Framerate Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Jeg har fløyet helikopter siden 0,1 (eller hva nå den første versjonen av DC het ) og selvfølgelig BF:V og nå BF2 demo. I DC brukte jeg tastene men i BF:V begynte jeg med joistick, og nå kan jeg ikke klare meg uten Har funnet ut at hemmeligheten i BF2 er å ikke kjøre på bånn pinne hele tiden (da blir heli vinglete og vanskelig å sikte med), men å hovre litt før du aimer på en tank eller liknende før du fyrer løs Dette funka iallefall for meg...
sikkert Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Det trengs helt enkelt bare trening mener nå jeg. Gjør som blackninja sier, start en lokal server med et 32-player kart, og du kan bruke helikopterene til å øve. Fly i litt høyde først, og ta ting rolig. Store utslag er dumt, da begynner ting bare å gynge. Du må og lære deg å kombinere bruk av musa og tastaturet når du svinger (har ikke prøvd joystick, aner ikke hvordan ting er her), det er absolutt nødvendig. Når det gjelder å skyte på tanks (for piloten, altså) så synes jeg det generellt er best å fly lavt (så lavt at du må fly OPP for å komme over trær), og sikte på tanks et stykke foran deg. Er tanksen rett under deg så fly unna, rund et hus eller slikt så du kommer ut av sikte for tanksen, og så snik deg tilbake og fyr av. Å fyre av mot en tanks som er nesten under helikopteret fører til krasj i 80% av tilfellene for min del i alle fall. megakrølle: Det er fullt mulig å kjøre bånn pinne og ta tanks i fart, har gjort det mange ganger selv. Det er enklere å treffe når du kjører sakte/står stille, men da blir det jo mye enklere for andre å treffe deg og, så synes selv det å ha litt fart er best. Det verste er å kompansere for at rakettene kommer litt til side for siktet, og huske hvilken side den neste raketten kommer på synes jeg:) De eneste gangene jeg står stille, er når gunneren skal fyre av de laserstyrte bombene. Det er nesten umulig når helikopteret går kjapt. Desverre har jeg ikke funnet mange gunnere som skjønner at når jeg stopper med nesa rett mot en fiendebase så skal de bruke den, og ikke kanonen...
TrygveK Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Skrevet 14. juni 2005 Hehe... endelig noen skjønnte det :-) Takker for tips mo både å starte local server og fly rolig! Skal sjekke det ikvedl og komemr sikkert innom imorgen med litt mer spesifikke spørsmål :-) Trygve
sikkert Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Gjør det:) De fleste som jeg har sett fly heli overkompanserer for mye, og går da fort i bakken. Start rolig, prøv å få litt høyde mens du holder deg stille i lufta, og begynn så sakte fremmover. Hvis du klarer å fly fort fremmover, stoppe opp og hoovre på samme sted så har du kommet langt:)
Endre visningsnavn Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Et lite tips: ALDRI finn på å stå stille, da er du DØD! Lær deg å treffe i fart, sirkuler gjerne rundt fienden men ALDRI stå stille!
sikkert Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Et lite tips: ALDRI finn på å stå stille, da er du DØD! Lær deg å treffe i fart, sirkuler gjerne rundt fienden men ALDRI stå stille! For pilotene så er jeg enig. Det er noe verre når en gunner skal fyre av den laserstyrte raketten. Selv om du ikke trenger stå stille, må du fortsatt holde deg ganske stabil noen sekunder for at det skal være mulig å treffe f.eks. en tanks i bevegelse. Men på den annen side så kan du og være et godt stykke lenger borte når du fyrer av den
derox Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Men, hvordan skyter man når man er piloten? Folk sier trykk på skyte knappen, har nesten trykkt hull i musa, men det kommer ikke så mye som en liten fis ut engang...
VinterUlv Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Blackhawk'en har ikke noe våpen for piloten. Den fungerer mer som en flagrende buss med 2 miniguns på. (Sikkert derfor du ikke får fise..) Det andre helikopteret (lurer på om det er en cobra.. ser ikke helt ut som en apache), har dummy-raketter som piloten skyter ut. Litt kjedelige egentlig, men gunner-posisjonen er ganske bra.
Alt-Ctrl Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 guide missils Hvordan bruker man de skikkelig egentlig? Når jeg prøver den må jeg kikke som en gal for å styre missilen mot målet.
sikkert Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 guide missils Hvordan bruker man de skikkelig egentlig? Når jeg prøver den må jeg kikke som en gal for å styre missilen mot målet. De er litt vanskelige, og krever litt trening, men når du først treffer er det bye-bye, tanks Tar hele forklaringa på hvordan jeg gjør det, om flere skulle lure: I gunner-posisjon så trykker du høyre museknapp for å få opp lasersiktet. Finn så målet ditt, posisjoner siktet over og trykk en gang for å låse laseren. Trykk en gang til for å skyte. Hvis det er tanks som kjører, plasser siktet litt foran, slik at både missil og tanks kommer på samme sted samtidig (tips: tanks/biler styrt av eget lag vil få et kryss over seg, VELDIG kjekt! ). Når missilet er i vei vil det styre mot der du satte laseren. Hold deg kald og korriger hvis det trengs. Jeg bruker som regel ikke mer enn 2-3 klikk for å treffe, og du har ikke tid til stort mer heller. Husk å sikt FORAN et kjøretøy i bevegelse. Det er ikke et instant hit våpen, trenger litt tid på å komme seg dit, akkurat som kjøretøyet gjør. Hvis du treffer, så er det nydelig Hvis ikke, så har du flere skudd Slik gjør jeg det i alle fall. Andre med bedre tips?
aklla Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 du kan jo lage en server på nettet, så kan jeg eller noen andre være med på å trene deg litt evt finne en server som er tom... har selv brukt en del timer på å lære meg å fly helikopter skikkelig...
