001 mod, men de er litt for dyre for meg foreløpig... Vet jo ikke om jeg får bilen ennå. Men om det lykkes - at bilen kommer og uten skader, har jeg planer om å selge den her i Norge med en ørliten fortjeneste. Og om dollaren forsatt er billig, har jeg tenkt å hente en litt nyere bil. Da har jeg jo allerede en forhandler jeg kan stole på, og et shippingselskap som er sikre. Tør ikke sende over for mange penger til å begynne med. Selv om det er surt å tape 40 000 om bilen "blir borte" på veien... Men min bedre halvdel har vært med på å starte et AS med 50 lapper i egenkapital. Dette er nå kjørt på ræva - noe jeg gnager om titt og ofte. Så når får jeg min sjanse. Jeg mener jeg har rett til å bruke 50 lapper på noe jeg synes er gøyalt. Om bilprosjektet mitt går i dass, så kommer jeg aldri til å nevne det aksjeselskapet med et ord igjen.... Men da har jeg iallefall fått prøve. :D

En dame som er villig å ta sjangser, du burde fått medalje for den.

 

At dollaren er lav er store fordeler for firma i USA. Dere gir oss mer dollar pga den lave kursen.

 

Et eks

 

100 000 kroner -> er 15384 USD med kurs på 6.50 NOK

 

100 000 kroner -> er 14285 USD med kurs på 7.00 NOK

 

Sånn kjapt regnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...