Alt-Ctrl Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 guide missils Hvordan bruker man de skikkelig egentlig? Når jeg prøver den må jeg kikke som en gal for å styre missilen mot målet. De er litt vanskelige, og krever litt trening, men når du først treffer er det bye-bye, tanks Tar hele forklaringa på hvordan jeg gjør det, om flere skulle lure: I gunner-posisjon så trykker du høyre museknapp for å få opp lasersiktet. Finn så målet ditt, posisjoner siktet over og trykk en gang for å låse laseren. Trykk en gang til for å skyte. Hvis det er tanks som kjører, plasser siktet litt foran, slik at både missil og tanks kommer på samme sted samtidig (tips: tanks/biler styrt av eget lag vil få et kryss over seg, VELDIG kjekt! ). Når missilet er i vei vil det styre mot der du satte laseren. Hold deg kald og korriger hvis det trengs. Jeg bruker som regel ikke mer enn 2-3 klikk for å treffe, og du har ikke tid til stort mer heller. Husk å sikt FORAN et kjøretøy i bevegelse. Det er ikke et instant hit våpen, trenger litt tid på å komme seg dit, akkurat som kjøretøyet gjør. Hvis du treffer, så er det nydelig Hvis ikke, så har du flere skudd Slik gjør jeg det i alle fall. Andre med bedre tips? Takk, men det er litt vanskelig å finne noen som ikke er helt idioter når de flyr. Får prøve mer senere ;-)
sikkert Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Takk, men det er litt vanskelig å finne noen som ikke er helt idioter når de flyr. Får prøve mer senere ;-) Ja, stor variasjon på flyveferdighetene En gang hoppa jeg faktisk ut fra helikopteret, ganske enkelt fordi jeg holdt på å bli sjøsyk etter 30sek med EKSTREM gynging.... 4 sek senere så krasja helikopteret. Skjønner fortsatt ikke helt hvordan han/hun klarte å holde seg i lufta så lenge...
chokke Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 funker fett å stå stille på bf2 Ble venn med en igår, jeg fløy og han skøyt, vi toppa lista sammen og ene runden var vi i lufta HELE tia. Men med en gang du hører den pipelyden,at noen sikter på deg er det bare å ta full svart sving bak stup osvosv til de er borte. Og jeg fløy ROLIG. klarte faktisk å snike meg bak 2 tankser og noen menn , sinnsykt digg å plaffe løs med rakketter mot de da.
xaedus Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Jeg spiller med invert mouse når jeg ikke flyr også jeg.. Sitter nok igjen etter quake 1 der invert var standar...
Loke-- Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Pleier og klare og holde meg i lufta ganske lenge takket være flares og dristige manøvrer men de klarer nesten ikke ta tankser da
Snorre Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Spiller da selv med joystick, og ville påstå at ferdighetene mine er godt over gjennomsnittet. En ting du bør passe på både når dy flyr med keyboard + mus eller joystick eer å ikke overkompansere. Da begynner du bare å gynge og helikopteret vil treffe bakken eller vannet. En annen ting som er lurt er å hove lett bortover så de som skyter får en enklere jobb. Det å stå helt i ro er ikke så farlig som alle skal til. Når du hører pipinga ta fart, slipp ut flares (de trekker misilene mot seg) og sving brått den ene veien. Funker fett for meg. Kan fly black hawk helikopteret hele runder uten å dø, men må reparere av og til.
asimov Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 et tips jeg kan gi til de som ikke spiller med joystick er og ikke bruke keyboard og mus men keyboard og keyboard, altså wasd og piltastene. jeg får iallefall mye mer stabil flyving og greier mye letere og stoppe opp og stå helt stille osv(så 2nd pilor får gjort sitt)
-Jungeldyret Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 (endret) Jeg var kongen av "Choppper's" på BFV, kjøpte meg tilogmed en T-skjorte det sto Chopper på! Men i BF2 er jeg ikke så god lenger, jeg synes styringen er dårlig.. Det er umulig å holde det rett Når du hører pipinga ta fart, slipp ut flares (de trekker misilene mot seg)og sving brått den ene veien. Hvor mange ganger kan man slippe ut flares/smoke med tanks? Bare en? Endret 16. juni 2005 av xerminx
detvarvondtdet Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 jeg skjønner ikke helt alt styret med de nye heliene. Syntes ikke de er noe vanskligere å fly en i DC. Men responsen er tregere. Nå bruker jeg kun tastatur når jeg flyr. Har tilgode å krasje enda. Blitt skutt ned av mig et par ganger da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå